תנועה אביבית להבשלת הקיץ

אישה מתעמלת בסלון

בסיס הפילוסופיה הסינית מתאר את החיים שלנו כאחדהאדם עם היקום, החיות, הטבע והעונותכולנו אחד.
כדי לחיות חיים של איזון עלינו "בסך הכל" להיות קשובים לטבע ולתנועתיותו ולשמור תמיד על מצב של תחזוקה ומניעה, על מנת להימנע מחוסר איזון שבעצם אומרמחלה.
כאשר אנחנו מדברים על תחזוקה אנחנו גם בעצם מבקשים מעבר חלק בין עונות השנה,
ישנן הנחיות להתנהגות, תזונה, שינה ואורח חיים לכל עונה וכאשר אנחנו נצמדים אליהם – אנחנו בעצם מתכוננים גם למעבר לעונה הבאה על מנת שהיא תעבור בצורה שלמה ומאוזנת ונוכל להפיק בה מעצמנו ומהעולם שסביבנו את המיטב, בהתאם ובהקשבה לאותה עונה.

כלומר – היום, כשאנחנו נמצאים באביב, ישנן התייחסויות מסוימות שעלינו לשים עליהן דגש על מנת להגיע מוכנים אל הקיץ, ובמידה ולא נעמוד בהן – אנו עלולים לחוות את הקיץ בצורה לא מאוזנת, למשל במופעים של חוסר במצב רוח (עד דיכאון), הפרעות שינה, בלבול מנטלי עד מאניה ועוד.
האביב החל רשמית ב-21.3 וב-21.6 נקבל אלינו את הקיץ,
כמובן שהתחלופה היא הדרגתית ולכן עלינו להיות ערוכים לכך בצורה הרמונית לאורך כל העונה.

כיצד נוכל לעבור את האביב בצורה ההרמונית ביותר?
שינה איכותית – בשאיפה באזור 22:00 אבל בהחלט להקפיד על שינה לפני חצות. הגוף שלנו אמנם לא זקוק לשינה ארוכה וממושכת כמו בימי החורף, אבל הוא בהחלט זקוק למנוחה לקראת הימים שממש לאחרונה החלו להתארך.

פעילות גופנית מתונה יחסית – שינויי העונות משפיעים עלינו פיזית ואנרגטית, במהלך האביב אנחנו לא רוצים יותר מדי "לזעזע את הקרקע", יש להקפיד על חימום לפני אימון ולשלב אימונים הכוללים מתיחות, הקשבה לגוף, חיזוק שרירי הליבה, נשימות ומתיחות כמו יוגה ופילאטיס שהם קלאסיים לאביב וכמובן תירגול צ'י קונג או טאי צ'י. גם טיולים הם דרך נהדרת לשלב פעילות ספורטיבית. מילות המפתח הן איזון והאטה.

לצרוך מזון מקומי ועונתי – אם במהלך החורף רצינו להוסיף חום על ידי שימוש בג'ינג'ר וקינמון עכשיו אנחנו יכולים לשלב מאכלים בעלי אנרגיה מעט יותר קרירה ולהיצמד למה שהטבע מציע לנו. ירוקים אביביים כמו נבטי אפונה, עלי חרדל וקייל. אם בא לך ממש להשקיע – שווה לשאול את הירקן או החקלאי מה הטבע מציע היום ולצרוך בול את זה. אם פחות – אז אפשר להתחיל בירקות עליים, דגנים מלאים ואתה בדרך הנכונה.

שלבו משקה חם במהלך הארוחה – תה, מרק או מים חמימים – האמת שזה רלוונטי בכל עונה. שתיה קרה מדי מכבידה על מערכת העיכול ומפרה את האיזון. תה ומרקים יכולים להקל על העיכול, להרגיע ולאזן את הארוחה.


רעות מויאל l רפואה סינית וטיפולי מגע לנשים בשוהם l 050-9293378

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן