לנהל עסק – לשחק במספרים כערובה להצלחה עסקית

אתמול התפרסמה כתבה בוואלה כסף כי למעסיקים נגמר הכסף ולכן הם מעניקים פחות הלוואות לעובדים שלהם לחופשת הקיץ.

אתמול פורסמה כתבה בוואינט כי  "לרובנו אין מושג כמה כסף יש לנו בחשבונות – והבנקים מנצלים את זה"

היום הודיעה חברת הדירוג הבינלאומית פיץ', כי היא מורידה את רמת דירוג האשראי של ישראל מ- A+ ל- A.

אז מה כל זה קשור אלינו כבעלי עסקים, ועוד לרוב בעלי עסקים קטנים?

התשובה היא ברורה… ככל שנכיר ונדע טוב יותר את המספרים אשר העסק שלנו מניב לחיוב ולזכות, יהיה לנו יותר קל לנהל את העסק והעסק לא ינהל אותנו כפי שהסלוגן שלי תמיד אומר: "לדעת לנהל ולא להתנהל".

כאשר אנו מדברים על להכיר את המספרים אנו מתכוונים לדעת מהו המחזור החודשי, מהו הרווח הגולמי (רווח גולמי – זהו עלות המכירה מינוס עלות המוצר) אשר ממנו אנו משלמים את כל תפעול העסק.
להכיר את שווי המלאי למי שמחזיק מלאים וגיל המלאי, האם ישנם מלאים ישנים או "מתים", לדעת לתמחר שירותים שלהם בד"כ אין מחיר עלות או מחיר העלות שלהן "נבלע" בתוך השירות שאותו אנו נותנים.
לדעת גיול חובות (מהי גיל החוב אצל הלקוח – כמה זמן כבר הלקוח חייב לנו כסף), עלות ההוצאות, עליות תפעול ועוד…

חשוב מאוד לדעת עלויות מימון, כמה עולה לנו האשראי שהבנק נותן לנו ובהתאם לנהל עם הבנק מו"מ על הוזלת עליות המימון המורכבות מעמלות, ריביות ועלות פיתחת תיקי הלוואות ועוד… איחוד או מיחזור הלוואות והתאמת מסגרת אשראי לצורכי העסק.

אחד הדו"חות החשובים ביותר להכיר את כל מה שהזכרנו כאן, נקרא דו"ח רווח והפסד. דו"ח כזה רצוי וכדאי להפיק אחת לרבעון ע"י רו"ח.
מעקב אחר הדו"ח יכול בזמן אמת להתריע בפנינו על הפסדים ונקודות תורפה בעסק ובהתאם לטפל באותן הנקודות כדי לתקן את ההפסד לרווח ברבעון הבא.
מעקב אחר דו"ח רווח והפסד הוא הדרך הנכונה והמדויקת ביותר לעקוב אחר התפתחות העסק ולמנוע נזקים.

מעקב אחר כל אלו אם דרך הדו"ח  רווח והפסד או מעקב ישיר אחר כל אותם המספרים אשר הזכרנו כאן, מבטיח כי לא נהיה מופתעים ונוכל בזמן אמת לתקן ולמזער נזקים ובכך להבטיח את הצלחת העסק והצלחותינו.

כדי לא לחכות לדו"ח רווח והפסד ולא להיות מופתעים, כנסו כל יום לחשבון הבנק ועקבו האם בחשבון מתרחשים הדברים אשר צריכים ומתוכננים לקרות, פרעון צ'ק והלוואות, תשלומים מלקוחות ועוד… כך שבכל יום תמיד תדעו "מה שלום" המספרים שלכם.
בנוסף, כל חודש או לכל המאוחר כל רבעון, בחרו נושא בו אתם מתמקדים ומפתחים אותו כמו הקטנת גיול החובות לרבעון הקרוב, צמצום מלאים מתים לרבעון הבא, הוספת לקוחות חדשים לרבעון השלישי, פיתוח מוצרים ושירותים לרבעון הרביעי וכך הלאה… כאשר כל המצוין כאן בפסקה האחרונה הוא רק דוגמה – ניתן לבחור כל תחום וכל נושא אשר יכול לקדם ולהרים את העסק.

לסיכום, אם עסק חפץ חיים אתם, חובה עליכם לדעת בכל רגע נתון את המספרים בעסק כדי לדעת לנהל את העסק והעסק לא ינהל אתכם, או כמו שהסלוגן אומר, לדעת לנהל ולא להתנהל.
מוזמנים לצפות בקישור המצורף שם אני מרחיב בנושאים הללו… https://youtu.be/OP4NPe1rA4s

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 132
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
עינת בכור - רוצה לנהל בראש שקט?
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן