עמותת חמניות המעניקה תמיכה חברתית לילדים יתומים פותחת את שנת הפעילות עם 12 סניפים ברחבי הארץ

קבוצת ילדים נשענים על קיר

פעילות העמותה שהתקיימה עד כה בבאר שבע, תל אביב, יפו והוד השרון מתרחבת השנה לראשונה לירושלים, נס ציונה, רחובות, רמת גן, כפר סבא, וגבעתיים

בנוסף, השנה לראשונה תשיק העמותה ברמת גן וביפו תכנית לתמיכה בילדים בגיל הרך אשר איבדו אב או אם.

 

עמותת חמניות, המעניקה תמיכה חברתית ורגשית לילדים צעירים שאיבדו הורה, מתרחבת ופותחת את שנת הפעילות עם עשרה סניפים ברחבי הארץ, בהם יקלטו עשרות ילדים ובני נוער, שחוו אובדן הורי.
הערים שבהם יפעלו הסניפים הם באר שבע, תל אביב, יפו והוד השרון ולאלה יצטרפו השנה סניפים בנס ציונה, רחובות, רמת גן, כפר סבא, גבעתיים וירושלים, בהם תתקיים פעילות קבוצתית קבועה לילדים ובני נוער שחוו אובדן הורי.


בנוסף, השנה לראשונה תשיק העמותה ברמת גן וביפו תכנית לתמיכה בילדים בגיל הרך אשר איבדו אב או אם. במסגרת התכנית יתקיימו מפגשים שבועיים קבוצתיים בפורמט הורה, ילד (בגילאי 4-6) ואיש טיפול. כל קבוצה תמנה עד 6 ילדים והורים והדגש יושם על המפגש הדיאדי בין ההורה והילד.

עמותת חמניות הוקמה לפני כ- 4 שנים על ידי הדר קס, שאיבדה את אביה בתאונת דרכים כשהייתה בת 14. כששמה לב שאין בישראל שום מסגרת שתציע תמיכה חברתית או רגשית שהיא כל כך הייתה זקוקה לה, היא החליטה להקים בעצמה מסגרת שתציע תמיכה לילדים שחוו אובדן הורי בגילאים צעירים. תחילה הוקמו מספר קבוצות קטנות בערים בודדות והחל מהשנה תפעיל העמותה עשרה סניפים ברחבי הארץ, בהם תתקיים פעילות שבועיות הנותנות מענה לעשרות ילדים ובני נוער יתומים אשר ממוקדת בעידוד צמיחה מתוך האובדן.
במסגרת פעילות העמותה משתלבים הילדים בקבוצות תמיכה המתכנסות מדי שבוע למפגש מודרך הכולל  פעילויות בדגש על צמיחה והתפתחות על רקע האובדן.


לכל ילד מוצמד חונך בגילאי 13-18, המלווה אותו במהלך הפעילות המודרכת ומתפקד כאח/אחות בוגרת בשעות הפנאי. מאז הקמתה זוכה פעילות העמותה לביקורות חיוביות מהמשתתפים עצמם ומהוריהם וניכר כי קבוצת השווים תורמת להחזרת תחושת הביטחון, חיזוק תחושת האופטימיות והאמון ופיתוח יכולת הצמיחה וההתחזקות. הורי ומחנכי הילדים שמשתתפים בפעילות מדברים על שיפורים בולטים של הילדים בתחום החברתי, בלימודים ובתפקודם הכללי וכן על היכולת שלהם להתמודד עם האובדן ולשתף אחרים לגבי תחושותיהם כלפי ההורה שמת.

מלבד הפעילות בקהילה פועלת עמותת חמניות למען קידום זכויות היתומים והאלמנות בישראל, קידום חקיקה בנושא יתמות והעלאת המודעות לנושא היתמות והשלכותיה. השנה, על רק משבר הקורונה, השיקה העמותה יחד עם סטודנטים מהמרכז הבינתחומי שירות חדש למיצוי זכויות, הניתן ללא תשלום לאלמנים ואלמנות אשר זקוקים לעזרה בבירור ומימוש זכויותיהם אל מול הרשויות.

 

דניאל טייב, חניכה בחמניות שהשנה תהפוך לראשונה למדריכה מסרה את הדברים הבאים: "חמניות זה המקום שבו אני מרגישה כמו כולם ומבינה שיש עוד ילדים כמוני. בחמניות אני יכולה להיות מי שאני, מבלי לפחד מהתגובות. בזכות חמניות הבנתי שאני חזקה ושאני יכולה לחיות עם הכאב ובלי אמא שלי".

הדר כס, מנכ"לית עמותת חמניות מסרה: "עמותת חמניות מחוללת מהפכה שקטה, עוצמתית וחדשנית בחברה הישראלית מאז שנת 2016. השנה, למרות ובשל הקורונה, זכינו להביא את חמניות לעולם לכ-250 ילדים, נערים וצעירים יתומים ול-500 יתומים צעירים באמצעות 12 סניפי פעילות. היתומים שלנו זוכים, לעתים לראשונה בחייהם, לחוש מוגנים ובטוחים. או כפי שהם מעידים – חמניות מקנה להם מקום בעולם אותו אנו יוצרים עבורם, יחד. עולם בו הם זוכים לאהבה, חום, ביטחון והגנה – זו לא קלישאה – זו מציאות שמשנה חיים. חמניות הינה המסגרת היחידה עבור ילדינו, אני מתרגשת ומתקשה להאמין כי כיום, בזכות חמניות- המציאות נראית אחרת. מהמקום החשוך ממנו הגעתי, לאחר מות אבי בתאונת דרכים בגיל 14, חמניות מגיעה למאות משפחות בישראל ומאפשרת להם מציאות של הזדמנות ותמיכה – המסגרת לה חיכיתי ולא הייתה לי וכיום משרתת מאות רבות של ילדים ומשנה את חייהם."

לפרטים נוספים: https://www.hamaniot.org/

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן