לקוחות רבים בהאים ושואלים….
תגיד, איך אפשר לנהל עסק עם תוכנית עסקית סדורה כאשר כל פעם יש בלצ"מ (הפתעה) אחרת המאלצת לשנות את כל התוכניות?
התשובה היא מאוד פשוטה וברורה.
ראשית, לא כל הפתעה מצריכה שינוי בתוכנית. מי שגר בצפון מרגיש פחות את הדי המלחמה בעזה.
שנית, התוכנית העסקית היא רק בסיס ובסיס לשינויים. התוכנית העסקית היא המצפן. אם נתקלים במכשול, מוצאים לדרך לעקוף אותו ולחזור חזרה למסלול המקורי
כלומר, זה שהיתה קורונה ושבשה ואפילו נפצה חלק מהתוכניות. זה שעכשיו ישנה מלחמה וגם היא משבשת עד מנפצת חלק מהתוכניות… התוכנית העסקית היא הבסיס, היא המצפן והיא זו שמגדירה את היעד הסופי. כל השאר נתון לשינויים.
ואז, ברגע של הפתעה כמו הקורונה או המלחמה עכשיו, עוצרים, מחשבים מסלול מחדש לפרק זמן של חודש ימים בלבד. בחישוב המסלול מחדש אנו בונים תוכנית קצרת טווח בה אנו מסבירים לעצמנו, איך לעקוף את המכשול.
עכשיו מה שנותר הוא לבצע את התוכנית קצרת הטווח ולבדוק שהיא אכן עובדת וטובה.
בבנית תוכנית עסקית אין קסמים ואין ביטוח שכל מה שאנו מתכננים יעבוד.
אך בתוכנית עסקית יש מפה, מסלול המראה לנו מה אנו צריכים לעשות כדי שהדברים יעבדו.
אם לא עובד, מחשבים מסלול מחדש. בכל חודש אנו צריכים להסתכל לאחור ולראות אם הגענו ליעדים החודשיים אותם הצבנו דרך התוכנית העסקית ולבצע תיקונים (שינויי מסלול, לעקוף את הפקק)
אז חברים, בנימה אישית, אם אתם מאוכזבים, מתוסכלים ולא יודעים איך לפעול בעסק בתקופה מאתגרת זו, פשוט חלקו את התוכנית לפרוסות קטנות, צעד, צעד, חודש חודש כאשר היעד הסופי תמיד ברקע.
שלכם,
ענבל יפת
יועץ ומאמן עסקי.
מפתח תבנית השילוש הקדוש לניהול עסק מצליח
לנהל במקום להתנהל