עיתונות , כסף ויצרים בעולם של פיגועים

ההצגה סקופ 3 תמונה קלה צלם איציק שוקל

ההצגה סקופ 4 קלה צלם איציק שוקל

מאת: יאיר פקר, במאי: סהר לחמי

דרמטורגית : גורן אגמון

אסף ניב – בנימין מינטוב – עיתונאי בן 35

תמרה סטיל – דורית מינטוב – רואת חשבון בת 32

רוני ששון – עבדול רחים – מורה – בן 52

בועז נחום – מייק מרסי – סטודנט מארה"ב – בן 23

איתי וולמן – אנטוניו –בן 21

עומרי גילאון – עמי מנור – עורך עיתון – בן 37

יום ב' 15.2.2016 בשעה 21:00
תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 יפו
כרטיסים במחיר 50 שקלים בטלפון 03-6036381

כשג'ורג' אורוול כתב את 1984 הספר נדמה כחזון אפוקליפטי*, וכך "רצח" של חנוך לוין…
יש הרואים ב"סקופ" של יאיר פקר פרובוקציה דומה, סיפור בלתי יאמן או אפשרי.
כיום האח הגדול יודע עלינו הכל דרך הגוגל, הפייסבוק ודרכונים ביומטריים, ומעשי נקמה של יהודים בערבים אינם בגדר אפוקליפסה. האם ניתן לומר שמעשיו הקיצוניים של עיתונאי במירוץ אחר סקופ הם בגדר מחזה שלעולם לא יתגשם?

המחזה סקופ מביא את סיפורם הדרמטי של עבדול רחים, ערבי ישראלי  שנכדו זקוק לניתוח מציל חיים ושל בני מינטוב, עיתונאי במשבר תעסוקתי ונפשי אחרי שנים ארוכות של נסיונות עקרים להוליד פרי בטן בתקופה לחוצה לפני נסיעה לברזיל לאמץ ילד. עד כמה רחוק  ילכו השניים כדי להציל את היקרים להם?
הכל מתגלה 19 שנה מאוחר יותר, כאשר הנכד של עבדול – מייק – סטודנט בארה"ב פוגש בישראל את בני מינטוב עתה סופר מצליח שמתכונן לבכורה של סרט שנעשה ע"פ רב המכר שלו. אלבום בולים שהוטמן באדמתו של עבדול רחים מאיים לגלות את הסוד ולמוטט את הכל.

המחזה "סקופ" יעלה גם בתיאטרון אנגלי בברלין בספטמבר 2016 ויעלה כ"קריאת מחזה" בתיאטרון Inplays באמסטרדם ב 22 בינואר 2016.

מחזאי
יאיר פקר
סופר, תסריטאי ומחזאי. בעברו איש עסקים.
יליד 1934. בצעירותו עבד בעסק המשפחתי "פקר פלדה". בשנת 1967  כשקרא בעיתון טיימס הבריטי שרק 5% מהאנשים נהנים מעבודתם החליט לצאת לדרך עצמאית. הוא נהפך לנציג של חברת הפקות בריטית בישראל ובהמשך הפך לנציג זכויות מסחריות של תכניות טלוויזיה ומותגים רבים בהם: נציג בלעדי בישראל של דמויות חברת וולט דיסני, החבובות, הדרדסים, משפחת סימפסון, משפחת קדמוני והרובוטריקים (שהוא הגה את שמם בעברית המקור היה transformers). בשנת 1997 חברת וולט דיסני ביקשה למנות אותו למנהל של משרד בישראל  מטעמם, הוא סירב להצעה ( " אני פקיד גרוע " ) והחליט לממש את היצירתיות שלו בכתיבה. במהלך השנים כתב 4 ספרי ילדים וארבעה ספרי מתבגרים, שנמכרו יפה.
5 תסריטים ארוכים באנגלית – ששניים מהם נמצאים בתהליכי פיתוח ובחינה להפקה בהוליווד. 27 תסריטים של סרטים קצרים, ש 18 מהם הופקו וצולמו על ידי סטודנטים במגמות קולנוע שונות ברחבי הארץ ובחו"ל, חלקם זכו בפרסים.
בהמשך כתב מחזות קצרים, אחד מהם מולחן לאופרה בגרמניה, אחר "קוקי הקופץ" זכה לשבחים בפסטיבל "קצרים" בתיאטרון צוותא. פקר אומר כי נסיונו הבשיל לכתיבת המחזה "סקופ", ובו נעזר בדרמטורגית גורן אגמון. המחזה תורגם לאנגלית ונמצא בקריאה ובבחינה גם בתיאטראות באירופה ובארצות הברית.
במאי
סהר לחמי  יליד 77 תושב ראשל"צ ,בוגר בתי הספר למשחק "יורם לוינשטיין" ו"תיאטרון חולון". שיחק בשורת סרטים (“פרטיות")  בהצגות תיאטרון ("מדוע התאבד בנרג'י?" , "הזבובים", "מלון אירופה" , "בקרנבל" ועוד). כתב, ביים והפיק את ההצגות "מה?ריחואנה!”,xxx" תל אביב" ו"ריאליטי" ועתה מבייים את "סקופ" בשנת 2014 פתח
משרד להפקת סטנד אפ, שמריץ מדי יום שישי את "הצחוקייה של סהר לחמי" ושפיתח את פרויקט "סטנד אפ בחשיכה" (בשיתוף "דיאלוג בחשיכה):מופעים של אמנים מהשורה הראשונה בעלטה מוחלטת (עד כה הופיעו רועי לוי,גורי אלפי,אבי נוסבאום,הדר לוי,אורי גוטליב, דודו ארז),.
שחקנים
אסף ניב שחקן יוצר, במאי ומורה למשחק. בוגר בית הספר הגבוהה לאומניות הבמה "בית צבי" שיחק במספר רב של הצגות בתיאטראות פרינג' ברחבי הארץ. וכיום מנהל את CENTERPLAY בית הספר לאומנות המשחק לילדים ולנוער.
עמרי גילאון בוגר "בית צבי" והסטודיו למשחק מול מצלמה של רותי דייכס. משחק בהצגות: "כתם לידה" (הבימה), "המלך ליר" (תיאטרון קרוב) ובאופרות  "טוסקה", "כרמן", "אאידה", "הילד חולם" (האופרה הישראלית). ובמחזות זמר/הצגות "אוויטה", "יוסף וכותונת הפסים המשגעת", "קטס" , "רבקה רז מאז ולנצח", "שיחות אחרי הלוויה", "קללת מעמד המורעבים" (תיאטרון רמת גן)

תמרה סטיל כהן שחקנית, מוסיקאית ויוצרת עצמאית, בוגרת סמינר הקיבוצים.
שיחקה בהצגות רבות ביניהן "האוהל האדום" ו"בית הרוחות" ברומא, איטליה. בימים אלו מעלה הצגה פרי עטה המבוססת על סיפורה האישי.

איתי וולמן בוגר הסטודיו למשחק חולון. שיחק בהצגות ביניהן: "רשומון", "החייל הרברבן" ו"מי תהום" בנוסף מנגן על גיטרה, ובעל ידע נרחב בקומדיה דל ארטה וקרבות במה.

בועז נחום בוגר ניסן נתיב בירושלים והקורס למשחק מול מצלמה של רותי דייכס. בועז הוא שחקן באנסמבל תיאטרון "פסיק" בירושלים ומשחק ב3 הצגות רפרטואר של התיאטרון בתפקידים ראשיים. בנוסף משחק בסרטו החדש של דן וולמן "סיפור אהבה ארץ ישראלי".

רוני ששון שחקן וסטנדאפיסט בן 40.

 

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן