בתור מישהי שכותבת תוכן לבעלי עסקים, אחת השאלות שאני נשאלת הכי הרבה היא "אבל איך את יכולה לכתוב תוכן טוב כמוני?" אז בואו נתחיל מזה.
בשלב הראשון אני מדמה את החיים של בעל/ת העסק. כבר בשיחת האסטרטגיה אני מזקקת את המהות האמיתית של האדם שנמצא מולי.
למה? כי כל אחד מאיתנו לפני שהוא בעל עסק – הוא אדם וכמו שאתם יודעים, עסקים עושים עם אנשים. כשאנחנו נמצאות בסיטואציה שבה אנחנו רוצות לאפשר לבעלי עסקים לשחרר קצת את היום שלהם, לפנות את הזמן, להרגיע את כאב הראש שיש להם סביב כתיבת פוסטים, זו הדרך שלנו לעשות את זה.
אנחנו בעצם 'מעמידות פנים' שאנחנו הלקוחות, אנחנו נכנסות לתוך הנעליים שלהם, אנחנו משתמשות במילים שלהם, בצבעים שהם אוהבים, בביטויים בהם הם משתמשים, בשפה של העסק ובעזרת כל הדברים הללו אנחנו מחזקות את המותג שלהם גם מבחינה מילולית וגם מבחינה ויזואלית.
אנחנו עושות את ההתאמות לכל אחד מסוגי הלקוחות שיש לנו כמו שמורה טוב עושה את ההתאמה בלימוד לכל אחד מהתלמידים שלו. הרי כולנו יודעים שברגע שאנחנו נמצאים אל מול כיתה ואנחנו רוצים ללמד נושא מסוים חלק מהתלמידים יקבלו את ההסבר הראשון וחלק יבינו רק בהסבר השני או השלישי.
אבל אם יהיה מורה שיצא מנקודת הנחה שחזרה על אותו המשפט שוב ושוב יוביל להבנה עמוקה של כל התלמידים, הוא כנראה יטעה. הדרך הנכונה היא להסביר את העניין מזוויות ראיה שונות כי בכל אחד מהמקרים האלה, למרות שמדובר על אותו נושא או במקרה שלנו על אותו שירות או מוצר, יש כאבים שונים, חיבורים שונים, עוגנים שונים לתלמידים שלו בכיתה ולכן הדרך הנכונה במקרה שלנו בהקשר לכתיבת פוסטים היא לדבר על אותה הבעיה, לאותו הקהל רק שבכל פעם ניגע בכאב או רווח שונים. כי גם אם אנחנו נסתכל על כולם כמקשה אחת, יש דברים שמייחדים כל אחד מהם.
רוצה לראות איך אנחנו נכנסות אל תוך הנעליים שלך?