יצירה מגרשת חושך

שטיח סמרטוטים

אההה, חנוכה! אורות, סופגניות, לביבות, חגיגות! אני אוהבת במיוחד להדליק נרות לא רק עם בעלי והילדים, אלא גם עם המשפחה המורחבת – כמה טוב שבת אחים גם יחד!
ובמיוחד ברגעים כאלה, אני חושבת על האנשים שאין להם משפחה, או אין להם חגים, או אין להם אמצעים לחגוג.
מלחמה זה דבר נורא שמשבש את כל אורחות החיים, וגרוע מזה כשעושים מלחמה נגד אומה רק בגלל שהיא קיימת ודרכיה שונים. מי ידע זאת טוב יותר מהיהודים?

לחיות במדינה שלא רק שלא מכבדת את חייך, אלא גם רודפת אותך בשביל מי שאתה ומחפשת להרוג אותך, ניראה לי כמו לחיות כל הזמן בחושך. גרוע יותר מחושך פיזי, חושך אותו היית יכול לגרש באמצעות אור או אש; זהו חושך נפשי וספיריטואלי, חושך בו אין לך לא פתרון, ולא עזרה ואפילו לא תקווה: חושך מהסוג הכי מוחלט.

קל לקרוא על אבותינו לפני 2000 שנה, ואפילו לפני 200 שנה, ולחגוג את נצחונותיהם, את התשועה והתקווה שלהם ולקרוא על מצבים זהים בימינו… לשמוע שבתקופה בה הטכנולוגיות החדשות מרפאות מחלות סופניות, ומאריכות חיים בעשרות שנים, ומנבאות אסונות טבע, ומקשרות את האנשים הכי מרוחקים בהרף עין – לשמוע שבאמצע כל הניסים האלה, עדיין יש אנשים שמתים מרעב, או נהרגים בגלל עדתם, משכנע אותי שיש לנו לבני האדם, עוד דרך ארוכה להשתפר.

וכן, כאזרחים פשוטים אין לנו יותר מדי מה לעשות, אין לנו יכולת להילחם את מלחמתם. רק אולי למצוא אירגונים שתומכים באנשים האלה, ולתרום להם ולחזק אותם.

הכורדים נלחמים על עצמאותם כבר מהמאה השמינית – יותר מ-1300 שנה. יש להם את האוכל, המוזיקה, השפות והדתות שלהם. יש להם לבוש מסורתי, מאכלים וסיפורי עם – כל מה שצריך כדי להגדיר עם שמגיעה לו מדינה משל עצמו. ובעיקר, יש להם מלאכת יד מסורתית: יצירת שטיחים! שטיחים יפים, צבעוניים, מפורסמים לא פחות מהשטיחים הפרסיים או הטורקיים.

אז עד שהפוליטיקאים בעולם והמדינאים הגדולים בזירה הבינלאמית יגיעו לטפל ולעזור לכורדים לקבל עצמאות, אני מזמינה אתכם בחנוכה, להיזכר בהם, וליצור שטיח צבעוני וממוחזר משל עצמכם!

אז יצירה מגרשת חושך שתהיה לכם!

 

פרויקט: שטיח סמרטוטים

טכניקה: מחזור

ציוד: מספריים גדולות (עדיף של חייט), מחט לקנבס,

חומרים: חולצות T ישנות (כותנות ו/או שמלות ו/או גופיות: כל דבר עשוי בד כותנה), חוט רקמה בצבע ניטרלי

 

אופן העבודה:

  • בוחרים חולצות בצבע/ים שבחרנו לשטיח. מוודאים שהן נקיות. גוזרים אותן, כל אחת, לחוט אחד ארוך (כמו זה: https://www.youtube.com/watch?v=qJ3t9eY-k7M)
  • בוחרים 3 חוטים לפי העיצוב הרצוי, קושרים את הקצוות שלהן יחד, ומתחילים לקלוע כמו צמות
  • כל פעם שחוט אחד נגמר, מוסיפים לו אחד אחר בצבע הרצוי; ככל שהחוט הקלוע מתארך, אפשר לגלגל אותו לכדור, כמו צמר
  • אחרי 20-40 מטר של קליעה (בהתאם לגודל הרצוי של השטיח), קושרים את 3 החוטים יחד וגוזרים את המיותר
  • מתחילים לגלגל את הקצה של החוט הקלוע, לספירלה, כמו שבלול, ותופרים את הליפופים יחד, כל חצי ס"מ בערך, ליצירת שטיח עגול, צבעוני ומגרש חושך!

אירינה דלח – מדריכה למלאכות יד

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן