לרגל 70 שנה למחזמר "המלך ואני": "הנרקוד?" – סיפורם של רוג’רס והמרשטיין

הנרקוד

איך הוליד משבר אמצע החיים את הצמד החשוב ביותר בתולדות המחזמר האמריקאי?

מדוע נחשבים רוג’רס והמרשטיין כאָבוֹת המחזמר המודרני?

נבלה עם "המלך ואני" ונתהה על מקומם של "צלילי המוזיקה" במכלול היצירה של הצמד

מרצה ושר: אייל שרף

ייעוץ אמנותי: אודי רצין

הפקה: טארגט

אירוע מקוון. יום א', 2.5.21 בשעה 19:00

המחיר 35 ₪

הרשמה דרך הקישור, או בפנייה לאתר "אוצר תרבות", או בטל' 03-7316561.

 

לאחרונה צויינו 70 שנה מאז עלה לראשונה בברודווי המחזמר "המלך ואני" מאת המלחין היהודי ריצ'רד רוג'רס והתמלילן והמחזאי אוסקר המרשטיין השני.

רוג'רס והמרשטיין, השותפות החשובה ביותר בתולדות ז'אנר המחזמר, הייתה תוצאה מופלאה של משבר אמצע החיים שחווה כל אחד משני האמנים. המשבר הוליד מהפכה אמנותית שהדיה ניכרים ביצירה של מיוזיקלס עד היום. אכן, יהיה המיוזיקל החביב עליך אשר יהיה – ליוצריו יש חוב לרוג'רס והמרשטיין, בין אם ביודעין ובין אם לאו.

רוג'רס-אנד-המרשטיין – שלוש מילים שבשלב מסויים החלו להישמע כמילה אחת.

חשיבותו של צמד היוצרים היא בכך שהם הפכו את הסדר הקיים ביצירת מחזמר עד אז. בעוד שהנוהג היה לתפור מיוזיקל סביב יכולותיו של כוכב ולאחר מכן לרקוח עלילה רזה, הרי שבידי רוג'רס והמרשטיין הנוסחה Start with a star הפכה ל-Start with a Story. ואיזה Story! מחזות הזמר של רוג'רס והמרשטיין עוסקים בדמויות עשירות שהאינטראקציה ביניהן יוצרת סיפורים מרתקים המועלים על הבמות עד היום. לראיה, בליל אביב אחד ב-2014 עלו בארצות-הברית לבדה מעל 230 הפקות של חמשת המיוזיקלס הידועים של רוג'רס והמרשטיין – "אוקלהומה", "קרוסל", דרום פסיפיק", "המלך ואני", ו"צלילי המוזיקה".

"המלך ואני" (1951) היה המחזמר החמישי של רוג'רס והמרשטיין. הוא התבסס על הסיפור האמיתי של מונגקוט מלך סיאם, שביקש לפתוח את הממלכה שלו למערב באמצעות הזמנת המורה האנגליה אנה לאונוונס ללמד את ילדיו. המחלוקת בין השניים הולידה אינטראקציה עשירה וטעונה מאין כמוה בין שתי דמויות דעתניות – היא הויקטוריאנית, הוא ה"ברברי"; היא המתקדמת, הוא המיושן. אבל, האומנם?

דרך מופת של שילוב בין שירים ודיאלוגים נחשפת ב"המלך ואני" גדולתם של רוג'רס והמרשטיין. הרגע המבריק והמפורסם הוא השימוש בריקוד הכי פחות סקסי שאפשר להעלות על הדעת, הפולקה, על מנת לייצר את אחת הסצינות הסקסיות ביותר בתולדות ז'אנר המחזמר, ואשר במרכזה השיר .Shall We Dance?

ההרצאה "הנרקוד?" מספרת את סיפור השותפות המופלאה בין רוג'רס והמרשטיין, תוך בחינת חמשת מחזות הזמר הידועים שלהם. נבחן את מקומם של צמד היוצרים כאָבוֹת המחזמר המודרני ויוצריה של 'תבנית כתיבת' מחזמר עבור אלה שבאו בעקבותיהם.

לצד מצגת עשירה וקטעי סרטונים ייחודיים, יבצע אייל שירים עם ליווי מתוך מחזות הזמר הנדונים.

אייל שרף

אייל שרף הוא חוקר תיאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן. אייל מגיש הרצאות בפורמט מיוחד במינו -"הרצגה", המשלבת הסברים מעמיקים, סרטונים ייחודיים, ושירה חיה. בימי הקורונה עיבד אייל את הפורמט לזום, כשהרצה ושר במסגרת מפגשי "הארץ"-לייב, בין השאר. אייל הוא יוצר ומציג המופע עטור השבחים "צללי המוזיקה – הדי האיום הנאצי בשלושה מחזות-זמר", שבמשך השנתיים האחרונות עולה בכל רחבי הארץ.

אייל פרסם שלל מאמרים על עולם התיאטרון המוזיקלי ב"הארץ" וב"מקור ראשון". הוא בעל תואר שני בתיאטרון מוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק, ובוגר החוג למשחק ב-Royal Birmingham Conservatoireהשתתף במגוון מחזות ומחזות-זמר בניו-יורק. משחק בתיאטרון היידישפיל, שם זכה בפרס הצטיינות לשנת 2018-19. הופיע בסדרות הטלוויזיה “החברים של נאור”, “בית הכלבים” ו”צומת מילר”, ובסרט זוכה פרס אופיר "יד מכוונת". בשנותיו בניו-יורק שימש גם כחזן קונסרבטיבי והוא ממשיך עבודה זו מדי שנה בחגי תשרי (השנה שלח הקלטות וידיאו שהוקרנו כחלק מתפילות בזום). אייל גם נמנה על צוות המנחים לאנגלית באוניברסיטה הפתוחה.

לפרטים נוספים : הילה קומם 052-3534666

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן