תביעה: הרופאים איחו את המרפק הפוך

דויד פייל - צלם שי שקולניק(30)

בימים אלה מתנהל משפט מוזר בבית המשפט השלום בתל אביב. התובע, כבן 25 היום, טוען כי בגיל 3 שבר את מרפקו, אך רופאי קופת חולים איחו אותו במהופך.

"המחדל" טוען עו"ד דוד פייל המייצג את הצעיר, "התגלה רק כאשר התובע הגיע לגיל 15, אז סבל משבר נוסף באותו המרפק, וצילומים והדמיות שנערכו לו חשפו את הטעות של הרופאים 12 שנה קודם לכן".

מומחה רפואי שבדק את הצעיר, אומד את שיעור נכותו הצמיתה על 20%.

לדברי עו"ד פייל, הגילוי המאוחר של הטעות באיחוי לא אפשר את תיקונו, והדבר הפך את ידו של הצעיר למעוותת. לדברי עו"ד פייל סובל הצעיר מכאבים, קשיים בתפקודים יומיומיים, מגבלות תעסוקתיות, קשיים חברתיים ובעיה אסתטית חמורה. כמו כן, עתיד הצעיר לסבול מסיבוכים והיחלשות היד בעתיד.

לאחרונה הגיש עו"ד דוד פייל, בשם הצעיר, תביעה לפיצויים נגד קופת חולים כללית ובית החולים קפלן על סך 2.5 מיליון שקלים.

בתביעה אותה הגיש עו"ד פייל נטען כי התובע נחבל במרפק ימין בהיותו פעוט בן 3, והופנה לחדר המיון בית החולים "קפלן", שם אובחן שבר במרפק. לאחר קיבוע השבר בגבס הוא שוחרר, עם המלצה להמשך מעקב רפואי וזימון למרפאה לצילום בגבס. מספר ימים לאחר מכן עבר התובע צילום, ובהמשך עבר מספר ביקורות רפואיות, שקבעו כי השבר החלים היטב.

בהיותו בן 15, נחבל התובע במרפק ימין במהלך טיול שנתי, ואושפז במחלקה האורתופדית בבית החולים "הדסה", שם אובחן שבר. הוא נותח עוד באותו היום בהרדמה כללית, עבר שחזור פתוח וקיבוע של השבר, וכשלושה חודשים מאוחר יותר הגיע לביקורת בבית החולים, אשר בסיומה נרשם כי הוא "הגיע לטווחי תנועה מלאים לכל הכיוונים".

"עיוות מרפק ימין פגיעה אסתטית ותפקודית"
ד"ר ליאור דיין, מומחה לכירורגיה אורתופדית, מציין בחוות דעתו שצורפה לתביעה, כי "הצוות הרפואי בבית החולים קפלן אשר פענח את צילום יד ימין לאחר הפגיעה הראשונה כתקין, התרשל וכפועל יוצא מכך לא זכה התובע לטיפול הראוי". לדבריו, אילו הצוות הרפואי היה מאבחן את הטעות באיחוי שלושה ימים לאחר קרות השבר שארע לתובע בגיל 3, כאשר החלקים בו עדיין לא מאוחים, ניתן היה, על ידי טיפול ניתוחי, למנוע את נכותו של התובע.

בנוסף, קובע ד"ר דיין בחוות דעתו, כי העיוות במרפקו של התובע הוא תוצאה של השבר הראשון והטיפול בו, ולא של השבר שני. "פענוח צילום הביקורת הראשון נעשה בצורה שגויה, החורגת מפרקטיקה רפואית מקובלת", טוען ד"ר דיין. לדבריו, העיוות במרפק נמצא כבר מספר חודשים לאחר קרות השבר, מיד לאחר הורדת הגבס בפגיעה הראשונה, ונוצר כתוצאה ישירה משחזור גרוע.

מבדיקתו את הצעיר באוגוסט 2014, אבחן ד"ר דיין עיוות במרפק של כ20 מעלות, וכן רוטציה פנימית של המרפק הימני לעומת השמאלי. בנוסף, קבע כי הצעיר סובל ויסבול בעתיד מעיוות מרפק יד ימין, המפריע לו הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית. "התובע אינו מסוגל ליישר את ידו הימנית עד הסוף, וכן מרגיש חוסר יציבות וחולשה ביד ימין, בניסיון הרמת חפצים". ד"ר דיין העריך את נכותו הצמיתה בשיעור של 20%.

בשל הנזק הרב שנגרם לו, ההוצאות הכלכליות הצפויות לו מהטיפולים הרבים, עזרת הזולת לה הוא נזקק בפעולות יומיומיות, והפסדי השתכרות כתוצאה ממגבלות תעסוקתיות שנכפו עליו, הגיש הצעיר תביעת פיצויים כנגד שירותי בריאות כללית, הממונה על בית החולים "קפלן", באמצעות עו"ד דוד פייל.

התביעה לפיצויים על סך 2.5 מיליון שקלים נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

עו"ד דוד פייל http://www.df-law.co.il מתמחה ברשלנות רפואית, תאונות דרכים ובתביעות מול חברות ביטוח וקופות חולים.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן