מופעי מחול יולי 2022.

רקדן מחול במדשאה מול הכנסת

בכורה

הנדנדה- שרון וזנה

רביעי 20.7 בשעה 21:00 תיאטרון הבית, רחוב נעם 5, שוק הפשפשים, יפו. מופע נוסף בחמישי 21.7 בשעה 21:00

 

הנדנדה מטלטלת ומחייה את הלב בהנאה ובשמחה, ובה בעת מסחררת ומעוררת בחילה. ארבע

דמויות בחדר, ללא אפשרות מילוט, מתבוננות במתרחש בין סביבתן לבין גופן, בין גופן לבין נפשן, בין נפשן לבין עצמן. היצירה מבקשת להצביע על מורכבות החוויה האנושית מתוך רצון להאיר את האפשרות להכיל את העמום, המטושטש והמשתנה תדיר.

 

שרון וזנה זוכת פרס שרת התרבות והספורט ליוצרת צעירה 2019. כוריאוגרפית עצמאית, מייסדת להקת גוף – במחול. יצירותיה הוזמנו להופיע ברחבי אירופה וארה"ב. יצירותיה זכו בפרסים בתחרות הכוריאוגרפיה MASDANZA שבאיים הקנרים, ספרד 2013, במלגת עידוד היצירה ע"ש דודו דותן ז"ל מטעם קרן אמ"י ובנק הפועלים 2016 ובתחרות הכוריאוגרפיה של תאטרון הפרינג' באר שבע 2017, 2018. וזנה בעלת תואר שני בכוריאוגרפיה מהאקדמיה למחול ע”ש רובין בירושלים ותואר ראשון מהאקדמיה למחול רוטרדם, הולנד. היא רקדה בין השאר בלהקת המחול בלט קולברג בשבדיה ובלהקת המחול הקיבוצית. עבדה עם הכוריאוגרפים יוהן אינגר, קריסטל פייט, אלכסנדר אקמן, מטס אק, עידן כהן, עידן שרעבי ורבים אחרים.

שרון מלמדת מחול עכשווי, רפרטואר וסדנאות אמן במסגרות שונות בארץ ובחו"ל בינהן התיכון ע"ש תלמה ילין, NOD  שבטורינו, איטליה ועוד. עבודתה של וזנה נתמכת בין השאר ע"י משרד התרבות והספורט, עמותת הכוריאוגרפים, מפעל הפיס ואגף האמנויות בעיריית תל אביב.

 

משתתפות.ים: שמואל חלפון, דניאל לנדר, גרי רייגן, גילי גבע

עיבוד ועיצוב פסקול: רעות יהודאי

עיצוב תאורה וחלל: נדב ברנע

ניהול חזרות וייעוץ אמנותי: נועה שילה

עיצוב תלבושות: שירה וייז

 

לינק לרכישת כרטיסים

 

"שנ"צ ב/מול הכנסת – הכל טוב'"- מעין ליבמן- שרון

יום ראשון 24.7 בשעה 18:00 ו 19:15 גן הוורדים בירושלים

(נקודת מפגש בכיכר שליד הכנסת, רחוב קפלן, ירושלים)

 

היצירה נוצרה לפסטיבל ישראל 2020, שגרה מוסדית.

שנת צהריים הייתה נהוגה בעשורים הראשונים שלאחר קום המדינה, אך בשנים האחרונות נדמה שהמנהג פסק בשל העומס, האינטנסיביות וקוצר הזמן שמאפיינים את אורח החיים. הפעולה האמנותית באה להחזיר את המנהג למקומו הבראשיתי, ולהטמיע מחדש את הלגיטימציה לפעולה זו שעודה נהוגה בתרבויות רבות בעולם. השנ"צ מסמל רכות והפסקה יזומה מהמירוץ האינסופי שבו אנו חיים, ובעבודה זו טקס החלימה מציע לכנסת זמן המוקדש למחשבה על הסחרור הפוליטי שמקיף אותנו, להכלה, לנשימה ולהשתהות אל מול מרדף בלתי פוסק, וכפי שנדמה לעיתים – ריק מתוכן. הציבור מוזמן לחוויה הכוללת סיור בגן הוורדים, צפייה בריקוד לפני השינה, טקס לקבלת השנ"צ ולהתעוררות ממנה, ושנ"צ מונחית. באירועים אלו, לצד הקטעים המקורים נשלב גם את היצירה החדשה "הכל טוב" .

 

 

מעין ליבמן-שרון- כוריאוגרפית, ירושלמית, חברה בעמותת הכוריאוגרפים. בעלת תואר מוסמך M.Mus במחול בהתמחות בכוריאוגרפיה מהאקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, B.Dance של האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ותואר ראשון בריפוי בעיסוק.

מעלה יצירותיה בפסטיבלים, מוזיאונים וגלריות בארץ ובחו"ל ביניהם: פסטיבל ישראל שגרה מוסדית 2.0, 'שבוע המחול הבינלאומי' של מרכז מחול שלם, פסטיבל 'אינטימדאנס', פסטיבל 'בין שמים לארץ' , '80 בריבוע' סוזן דלל, 'מקודשת' עונת התרבות בירושלים, פסטיבל 'מיפו עד אגריפס', פסטיבל 'ארנבת מרץ' בכלים, 'הערה 12 – מעמותה',  'זירת מחול' הזירה הבין תחומית,  טקס חלוקת הפרסים דן דוד, ובמוזיאון מוסקבה, מוזיאון ישראל, מוזיאון על התפר, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, מוזיאון היכל שלמה ועוד.  נקודת המוצא של יצירתה שואבת השראתה משיתופי פעולה עם אמנים מתחומי מדיה שונים כגון אמנות פלסטית, אמנות חזותית ווידאו.  הקימה וניהלה אמנותית בשנים 2017-18 את תכנית 'מעמקים'- ליווי תהליכי יצירה בתמיכת המרכז האמריקאי בירושלים. בשנת 2019 היא אצרה, ניהלה אמנותית וליוותה את יצירות המקור הישראליות שעלו בבכורה בשבוע המחול הבינלאומי של מרכז מחול שלם. באותה שנה גם אצרה את מופעי המחול שעלו בטרום בכורה ב'ביאנלה של ירושלים' בשיתוף פעולה עם מרכז מחול שלם והביאנלה.

ב- 2021-22 אוצרת ומלווה אמנותית של פרויקט רב תחומי – כוריאוגרפיות ואמניות פלסטיות חזותיות/סאונד חוברות לכדי יצירה משותפת. במסגרת הגלריה 'סטודיו משלך' בירושלים. במאי 2022 הוזמנה מעין ליצור את היצירה הבאה שלה ברזידנסי ב: SE.S.TA – Centre for choreographic Development in Czech Republic.

 

** הקהל מתבקש להגיע עם: מזרן יוגה, אוזניות וסמארטפון.  מומלץ להגיע בבגדים נוחים ולהביא בקבוק מים. נא להגיע רבע שעה לפני תחילת המופע. המופע מתאים לילדים מעל גיל 6 .

 

מאת: מעין ליבמן- שרון

עם הפרפורמרים היוצרים: אייל ברומברג, עידו ברק, אורי דיקר, יוליה מז'צקיה

מנחת הסיור: מעין ליבמן-שרון

הנחיה קולית פסקול: רות חוף

מוזיקה מקורית בועז בנטור, עריכת פסקול איתי בן-נון

 

קישור מכירה לאירוע בשעה 18:00

https://www.eventer.co.il/c1ps7

קישור מכירה לאירוע בשעה 19:15

https://www.eventer.co.il/sjps7

 

 

 

בכורה

"בסופו של דבר, זה אני" – דפי אלטבב

שלישי 26.7 בשעה 20:00 אולם ברונקה- ורטיגו כפר אמנות אקולוגי

 

"הדברים היפים באמת

אינם מתהלכים בחוץ

לפעמים הם קורים בחדר,

כאשר הדלתות נעולות וגם התריסים מוגפים…"(דליה רביקוביץ)

 

מעל 10 שנים חוקרת אלטבב את מערכת היחסים הזוגית ביצירותיה, כמו מנסה להבין איך היא מתקיימת, איך משפיעות עליה השנים ומה המפתח להצלחתה. אף פעם לא סיפרו לי שאת הגינה הזו צריך להשקות יום יום. שאין רגע שאפשר להתרווח בתוכה ולהפסיק לעבוד כדי שהיא תמשיך ותגדל. בהמשך ליצירתה האחרונה "תכף נעשה המון אהבה" בה מדברים הרקדנים במהלך רוב היצירה, על החיים האישיים שלהם ועל היצירה בו זמנית, כך גם ביצירתה החדשה "בסופו של דבר, זה אני" היצירה והחיים האישיים מתערבבים לאחד. כנראה לא בכדי, שכן -הם הנביעה האחד של השניה. אלטבב יוצרת אוטוביוגרפיה ביצירתה החדשה, בה היא מדברת על הפרט בתוך הזוגיות וכיצד אלו מזינים זה את זה, מתנגשים זה בזה ומחפשים מענה זה לזה.

 

דפי אלטבב- בת זוגו של ניני משה. אמא של סופיה .בוגרת בית הספר לאמנויות המחול של מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת תואר ראשון B.Ed. ותעודת הוראה בהתמחות קומפוזיציה וכתב תנועה. מוזיקאית, רקדנית יוצרת במחול משנת 2005. הצטרפה לעמותת הכוריאגורפים בשנת 2009. מנהלת אמנותית וכוריאוגרפית של "להקת המחול דפי אלטבב". זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול בשנים: 2012, 2013 ו-2016 ; זוכת פרס

רוזנבלום של עירית תל אביב לשנת 2014; זוכת פרס שרת התרבות לשנת 2018 לביצוע היצירה ITS NOW. ITS NEVER .

 

 

כוריאוגרפיה: דפי אלטבב

מבצעים שותפים ליצירה: ניצן משה ויענקל'ה פילצר

עיצוב פסקול: רעות יהודאי

תלבושות: עומרי אלבו

ליווי אמנותי: נאווה צוקרמן

 

לינק לרכישת כרטיסים

 

 

 

 

Shame On Zuckerman – שרון צוקרמן ויזר

יום חמישי 28.7 בשעה 21:00 תיאטרון הבית, רחוב נועם 5 יפו, מופע נוסף ביום שישי בשעה 14:00

 

שיתוף פעולה ראשון בין יוצרת המחול שרון צוקרמן ויזר והזמרת והמוזיקאית קרן דוניץ. לצד מבנה מסורתי שבו המוזיקה מלווה את המחול, מועלים טקסטים נוקבים העוסקים ברצון ובתשוקה,  במאוויים שחלקם מביכים אבל בעבודה הזו מותר. מותר להתבייש, מותר להציף את אי הנוחות שלנו עם המצב, יצירה שמברכת את החופש,  ומעודדת את הצופה להיות קשוב לו ולסביבתו, חגיגה של אנושיות. וכל זאת על רקע המוזיקה המקורית והסוחפת של קרן דוניץ והפרפורמטיביות המהוקצעת של שרון צוקרמן ויזר.

 

"במהלך הקורונה מצאתי את עצמי שעות בסטודיו בוחנת את הרלבנטיות של הופעה כשאין הופעות, ומוצאת בהדרגה את המורכבות הייחודית של הנפש הפרפורמטיבית, שזקוקה לקהל, תלויה בו, וחיה אותו אפילו כשאינו שם. המבוכה הקיומית הזו של האגו הפרפורמטיבי והאנושי הביאו ליצירת מאגר טקסטים ישירים כאילו שנכתבו להגנז… ולצידם חומר תנועתי

אינטנסיבי ותקשורתי שעוסק בעצבים שלנו- ובעצבים של גוף שכלוא , מסוגר, שחווה פחות מגע ושאף מוגדר כסכנה לסביבה. (הגוף במגפה).

בהדרגה חיפשתי שותפה למסע, כזו שתביא את הפסקול, לא כרגע או ליווי אלא כחוויה משותפת- והגעתי אל קרן דוניץ, שהמפגש איתה היה

כל כך טבעי ומדויק לתכנים אותם חקרתי.  התוצאה היא עבודה של כשעה ועשרה, שבה אנחנו חולקות את המרחב בינינו ועם הקהל ומעזות לשתף במה שאינו קל לשיתוף- אותו מצב חשוף קיומי ויצירתי של תהייה וגילוי, של בושה וגאווה" שרון צוקרמן ויזר.

 

 

שרון צוקרמן ויזר, (1977) יוצרת בינתומית , כוריאוגרפית פרפורמרית ודרמטורגית למחול.  חוקרת מנגנונים אנושיים והתקיימותם המשותפת במעמד הפרפורמטיבי, הן על הבמה והן מחוצה לה. מלבד יצירותיה , פעילה לאורך השנים ביצור פלטפורמות מחקר והתנסות ליוצרים עצמאיים מתחום המחול. מרצה ומנחה סדנאות מגוונות בתחום הפרפורמנס, האימפרוביזציה ויצירה. דרמטורגית קבועה של היוצרים הלל קוגן ואיריס ארז. בשנתיים האחרונות חוקרת את הרחבת יצירותיה למדיומים משולבים של וידאו והצבה. בוגרת תכנית ה MFA בבצלאל. ניהלה את התכנית לכוריאוגרפיה במרכז כלים, אמא ל 3 בנות.

 

כוריאוגרפיה: שרון צוקרמן ויזר

רקדניות: שרון צוקרמן ויזר וקרן דוניץ.

תלבושות: ערן שני

תאורה: עודד קוממי

מוזיקה: קרן דוניץ

לינק לרכישת כרטיסים

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן