לטפח את הלב

אישה במשקפי שמש בצורת לב

יש לנו רק לב אחד, ורק לנו את היכולת והאחריות לשמור עליו, לחזק אותו ולדאוג לבריאותו.
במידה ומורגשת עייפות, חוסר שמחה, חרדה, קוצר נשימה או סחרחורת יכול להיות שמדובר באיתות מהלב שמבקש יותר אהבה מטפחת ודואגת.
גישת הפילוסופיה הסינית לבריאות האדם היא כמכלול שלם – בריאות הגוף והנפש כאחד.
לאחרונה ניתן לראות גם שהרפואה המערבית מתקדמת לכיוון ההבנה שלמעשה כל המערכות – מערכת העצבים, המערכת ההורמונלית, מערכת החיסון – כולן שזורות זו בזו, הגוף, הנפש, הרגשות, המחשבות.
כמו הקיסר בממלכה הסינית, הלב שלנו הוא הקיסר של הגוף, ובריאותו המנטלית והפיזית משפיעה על כל הממלכה.
בפילוסופיה הסינית לכל איבר משויך רגש מסוים, והרגש המשויך אל הלב הוא השמחה, וכאשר קיים חוסר איזון באנרגיה של הלב המצב עלול להתבטא גם במקום של תחושת חוסר השמחה ויבוא לידי ביטוי באופנים שונים כמו חרדה, עייפות בשעות 11:00-13:00/19:00-23:00, דופק מואץ, קוצר נשימה, חיוורון, הזעה, הפרעות שינה, קושי בריכוז ובזיכרון ועוד.


3 עצות לטיפוח, חיזוק ושימור אנרגיית הלב ולהחזרת השמחה:

  • מנוחה במהלך היום ב"שעות השיא" של הלב – בשעות שציינתי מעל נסו להפחית קצב, להרחיק גורמי סטרס, ליהנות מארוחת צהריים עם הפסקה, לעצום עיניים – אפילו ל-20 דקות, להימנע מקפאין ואם אפשר להימנע מאכילה לאחר השעה 21:00.
  • הזרמת דם והנעת מרידיאן הלב באופן ידני – המסלול של מרידיאן הלב זורם בחלק הפנימי של היד, מהזרת ועד למרפק וממשיך עד לבית השחי.
    טיפול ידני באמצעות אבן גוואשה (אפשר לשאול אותי או את גוגל) או עיסוי של אזור המרפק יעזרו מאוד להזרים ולהחיות את האנרגיה במסלול. איך? "לסרק" עם הגוואשה את האזור שסביב המרפק עד שתיווצר אדמומיות קלה שמאשרת את פיזור התקיעות, אין צורך להיבהל אך גם לא לחפור לעומק 
  • הוסיפו רכיבים מרים ופירות אדומים לתזונה – הטעם שתומך באנרגיית הלב הוא הטעם המר וצבעו של אלמנט האש אליו משויך הלב הוא אדום – נסו לכלול בתזונה פטרוזיליה, חרדל, כרוב, כוסמת, שמן זית, סלרי, שוקולד מריר (איכותי), אנדיב, אשכוליות, תה ירוק או שחור, חסה, כורכום, פירות אדומים על פי טעמכם.

 


רעות מויאל l רפואה סינית וטיפולי מגע לנשים בשוהם l 050-9293378

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן