מי מטפל בך?

פרח אדום - ורד

הכותבת: עופרה רוזנפלד
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומנחת הורים – אדלר
מחברת הספר אבירי המ.ל.ך (אבירי מוח לא כוח)
יש לך תכנית? מה לעשות כשמגיע הרגע הקשה הזה שבו הדאגה משתלטת, הכאב זוחל מתוך הפחד לאבד? יש לך תכנית מה לעשות? איך להתגבר על האבל? איך להמשיך הלאה? איך להתחיל מחדש?
זה מה שעלה לי בראש כל הזמן אחרי האבל הקשה על אובדן אמי שעברתי לפני שנתיים. מאז עברו אצלנו בצנרת המשפחתית מים עכורים ואיבדנו עוד שני מכרים כשהאחרון הלך רק כי נסתם לו עורק בגיל 57. איך יוצאים מזה? איך לא לחפש אשמים? איך אפשר לסגור מעגל? האם אפשר בכלל לסגור מעגל? החיים נכנסים לדינמיקה של שגרה, לא מחכים לך שתירגע. אתה צריך לגבש תכנית חיובית איך לזרום איתם והכי טוב זה ללכת עם הזרם. ללכת עם החיים, לחפש תכנית בריאה להשתקם, לחשוב שזה בעצם סגירת החורף והנה עוד מעט יתחיל הקיץ ובקיץ יש שמש וים. החיים ממשיכים להתנהל לעיתים בדרך משלהם גם בזמן שאתה ישן. הדברים האלה שמהם נוצרים דאגות, חרדות ומצבי רוח לא טובים קורים כאשר גוף של אדם קרוב בוגד בו ואתה צריך לזכור שהבחירה שלך היא להתגבר או ליפול, לבחור בחיים מלאי אנרגיה ודווקא שיהיו חיים טובים ולא לחפור שוחה להתחפר בה.
במקום הזה שבו יש סיום של פרק יש התחלה של משהו אחר אם רק נאפשר. לא רק כי אין ברירה אלא כי הדנ"א של האדם הקרוב אלינו, אם הוא דנ"א ביולוגי של אבא או בן וגם אם הוא דנ"א של נשמה תאומה הולך אתנו בתנועה שלו שנאמץ, בכיווץ שפה שנעשה בדיוק כמוהו, במשפט שנמצא את עצמינו אומרים וזה ממש המשפט שלו. בריח שיש לפרחים שהרחנו יחד ומשק של פרפר שהחלטנו שהוא המתווך שלנו עם העולם הבא. בכול אלה יש איתנו תמיד את האדם שאיננו והוא איתנו למרות הכול.
הכול ענין של בחירה ואומץ ורצון בריא להיטיב עם עצמינו ועם היקרים לנו כי אנחנו כאן רק פעם אחת.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן