ספקנות לבריאות

לכבוד יום הספקנים ש"נחגג" ב-13.01 כל שנה או בשמו השני "יום הסקפטיים" החלטתי להקדיש את הכתבה החודש לנושא של ספקנות בחיים האישיים ובעסקים.

בין אם אתם מהאנשים שנוטים לא להאמין לשום דבר כמו שהוא או אלו שמעדיפים להאמין למה שנשמע סך הכל הגיוני… נסכים כולנו שספקנות היא אחת התכונות הבריאות ביותר שלנו כבני אדם, נבראנו עם עיניים, אוזניים וחושים נוספים כדי לספוג מידע ולכל זה גם חיברו מוח כדי שנפרש את המידע שלנו בעצמנו!

אמנם, ספקנות הצילה אנשים לעיתים קרובות ממשברים ותהומות אישיים וגם את החברה פעמים רבות בהיסטוריה, הכל מתחיל כשקם אדם ואומר "האמת באמת כך פני הדברים?" והדבר הזה מתחיל להתניע תהליך של חשיבה ספקנית שמעודד בדיקת עובדות, מידעים ומחקר עד לגיבוש הבנה מסוימת של המצב. אך יש דבר כזה גם ספקנות לא בריאה כזאת מהסוג ששמה לך רגל בכל מקום ואתה אפילו לא מודע לכך.

איפה אנחנו פוגשים ספקנות לא בריאה בחיים שלנו?

  1. נסיבות שאין לנו איך לשנות
  2. במכירות / שופינג
  3. בעסקאות מול חברות גדולות כמו חברות ביטוח וסלולר…
  4. בזוגיות – לא ארחיב אבל כן אגיד חשוב לא להיות ספקנים מדי בזוגיות, זה הורס.
  5. מזון

כן נכון אני תומך בתזונה בריאה אבל אני לא תומך בלהסתובב כל היום בהרגשות של קונפליקטים בין רצונות של הלב לקולות ספקניים בראש שאומרים לנו לא לגעת בשום דבר טעים.

  1. בעבודה

אחד הדברים המעצבנים והבעייתיים שנתקלתי בהם כמעט בכל מקום, גם בצבא כקצין, בפרויקטים שניהלתי ולעיתים גם בחברה שלי היום הוא כאשר לאחד מחברי הצוות יש ספקנות שלא משרתת שום מטרה, אני אסביר – ספקנות בעבודה ובחיים כאמור היא דבר בריא, חשוב ומפתח אבל במשימות מסוימות אין לספקנות תכלית, כמו שאמרנו למשל נסיבות שאי אפשר לשנות, רוצים דוגמא? להלן דרישה מסוימת של לקוח שבוחר להתעקש עליה על אף שהוסבר לו שאולי היא פחות טובה מהחלופות. רצוי להבין שיכול להיות שמאחורי הקלעים יש שיקולים אחרים שאנו לא מודעים להם.

  1. הלקוח הספקן

בעלי העסקים בינינו, בטח כבר נתקלתם בתופעה, מגיע לקוח ובשיחה הראשונה כל מה שהוא עושה זה להטיל ספק בכם, בעבודה, בהצעת המחיר ובכל מה שאתם אומרים. באופן מוזר ולא ברור כמעט תמיד מדובר בלקוחות שהגיעו אליכם ולא הפוך. כל אחד מאיתנו בוחר להתמודד עם זה בדרך אחרת, חלקנו יבחרו להשקיע בהסברים מפורטים וחלקנו יעדיפו לשחרר את הנושא ולא להיכנס לוויכוחים והסברים עמוקים. טיפ קטן שלמדתי כדי להימנע מסיטואציות כאלו זה להשקיע הרבה בבניית המותג ותיק העבודות ואפילו ברמת הלקוחות שאתם עובדים איתם, כן אני יודע שיש טרנד היום של לתת טיפים שאפשר לעשות ברגע או בלחיצת כפתור, זה לא טיפ כזה אבל זה עובד. גם לאנשים סקפטיים יש הרבה פחות מלהיות סקפטיים איתכם כאשר הכל מראש כבר נמצא מול העיניים ואפילו השם כבר נהיה מוכר.

2022 עומדת להיות אחת השנים המאתגרות ביותר בהיסטוריה האנושית בהקשרי אמינות ואני סבור שאם היה מדד שמציג את רמת הסקפטיות בעולם השנה הוא יגיע לשיא שלו. מעולם לאנושות לא הייתה גישה כה גדולה למידע בהישג כל יד, המצב הפוליטי, המצב הכלכלי ואופן ניהול המגפה על ידי שלטונות רבים כבר עוררו את שד הסקפטיזם אצל מיליונים. גרוע מזה בהרבה – המגפה גרמה לריחוק חברתי משמעותי בין אנשים שמשפיע על היחס שלנו אחד כלפי השני, כחברי צוות, כעסקים ולקוחות ואף במשפחה. לכבוד הגיליון הראשון והשנה החדשה אני מאחל לכולנו שנהיה סקפטיים רק במידה הנכונה ושבעיקר נדע לשאול את השאלות הנכונות, לעבוד יחד ולא לתת לרוח התקופה להרחיק בינינו.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 135
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן