יצירה של גיבורים

חולצה-יצירה

ואיך אפשר בימים אלה לא לדבר על בריאות העולם? בעיני בריאות העולם כוללת את כל ההבטים האפשריים: בריאות פיזית, בריאות נפשית, בריאות מנטלית, בריאות הצמחים, בריאות החיות, בריאות הימים והנחלים ובריאות האוויר. יש העוסקים ב-"מי אשם?" ויש העוסקים ב-"מה זה מלמד אותנו?" ויש העוסקים ב-"מה יהיה אחרי?"
אני אומרת: בואו נעסוק במה יכולים לעשות היום כדי שיהיה לנו יותר טוב.. כבר היום!
כדי שיהיה לנו יותר בריא פיזית, יכולים להרבות בשטיפת ידיים ולשים מסיכות כשיוצאים מהבית – הרי הסינים עושים את זה כבר שנים – לא נורא!
כדי שתהיה בריאות טובה יותר בסביבה: יכולים לא לנסוע לשום מקום, לא להכנס לפארקים, לא לצאת לפיקניקים: זיהום האוויר כבר ירד וחיות הבר התחילו להסתובב בפארקים במקומנו!

ולבריאות הנפשית? ברור לי שבימי ההסגר, גם הסגר חלקי, כשכל המשפחה בבית, קשה מאוד להתארגן עם עבודה, לימודים וחיי משק בית. לחצים ודאגות צצים מכל פינה. יש בינינו כאלה שמרגישים את זה בכבדות – מרגישים שחייבים לפתור הכל, לסדר הכל, לדעת הכל, בקיצור: מרגישים שחייבים להיות גיבורי על!
ולמרבה המזל, לרובינו יש כוחות על! לא דברים מיוחדים של לראות דרך קירות או לעוף, אבל כוחות באמת שימושיים: לכל אחד מאיתנו יש את היכולת ליצור! ליצור בנייר, בחוטים, בצבעים, אפילו באוכל. כל פעולה שמשחררת את הדימיון, משחררת את המחשבה מהמירוץ של "חייבים", כל פעולה שבסופה יש דבר אחד שלא היה קודם, זו היצירה. ויצירה תמיד מבריאה את נפשנו.

קורה הרבה פעמים שאנשים מתעקשים איתי, חצי בצחוק: "אבל איך אפשר?! הרי רק במחשבה שאני צריכה לתפור חור בחולצה, אני מתחילה להתנשף ולהזיע! זה בטח לא בריא לי ללחץ הדם!" ולי מאוד קל להסביר: "מה מלחיץ אותך: עצם התפירה, או שמה את משוכנעת שלא תצליחי? שהתפירה תצא "מכוערת" ומישהי בת סמכא עלייך תכעס? או תהיה מאוכזבת?"
יצירה כשמה כן היא: כמו שהשם יצר את העולם, היצירה הקטנה שלנו מקרבת אותנו אליו. ויצירה, כמו שנאמר, בריאה. גם כשמה כן היא, בריאות!

אז אני מזמינה אתכם היום ליצירה שימושית וכיפית, יצירה שתשמור לנו על בריאות, על סביבה נקיה, על זכרונות שעושים טוב על הלב: בואו נמחזר חולצה יפה שאוהבים את קישוטיה, שכבר קטנה עלינו, לכרית נוי רכה ומזמינה חיבוקים! (אגב, בתי בת ה-17 שהכינה את הכרית שבדוגמה, מחבקת אותה בלילה וגם שמה עליה שמנים רפואיים שמרגיעים, או מקלים על נשימה, או מרוממים את הרוח)

יצירה של גיבורים שתהיה לנו!!!

 

פרויקט: כרית נוי

טכניקה: מיחזור חולצות טריקו

ציוד: מספריים, מחט, גירים

חומרים: חולצה ישנה עם קישוט מיוחד, מילוי בובות (או הרבה חוט צמר), חוט תפירה

 

אופן העבודה:

  • מוודאים שהחולצה נקיה ומניחים אותה ישר על השולחן
  • מסמנים מלבן סביב הקישוט הנבחר, בגודל המתאים לנו
  • גוזרים את המלבן המסומן משני הצדדים והופכים אותם על הצד הפנימי (כאילו הפכנו את החולצה לצידה הפנימי)
  • תופרים מסביב, הכי קרוב שאפשר לשוליים, כך ש-3 צלעות תפורות בשלמותם ומהרביעית משאירים 10 סמ' פתוחים (להכנסת המילוי)
  • הופכים שוב לצד הנכון וממלאים עד שהפנים מתוחים היטב. אם משתמשים בחוט צמר, פורמים אותו באקראי – לא מכניסים אותו ככדורים
  • תופרים את 10 הסמ' הנותרים

תיהנו!! ואל תהססו ליצור כמה כאלה, עם כל מני קישוטים, ואף לתת אותן במתנה!

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן