לעוף עם הסיפורים על כנפי הקרוסלה

אישה יושבת על סוס קרוסלה

מאת: קטי פישר

 

ודאי תשאלו, מה הקשר בין סיפורים לקרוסלה?

הגם שאני ידועה כמי שיודעת לחבר בין דברים שעל פניו אין שום קשר ביניהם, אפילו לי לא היה ברור כיצד אחבר ביניהם. ובכלל, מהיכן נולד הרעיון לחבר ביניהם?

נכון, "קרוסלה" הוא אחד הנושאים של הגיליון הזה, וכמי שעוסקת במילים וסיפורים אם כסופרת, או אם כמנחת סדנאות כתיבה וכעורכת, המאמרים שלי במגזין מעלים על פי רוב ממד ספרותי כזה או אחר, בהתאם לאחד הנושאים שגיליון החודש עוסק בהם. אך מי קבע שעליי לחבר דווקא את הנושא "קרוסלה" לסיפורים?

כמובן שאני קבעתי – החלטתי לאתגר את עצמי.

לשם כך, אני מתיישבת בכיסא דמוי סוס בקרוסלה הדמיונית שלי, עוצמת את עיניי ומתחילה לנוע בסיבוב איטי לקצב המנגינה שמזכירה לי אוטו גלידה. פעם למטה ופעם למעלה. תחושה נינוחה של ריחוף עוטפת אותי, מנותקת מכול הסובב אותי, רק תמונה של גלידת תות בננה בתוך גביע וָפל מופיעה על המסך הפנימי שלי והטעם הראשוני הזכור לי מילדותי כבר נמצא בפה. אני מלקקת את הגלידה עם הלשון בסיבובים איטיים והנה הגעתי אל הָוַפל. הוא טעים לא פחות, לפעמים אפילו יותר, טעם של ופל ספוג בגלידה. אני נועצת את שיניי בוופל ויכולה לשמוע את קול הפצפוצים של החלקים הנשברים הנכנעים ללעיסה שלי.

קצב הסיבובים הוגבר פתאום, הוופל הלעוס בחלקו נשמט מהיד ואני עפה במהירות מוגברת, נאחזת בחוזקה בידיות של הסוס כדי לא ליפול. המנגינה משתנה, היא נשמעת דרמטית משהו והקצב שלה מהיר יותר. התחושה היא שאנו דוהרים, נכון יותר טסים לאיזה שהוא מקום לא ידוע. אני שומעת קולות צרחה של ילדים. סוג של בהלה אוחזת גם בי, לאן לוקחים אתנו. ללא ספק זהו מצב שמצריך איזו שהיא התמודדות…

תוך כדי החוויה המסעירה הזו, הסיבובים מתחילים להאט, המנגינה חוזרת להיות איטית ומרגיעה. אני שוב למטה ולמעלה, משהו דומה להרגשה בהתחלה, רק בלי הגלידה. הקרוסלה נעצרת בהדרגה, אני יורדת ממנה ופוקחת את עיניי.

אני מניחה שגם אתם הקוראים ירדתם יחד אִתי מהקרוסלה שהצגתי כאן לפניכם. אם כך, יש מקום לשאול אתכם, האם חוויית הקריאה של סיפורים, או צפייה בהם, אינה דומה לפעמים לחוויה של עלייה לקרוסלה? האם אין אנו חווים את אותה האשליה של העליות והירידות במהירויות שונות, של דהירה או טיסה למחוזות שונים ולבסוף להימצא באותו מקום בו התחלנו, כמו על הקרוסלה?

 

 

קטי פישר – פיית הסיפורים – סופרת, כתיבה יוצרת, עריכה ספרותית, ליווי ספרותי פרטני

טל' 052-3836231

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 132
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן