עם ישראל חי – מוסיקה יהודית – מהקלאסי ועד הכלייזמר

להקת תזמורת

מוסיקה יהודית- מהקלאסי ועד הכלייזמר

סדרה מוזיקלית בהפקת "העולם המרהיב של המוסיקה היהודית"

יום א' 17.12- להקת מריאצ'י ירושלים- "ערב מקסיקני"

יום א' 24.12 – אנסמבל חיבה והסולן דניאל סעדון במופע "חיבת הפיוט"
יום ד' 27.12 – נגני תזמורת הרחוב הירושלמית – "קלאסית עם נשמה יהודית"
יום א' 31.12 אמיל אייבינדר ולהקתו – כליזמר חובק עולם

כל המופעים יתקיימו באודיטוריום מרכז מורשת מנחם בגין בשעה 20:00
רח' ש.א. נכון 6 ירושלים (חנייה בחניון גן הפעמון)
כרטיסים  95 בטיקצ'אק . תמיכה בטל 03-7316561
25% מההכנסות ייתרמו לשיקום יישובי העוטף

כתשובה לפוגרום הנורא שנערך בתושבי עוטף עזה ולגל האנטישמיות בעולם
עמותת "העולם המרהיב של המוזיקה היהודית" בחרה להעלות סדרה של מופעי מוזיקה יהודית מגוונים – מהקלאסי ועל לכלייזמר בעיר הבירה ירושלים.

מהי מוזיקה יהודית? אנציקלופדיה יודאיקה בחרה את ההגדרה של הפילוסוף קורט סאקס איתה פתח את הקונגרס הבינלאומי הראשון למוזיקה יהודית, בפריז 1957.

"מוזיקה יהודית היא מוזיקה הנוצרת על ידי יהודים, עבור יהודים, כיהודים" ואכן יש יריעה רחבה של סגנונות מוזיקליים אותם הביאו לארץ היהודים מכל קצוות תבל אחרי אלפיים שנות גלות.
העמותה "העולם המרהיב של המוזיקה היהודית" שמה לה למטרה לפרוש בפני הקהל הרחב את מגוון הסגנונות של המוזיקה היהודית וכך להביאה לקדמת הבמה בישראל.
מאז החלה לקיים קונצרטים בבתי-כנסת, חשפה העמותה עשרות הרכבים שונים.
היזם ויו"ר העמותה יעקב פישר מחפש תמיד הרכבים חדשים, וטרם אירח את אותו ההרכב פעמיים.
הסדרה הקרובה תתקיים באודיטוריום מרכז מורשת יהדות בגין בירושלים ותציג מוזיקה קלאסית בהשפעות יהודיות, מוזיקת כלייזמר, פיוטים וגם מוזיקה יהודית מקסיקנית בסגנון "מריאצ'י" בביצוע תזמורות והרכבים ירושלמיים.

יום א' 17.12- להקת מריאצ'י ירושלים- "ערב מקסיקני"

ערב מקסיקני עם המריאצ'י הראשון והיחיד של ישראל.

מריאצ'י הוא סגנון מוזיקלי שהתפתח בגואדלחרה, חאליסקו (מקסיקו) המשלב חצוצרות וכינורות עם כלי פריטה ייחודיים וגם תלבושת מסורתית וכובעי סומבררו.*
להקת מריאצ'י ירושלים
בניהולו המוזיקלי של יוחנן פרץ מנגנים מוזיקה יהודית בסגנון מריאצ'י ומשיקים צליל חדש וטרי שמגביר את הקשר בין שתי התרבויות דרך הכלים האופיינים של המריאצ'י.

לרפרטואר המקסיקאי החי והשמח הם מוסיפים קלאסיקות כמו "אני אשתגע", "הללויה" (של ליאונרד כהן), "שלום עליכם" ועוד, כשהם מעניקים למוזיקה היהודית המסורתית טעם מקסיקני מעניין.

מריאצ'י ירושלים הוא המריאצ'י הראשון שהוקם ישראל, על ידי המוזיקאי יוחנן פרץ. המטרה שלו היא להכיר לקהל את הסגנון המיוחד, אשר שנוצר בגואדלחרה, חאליסקו (מקסיקו). מריאצ'י הוא סגנון מקסיקני מסורתי בו להקות משתמשות בתלבושות הכוללות מכנסיים עם כפתורי מתכת חובץ לגוף, מעיל בצורת טוררו, חגורת עור מיוחדת, עניבה וכובע עם קשית רחבה.
הכלים הנפוצים במוזיקת המריאצ'י הם הוויאולה (שהיא סוג של גיטרה בחמישה מיתרים ומאגר תגובה משולב), הגיטרון (שהוא סוג של גיטרה בעלת נפח גבוה יותר המשמשת ככלי בס) וכמו כן חצוצרות וכינורות. המריאצ'י מתאפיין בביצועים חיים ושמחים, אך באותו הזמן הוא יכול לכלול סוגים שונים של ז'אנרים מוזיקליים כמו בולרו, חורופו (קצבים ונצואליים), סון ועוד.

החדשנות של מריאצ'י ירושלים היא השילוב של הסגנון המקסיקני יחד עם מוזיקה יהודית. הם מוסיפים קלאסיקות כמו "אני אשתגע", "הללויה" (של ליאונרד כהן), "שלום עליכם" ועוד, ובוחנים אותם בסגנון המריאצ'י. בכך הם מעניקים למוזיקה היהודית המסורתית טעם מקסיקני מעניין.

כיום הם מופיעים ברחבי הארץ והעולם, הם המריאצ'י הראשון שייצג את ישראל בפסטיבל הבינלאומי של המריאצ'י בשנת 2022 בעיר גואדלחרה, מקסיקו.

•גוסטבו קיניונס (זמר) Gustavo Quiñones

•נתן רוצ'ה (נגן וויאולה) Natan Rocha (Vihuela)

•רותם תל שחר (כינור) Rotem Tel Shachar

•ליאן כהן (כינור) Lian Cohen

שרה פרץ (כינור) Sarah Peretz

•יועד פסטמן (חצוצרה) Yoad Fastman (Trumpet)

•איתמר לוי (חצוצרה) Itamar Levi (Trumpet)

יוחנן פרץ (נגן גיטרון) Yochanan Peretz (Guitarron)

יום א' 24.12 – אנסמבל חיבה והסולן דניאל סעדון במופע "חיבת הפיוט"

מביאה לקדמת הבמה את היצירה הישראלית-יהודית המקורית, ואת המוזיקה השורשית ממגוון עדות ישראל. התפתחות המוזיקה האמנותית ושירת הפיוטים בישראל הולידה קשת רחבה של יוצרים, מלחינים יהודים מארצות המזרח ומוסיקאים ישראלים בני זמננו. חלקם מוסיקאים יהודים שעלו ארצה מארצות המזרח וחלקם אמנים ישראלים בני דורות חדשים שנטמעו במוזיקה האותנטית ויצרו בה יצירות מופלאות. יחד יצרו מגוון עצום של רפרטואר ישראלי-יהודי איכותי שיסודותיו נטועים במוזיקה המזרחית האותנטית ויצרו ז'אנר שכולו מוזיקה אמנותית ישראלית-שורשית. זו התזמורת הראשונה בישראל המוקדשת ליצירה ישראלית מזרחית אמנותית.

האנסמבל יארח את הפייטן דניאל סעדון, שהתחנך על שירת הפיוטים היהודית של אביו החזן בבית הכנסת, ובחר למזגה כפי שאף זמר טרם עשה, בתוך לחנים ערבים וטוניסאים.

עמית שרון כלי הקשה ושירה

בס יודה אשש

גיל שפירא גיטרה ושירה.

אבימאיר צור – שירה

אלעד גבאי קאנון ושירה

דניאל סעדון – זמר סולן

כלי נשיפה -ליהוא בניאל

יערה בארי – קמנצ'ה

אור בראלי -לירה

נחמיה כהן – עוד

יום ד' 27.12 – נגני תזמורת הרחוב הירושלמית – "קלאסית עם נשמה יהודית"

תזמורת הרחוב הירושלמית היא תזמורת קאמרית מקצועית הפועלת לחשיפת המוזיקה הקלאסית לקהלים חדשים על ידי נגינה בחללים לא קונבנציונליים ובמקומות ציבוריים.
בסדרה, אנסמבל מנגני תזמורת הרחוב הירושלמית, ייכנס מהרחוב לאולם ויבצע קונצרט שכולו מוזיקה אמנותית קלאסיות מגוונות שבכולן ניכרת השפעה יהודיתהחל מהכליזמר, דרך נעימות ישראליות ועד למוזיקה ארצישראלית קלאסית אמנותית. יצירות מאת: ארנסט בלוך, פאול בן חיים, יהויכין סטוצ'בסקי וסרגיי פרוקופייב, הנודע כאחד המלחינים החשובים של המאה ה-20 וגם היחידי בקונצרט זה שאינו יהודי מבין המלחינים.

נגנים:

עידו אזרד – קלרינט

יני הוניגן, ברק שוסברגר -כינורות

איתמר רינגל – ויולה

יוני עציון – צ'לו

טינה רונקין – פסנתר

בתכנית:

סרגיי פרוקופייב – פתיחה על נושאים עבריים

ארנסט בלוך – מתוך "בעל שם", II. ניגון

פאול בן חיים – חמישיית קלרינט

יהויכין סטוצ'בסקי – שש נעימות ישראליות

יואל אנגל – מתוך סוויטת "דיבוק"

יום א' 31.12 אמיל אייבינדר ולהקתו – כליזמר חובק עולם

אמיל אייבינדר הוא מנגני האקורדיון המובילים בארץ. יליד  קישינב מולדובה ומי שהקים את המחלקה לאקורדיון באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים ומלמד את הדור הצעיר לנגן בכלי המיוחד הזה.
הרכב הכליזמר שלו בן 6 נגנים וזמרת מפגיש בין סגנונות מוזיקליים מרחבי הגלובוס (צרפת, דרום אמריקה, רומניה ובלקן) לנגינת הכליזמר. ההרכב זכה בפרס למבצעי מוזיקה ע"ש דניאל בנימיני, מטעם שר המדע התרבות והספורט (2002).

אנסמבל אמיל אייבינדר בהשתתפות:

אמיל אייבינדר – אקורדיון

אברהם שוואב – חליל פאן

פבל לוין – כינור

מתן מזרחי – בס

וירה לוינסקי – הנחיה ושירה

מטעם שר המדע התרבות והספורט (2002).

לפרטים נוספים: הילה קומם 052-3534666.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן