מרכז מורשת יהדות בבל פותח
קורס ללימוד ערבית יהודית עיראקית

גבר צעיר ומזוקן מחוייט מחייך שחור לבן

בימי שלישי בשעות 20:10-21:30 החל מה-2.7

מפגשים בזום בני שעה ועשרים כל שבוע

חצי קורס – 15 שעות רמה של תקשורת יומיומית בעיראקית – 1500 שקלים.
קורס מלא – 30 שעות – רמה של יכולת לנהל שיחה בעיראקית – 2100 שקלים. 

הרשמה בטלפון / ווטסאפ: 03-5339278 שלוחה 8 | מייל  [email protected]

מתי נגיד אשלונכ ואיך נענה על זה?! מה נענה כששואלים אותנו "אש סאר"?! מה ההבדל בין כבה לקבה?! מהי בידי ומהי תחרוג'אי ומה ההבדל בין המילים? איך נברך אדם עיראקי לקראת הפרידה?! איך נתאר את המשפחה העיראקית?! כל אלה הן דוגמאות על קצה המזלג לשאלות שבהן נעסוק בקורס שפה ותרבות עיראקית ייחודי במינו שפותח מרכז מורשת יהדות בבל בתחילת חודש יולי.

 
השפה הערבית היהודית המדוברת העיראקית נולדה לפני כ-1200 שנים, עם כיבוש אזור בבל על ידי המוסלמים. עד אז, דיברו היהודים בעיקר ארמית וכנראה גם בעברית. 

בדומה ל-"יידיש" המבוססת על גרמנית ועברית ול-"לאדינו" (ספניולית) המבוססת על ספרדית ועברית, ה-"עיראקית" מבוססת על השפות הערבית והעברית וכוללת גם מילים בפרסית, טורקית ואפילו אנגלית, וזאת בהשפעת השלטונות הזרים שהתחלפו באזור.


כדי שהשפה היהודית העיראקית לא תיכחד, מרכז מורשת יהדות בבל בשיתוף המורה לערבית וערבית עיראקית, כוכב הטיקטוק, דן שינה, פותחים קורס מיוחד לשימור להג ערבית עיראקית יהודית.

משתתפי הקורס ילמדו לדבר ולהבין ערבית בלהג העיראקי של היהודים (ללא קריאה וכתיבה) תוך הקפדה על הגייה מדויקת, ויעסקו בנושאים היסטוריים ותרבותיים הקשורים לשפה העיראקית.
אוצר המילים יכלול מילים נפוצות בניהול שיחה: מצבי רוח, ברכות, בני המשפחה, הבית שלנו, המספרים, הצבעים, הבגדים, המטבח העיראקי והשגרה.
משתתפי הקורס ילמדו שירים של זמרים עיראקים מפורסמים. כמו-כן, ילמדו על ה"פרהוד", עליית עזרא ונחמיה, המעברות, החגים ומאפייניהם, ספרי הסידור והתפילה, מעגל החיים של האדם העיראקי, זכרונות מעיראק ועוד.
מדובר בשפה עשירה שיש בה פתגמים, סיפורים, בדיחות, שירים, ברכות ואפילו קללות עסיסיות ואלו יכללו גם בקורס, לבקשת המשתתפים.

את הקורס ינחה דן שינה ("דנשי") בן למשפחה עיראקית שעלתה לארץ ב-1971.

דן, המורה לערבית המוכר גם בטיקטוק ובשאר הרשתות החברתיות, דובר ערבית בלהג העיראקי כשפת אם, בוגר 5 יח״ל ערבית, קצין מודיעין במילואים, בעל תואר ראשון בערבית והיסטוריה של עם ישראל בהצטיינות ותואר שני במנהל מערכות חינוך בהצטיינות, בעל תעודות הוראה בערבית, היסטוריה ואזרחות. כיום עוסק דן בהוראת ערבית על סוגיה השונים במקביל לכתיבת עבודת PhD בתחום מנהל מערכות חינוך.

עליזה דיין חממה מנכ"לית מרכז מורשת יהדות בבל : "אנו רואים חשיבות עליונה גם בשימור השפה כחלק מתרבות יוצאי בבל, מצאנו שצעירים אוהבים להיזכר בצלילים ששמעו בילדו, ולכן אנו פותחים מידי פעם קורסים ללימוד השפה היהודית העיראקית. דן שינה בן דור ההמשך, מעביר את הקורסים בחן ותשוקה ואני ממליצה דווקא בימים הקשים הללו, להצטרף לקורסים שלנו מכל מקום בארץ ובעולם"

לפרטים נוספים צרו קשר עם הילה קומם 052-3534666. 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 130
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן