פסטיבל ימי הפלמנקו 2022

גבר ואישה רוקדים פלמנקו

פסטיבל ימי הפלמנקו ה- 28 יוצא לדרך עם מופעים מרהיבים ואורחים מחו"ל

הפסטיבל יערך שלושה ימים בין 24-26.3 במרכז סוזן דלל

ניהול אמנותי: שרון שגיא

  • יום חמישי 24.3 בשעה 20:30-אולם סוזן דלל

 Espacio Potencial – (מרחב פוטנציאלי) הינה יצירה בימתית של היוצרת והרקדנית אדוה ירמיהו עבור 10 אמנים ואמניות – שיתוף פעולה ספרדי-ישראלי עם המוסיקאים המובילים בסצנת הפלמנקו הספרדית, ביניהם הגיטריסט הספרדי והמנהל המוזיקלי Manuel Cazas והרקדן הספרדי Abel Harana, והרקדניות יעל טוכפלד, עדי מובדט, עדי עקיבא ואדוה ירמיהו. 'מרחב פוטנציאלי' הוא מונח שטבע הפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט ומתייחס לאזור הביניים של החוויה השוכן בין המציאות לפנטזיה, מבלי שקטבים אלו יפריעו זה לזה או שתתבקש בחירה ביניהם. במוקד היצירה ניצבים מרכיבי היסוד של הפלמנקו – שירה, גיטרה, קצב וריקוד. המפגש בין מסורת הפלמנקו לעקרונות מתוך שפות אמנותיות אחרות, כמו מחול עכשווי, מיצב ותיאטרון חזותי, הופך את המופע ל'מרחב פוטנציאלי' שמחבר גם בין מצבים ודימויים מנוגדים – סטטי ותנועתי, אינטימי וציבורי, עוצמה ושחרור, יחיד ורבים, במה וחיים, מבצע וצופה – כדי לממש דיאלוג ביניהם.

  • יום שישי 25.3 בשעה 14:00 אולם ירושלמי

פרויקט יצירת מקור–  פרויקט 'יצירת מקור' נולד כהמשך ישיר לתחרות הפלמנקו הארצית, ומתוך המחויבות של קרן עדי אגמון לא רק להצמיח דורות חדשים של רקדניות ורקדנים מבצעים אלא גם לתמוך ביוצרות ויוצרי הפלמנקו המקומיים, ולקדם יצירה מקורית וחדשה בסגנון זה.   

בפסטיבל יוצגו בבכורה 4 יצירות בערב יחיד מסוגו. העבודות מציגות גישות שונות לשפת הפלמנקו וטיפול אמנותי מגוון במרכיביו, ומדגימות את יכולתה של אמנות זו לדבר את החיים, האדם ונקודת הזמן הנוכחית. ניהול אמנותי: אדוה ירמיהו. הפקה: יעל טוכפלד.

יוצרות:  איה קנת ורעות הראל " Residue" /שארית

איווליסה גונזלס "Identidad

טריו 'אוטרו פלמנקו'  " Transmisión

עדי מובדט " Providencia" השגחה עליונה

  • יום שישי 25.3 בשעה 21:00 אולם סוזן דלל

LA EDAD DE ORO     "תור הזהב"- ישראל גלבאן

בפלמנקו, כמו בכל האמנויות, ההיסטוריונים, המומחים והמבקרים הינם אלה    שמגדירים בהדרגה את נקודות ההתייחסות לאורך ההיסטוריה. התקופה אותה הם כינו ‘La Edad de Oro’,   תור הזהב של הפלמנקו, מתוארכת לסוף המאה ה-19 ועד שנות ה-30 של המאה ה-20. תור הזהב הזה הציב במוקד התייחסותו את השירה והריקוד, בעוד הגיטרה זכתה לפריחתה המוצדקת רק הרבה יותר מאוחר. מנקודת מבט זו, אין כיום זמר או רקדן, פרט למקרים יוצאי דופן, שיוכלו להגיע לאותה האיכות, מידת ה-'טוהר' והיצירתיות של אלה שהובילו את הפלמנקו לשיא שלו, שמזוהה כתור הזהב. מאז, הקנון הפורמלי של הפלמנקו שהתבסס באותה תקופה התערער לטובת פשטות, הכלאה סגנונית ופיוז'ן, אך גם במחיר של אובדן התוכן, המהות והרוח שמניעים את האמנות הזאת. יחד עם דוד לאגוס זמר פלמנקו שמשמר את אוצרות השירה של תור הזהב, ואלפרדו לאגוס גיטריסט מחרז, מולדת הפלמנקו, ישראל גלבאן קושר את עצמו לנקודות ההתייחסות המחפשות את הקרבה לקנון, במטרה להיפרד מה-'תור' לטובת ה-'זהב', הזהב של הזמן הנוכחי שמתגלה לנגד עינינו, ובראי התחושות שלנו.  

  • יום שבת 26.3 בשעה 12:30 אולם סוזן דלל

בוקר פלמנקו ישראלי

קרן עדי אגמון רואה חשיבות רבה בעידוד החינוך לפלמנקו ומקפידה לתת במה גם לתלמידות ותלמידי פלמנקו בתחילת דרכם/ן, ולרקדניות/ים בשלבים השונים של התפתחותם/ן המקצועית. בוקר פלמנקו ישראלי מציג מדי שנה את העשייה שמתקיימת בסטודיוס הרבים לפלמנקו בארץ, שבמסגרתם פועלות קבוצות במגוון גילאים ורמות לצד להקות ייצוגיות. השנה מורכב המופע מקטעי קבוצות וסולו מ-7 סטודיוס אשר מציגים מנעד רחב של השפעות וסגנונות: פלמנקו מסורתי ומודרני, מוסיקה מוקלטת וחיה או מקורית, שימוש באביזרים וגם חיבור לעולמות האופנה. בהשתתפות: המרכז לפלמנקו – ליאת רז, 'ריתמו' – סטודיו לפלמנקו בניהולה של שירי וילד-שלום, מרכז מחול ברנר בהנהלת כרמל נתן-שלי, סטודיו Elibre –  אלינור דרוקר בן זקן, בית הספר לריקוד – ליאת קפלינסקי. זהבית חמאל – בית ספר למחול במודיעין 'זוז במחול', רנד נג'אר.

 

  • יום שבת 26.3 בשעה 17:00 אולם ירושלמי

בדיוק כמו שאת- מופע לכל המשפחה

מאת: אלה וייך מופע מוזיקלי ייחודי לכל המשפחה המשלב פלמנקו ותיאטרון בובות.

מסע של חיפוש אישי אחר מקום, שייכות ויצירה. כל אחד מאיתנו יכול לממש חלום אם ישמור על האותנטיות שלו, כל אחד והצבע שלו.

אלה וייך רקדנית ויוצרת פלמנקו, חיה והופיעה במקומות רבים בעולם ביניהם ספרד, יפן ומקסיקו,  והשתתפה בפסטיבלים רבים. המופע משלב את עולם תיאטרון הבובות כהיבט נוסף של הסיפור, יחד עם הפתעות אחרות.

  • ערב גאלה- יום שבת 26.3 בשעה 20:30 אולם סוזן דלל

LA EDAD DE ORO"תור הזהב"- ישראל גלבאן

בפלמנקו, כמו בכל האמנויות, ההיסטוריונים, המומחים והמבקרים הינם אלה    שמגדירים בהדרגה את נקודות ההתייחסות לאורך ההיסטוריה. התקופה אותה הם כינו ‘La Edad de Oro’,   תור הזהב של הפלמנקו, מתוארכת לסוף המאה ה-19 ועד שנות ה-30 של המאה ה-20. תור הזהב הזה הציב במוקד התייחסותו את השירה והריקוד, בעוד הגיטרה זכתה לפריחתה המוצדקת רק הרבה יותר מאוחר. מנקודת מבט זו, אין כיום זמר או רקדן, פרט למקרים יוצאי דופן, שיוכלו להגיע לאותה האיכות, מידת ה-'טוהר' והיצירתיות של אלה שהובילו את הפלמנקו לשיא שלו, שמזוהה כתור הזהב. מאז, הקנון הפורמלי של הפלמנקו שהתבסס באותה תקופה התערער לטובת פשטות, הכלאה סגנונית ופיוז'ן, אך גם במחיר של אובדן

התוכן, המהות והרוח שמניעים את האמנות הזאת. יחד עם דוד לאגוס זמר פלמנקו שמשמר את אוצרות השירה של תור הזהב, ואלפרדו לאגוס גיטריסט מחרז, מולדת הפלמנקו, ישראל גלבאן קושר את עצמו לנקודות ההתייחסות המחפשות את הקרבה לקנון, במטרה להיפרד מה-'תור' לטובת ה-'זהב', הזהב של הזמן הנוכחי שמתגלה לנגד עינינו, ובראי התחושות שלנו.  

מנכ"ל קרן עדי אגמון :תותי פורת

יו"ר קרן עדי אגמון: דויד אגמון.

לינק להזמנת כרטיסים: https://bit.ly/3LFAKeo

 

לפרטים נוספים: יוליה ארדורונאי פורטוס, דולפין יחסי ציבור 0523854447

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן