"סימפוניה קאמרית" אנסמבל סולני תל אביב בניצוחו של ברק טל יארח את הפסנתרן אדם ניימן מארה"ב

סימפוניה קאמרית - ברק טל

 במרכז התוכנית תבוצע "סימפוניה קאמרית", יצירה אישית ונוקבת של המלחין והפסנתרן יורי ברנר, המבטאת את הביקורות והכעס של המלחין כלפי האימפריה הסובייטית – אותה נטש בגיל העשרה, בשנה בה כתב את מרבית היצירה.

עוד בקונצרט יבצע האנסמבל וניימן, את הקונצ'רטו לפסנתר מס' 27 של מוצרט, וסימפוניה מס' 5 של שוברט. וגם…יצירה בהפתעה מאת אחד מבכירי המלחינים הישראליים.

תל אביב, 14 במרץ, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר), בשעה 20:30
חיפה, 15 במרץ, אולם רפפורט, בשעה 20:30

אנסמבל סולני תל אביב בניהולו המוסיקלי של ברק טל, יקיים את הקונצרט החמישי בסדרה "סימפוניה קאמרית" ויארח את הפסנתרן הבינלאומי אדם ניימן Adam Neiman, מהפסנתרנים הקלאסיים האמריקאים הבולטים כיום. הקונצרטים יתקיימו ב- 14 במרץ בחיפה, ולמחרת ב- 15 במרץ בתל אביב.

 
במרכז התוכנית תבוצע יצירתו של המלחין יורי ברנר "סימפוניה קאמרית", היצירה בת חמישה פרקים מבוססת על רביעיית מיתרים מס'1 אותה כתב ברובה כשהיה בן 16 בלבד, השנה שבה עזב את מוסקבה למערב. כעבור 15 שנים ברנר המשיך את היצירה, מתוך עיון קומפוזיטורי מחודש לא רק כיצירת נעורים, אלא כמכלול החוויות והזיכרונות שנותרו עימו במרחק השנים ומרחק אלפי קילומטרים גאוגרפיים ותרבותיים.

ברנר מוסיף "הפרק הראשון ביצירה פונה למודל הגרמני-רוסי הרומנטי מתוך עצבנות ואינטנסיביות כמו לפני התפוצצות. הדופק התמידי שנמצא ברקע לאורך הפרק, הינו ביטוי לתחושות של אי-וודאות ודאגה מתמדת בדומה לאווירה ששררה באימפריה הסובייטית המתפרקת יחד עם גורל חייהם של מיליוני אנשים. הסקרצו שלאחריו הוא מעין טרנטלה וירטואוזית מטורפת וגם בה יש, לצד חיפוש אחרי חן מוסיקאלי עממי בסול מג'ור מובהק, דמות של אנטיגיבור כמעט יהודית.
הפרק הבא הינו שיר ערש לנער מתבגר והוא נע בין מסגרת הרמונית פשוטה להרחבה סקריאבנית. אלגרו פוגאטו שממשיך גם לאזורים מוסיקאליים מרוחקים עוד יותר מ"רחם מוסקבאי", ומהווה כמעט התרסה ומרד פנימי נגד השמרנות שייצגה".
היצירה מסתיימת בסוג של מצעד הולך ומתקרב, מעין תהלוכה עוצמתית ואף מאיימת שמתחת לגלגליה נמעכים מוטיבים מהפרק ראשון, כמו אדם הנרמס תחת תהפוכות ההיסטוריה. אך גם היא הולכת ודועכת לקראת הסוף, צעדי התהלוכה נהיים כבדים ומרוחקים, והפעימות האחרונות מבשרות את מותה של "המפלצת" הדורכת ומפנות מקום לשקט המשתרר ובא.


יצירה זו זיכתה את המלחין יורי ברנר בפרס אקו”ם לשנת 2015, ואת המנצח ברק טל בפרס ע”ש עדן פרטוש של משרד התרבות לשנת 2015 – על ביצועה עם אנסמבל סולני תל אביב.

ביצוע של סולני תל אביב וברק טל ל"סימפוניה הקאמרית" מאת יורי ברנר, שזיכה את טל בפרס. דצמבר 2013
: https://www.youtube.com/watch?v=Tf6sj4ObvFg&t=368s


עוד בתכנית, האנסמבל יבצע עם הפסנתרן אדם ניימן את הקונצ'רטו לפסנתר מס' 27 של מוצרט, ויחתום את הקונצרט עם הסימפוניה מס' 5 של שוברט, לא לפני שיבצע כמיטב המסורת, קטע הפתעה. הפעם, זו תהיה זמרת צעירה, שטרם נחשפה על הבמות הקלאסיות, ותבצע שירים לטקסטים מאד יוצאי דופן, הומוריסטיים ולא שגרתיים, אותם כתב, הלחין ותזמר אחד מבכירי המלחינים הישראליים עודד זהבי. 


צפו בביצוע הסימפוניה מס' 5 של שוברט ע”י אנסמבל סולני תל אביב:

https://www.youtube.com/watch?v=D-MfsMYL2Rs

קונצרט מס' 5 – סימפוניה קאמרית

מנצח: ברק טל

סולן: אדם ניימן (ארה"ב) – פסנתר.

בתוכנית:

יורי ברנר – סימפוניה קאמרית.

מוצרט – קונצ'רטו לפסנתר מס' 27.

שוברט – סימפוניה מס' 5.

 

 

"סימפוניה קאמרית"

חיפה: מוצאי שבת, 14 במרץ, אודיטוריום חיפה, שעה 20:30
             מחיר כרטיס: 124 ₪ | להזמנות: 04-8363804               

 

תל אביב: יום ראשון, 15 במרץ, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר), בשעה 20:30
מחיר: 140 ₪. הנחה לגמלאים ולמנויי האנסמבל.

לרכישה און ליין  | או בטלפון: 051-2218088
פרטים נוספים באתר האנסמבל: www.soloists.co.il

 

 

אדם ניימן (יליד 1978) הינו אחד הפסנתרנים הקלאסיים האמריקאיים הבולטים ביותר בתקופתנו, הוא פיתח קריירה מרהיבה המשתרעת לאורך שלושה עשורים ונפרשת על פני ארבע יבשות. הרפרטואר המורחב שלו מאגד קרוב לשבעים קונצ'רטי לפסנתר, עשרות תוכניות רסיטל סולו מגוונות, וכמעט את כל הרפרטואר הסטנדרטי במוסיקה הקאמרית. מר ניימן זכה לשבחים אוניברסליים על היותו מבצע מעורר מחשבה, כריזמטי ווירטואוז ברמה הגבוהה ביותר, והדיסקוגרפיה ההולכת וגדלה שלו מהווה מורשת נדירה בין מבצעים מהמאה ה-21.

 

בנוסף לפעילות היצירתית כפסנתרן ומלחין, מר ניימן זוכה להכרה כמוביל בתעשייה, פדגוג, יזם ומפיק הקלטות. זו השנה הרביעית בה הוא מכהן כמנהל המוסיקלי של פסטיבל המוסיקה של מנצ'סטר בוורמונט, פסטיבל קיץ שנתי המעלה קונצרטים של מוסיקה קאמרית ברמה בינלאומית. ניימן בשנתו החמישית מכהן כמורה בפקולטה לפסנתר בשיקגו קולג' לאומנויות הבמה באוניברסיטת רוזבלט, שם מונה לאחרונה גם כראש החוג למוסיקה קאמרית עבור כלי מיתר. והוא משמש כיושב הראש של Aeolian Classics, LLC חברת הקלטות אותה גם ייסד. בנוסף להוצאה לאור של הקלטות קלאסיות ברמה הגבוהה ביותר, החברה מממנת תחרות שנתית בשיתוף עם אוניברסיטת רוזבלט: תחרות האמן הצעיר של Aeolian Classics. חתן הפרס בתחרות (אשר כרגע בשנתה הרביעית) זוכה לאלבום בכורה בהוצאת Aeolian Classics בהפקתו של מר ניימן.

ד"ר יורי ברנר – מלחין ופסנתרן יליד מוסקבה, מכהן כמנהל המוזיקאלי של תיאטרון "מיקרו" בירושלים משנת 2016. ומשנת 2017 הוא מנהל את הקונסרבטוריון "רון שולמית" בירושלים. ברנר למד במוסדות מוסיקאליים מובחרים ברוסיה, גרמניה, הולנד ובעל תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן. ברנר משלב ביצירותיו תרבויות וזרמים מוסיקאליים שונים אותם הכיר מקרוב במהלך חייו. החל ממסורת רוסית קלאסית, דרך מוסיקה אירופאית עכשווית ועד למוטיבים יהודיים וג'אז, כל זה בדגש על החוויה הבלתי אמצעית של המאזין. עד כה כתב יותר ממאה יצירות בסגנונות והרכבים שונים ומגוונים, ויצירותיו בוצעו באולמות החשובים ביותר באירופה, ארה"ב, אוסטרליה, רוסיה ועוד. בין המבצעים של יצירותיו, התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת זובין מהטה, תזמורת סימפונית רשות השידור ירושלים עם פרדריק שזלן, התזמורת הקאמרית הישראלית, הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, הכנר סרגיי אוסטרובסקי, החצוצרן הבינלאומי סרגיי נקריאקוב, נגן הקרן ארקאדי שילקלופר, החלילן נעם בוכמן, ואנסמבלים רבים. ברנר הוא אמן זוכה פרסים, שזכה פעמים בפרס ראש הממשלה (2006/ 2017), בשלושה פרסי אקו"ם ובפרסים בינלאומיים. בשנת 2007 התמנה למלחין הבית של הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, תפקיד אותה מילא במשך עשור.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן