מאסטרו ליאון בוטשטיין, לשעבר מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית ירושלים חוזר לסגור מעגל בקונצרט מיוחד

מנצח תזמורת

ליאון בוטשטיין, מי שהיה מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית ירושלים למשך כעשור חוזר לאחר מספר שנים בהם לא ניגן עם התזמורת – ולא רק לקונצרט זה שיתקיים ב-19 לינואר בתיאטרון ירושלים אלא כמנצח אורח ראשי של הסימפונית ירושלים. "השנים בהם כיהנתי כמנהל מוזיקלי בתזמורת הסימפונית ירושלים היו מרגשות ובלתי נשכחות. היו זמנים אינטנסיביים, התזמורת חקרה אז רפרטואר מאוד תובעני ומרתק, והציגה קונצרטים משובחים רבים. אני מאוד שמח לחזור", מספר ליאון. במרכז הקונצרט – הסימפוניה מס' 6 מאת גוסטב מהלר, ובנוסף תבצע התזמורת גם את הסוויטה התזמורתית מס' 3 ברה מז'ור, רי"ב 1068 מאת באך/מהלר.

ליאון מספר על התוכנית המרתקת: "הסימפוניה השישית של מהלר, וכך גם במקרה של הסימפוניה מס' 7, הייתה עד לאחרונה אחת הסימפוניות הפחות מוכרות של מהלר, אך היא סוף סוף הגיעה למעמד של 'כוכב'. הסימפוניה קיבלה הכרה בקרב המאזינים משום שהיא נחשבת לאוטוביוגרפית, עמוקה ומושכת מאד את המאזין. למעשה היא מציעה לכל מאזין סיפור כלשהו, בדומה לרומן גדול – הסימפוניה היא תגובה למערכת היחסים של מהלר עם אשתו הידועה לשמצה, המוכשרת, היפה, הצעירה והבוגדנית, אלמה. יצירה זו כונתה לעיתים כ'טרגית' ונראתה כמשקפת את המאבק האנושי בחיים, באינטימיות ובסבל שביד בגורל. שנה לאחר ביצוע הבכורה, ב-1907, עזב מהלר את תפקידו כראש האופרה האימפריאלית של וינה, והחל את כהונתו כמנצח בעיר ניו יורק. לסט של 'קונצרטים היסטוריים' עשה מהלר עיבוד משלו של פרקים מתוך שתיים מן הסוויטות התזמורתיות של יוהן סבסטיאן באך, שמושמעות לעתים רחוקות. מהלר ביקש "לחנך" את הקהל הניו יורקי למסורת האירופית הגדולה של המוזיקה הקלאסית, ולכן עשה את העיבוד הזה של באך. על כן ניתן לראות בקונצרט מסע מוזיקלי של ארבע שנים האחרונות לחייו של מהלר, ומראה על השקפתו על העבר וההווה, ועל העולם הסובב אותו".

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים: ״מאסטרו לאון בוטשטיין הוא אדם יקר לתזמורת, ומי שכיהן כמנהל מוסיקלי במשך חמש שנים ואף עזר באופן יוצא דופן להישרדותה באחת התקופות הקשות ביותר שידעה. אני יותר משמח שבמשמרת שלי בוטשטיין חוזר לפודיום מהדלת הראשית, ואני סמוך ובטוח בהצלחתו ובהצלחתנו המשותפת.״ 

השישית של מהלר
יום ה' 19.2.22 בשעה 19:30
| אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים


אמנים:
ליאון בוטשטיין
, מנצח
תכנית:
באך/מהלר – סוויטה תזמורתית מס' 3 ברה מז'ור, רי"ב 1068
מהלר – סימפוניה מס' 6

לכרטיסים www.jso.co.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן