יחסי בנק – לקוח. במקרה זה הלקוח בד"כ לא צודק!!!

לקוחה ובנקאי

בהמשך לסדרת הכתבות על ניהול עסק, נדבר הפעם על יחסי בנק – לקוח. במקרה זה הלקוח בד"כ לא תמיד צודק!!!

הבנק הוא ספק האשראי של העסק, אנו חייבים להתייחס לבנק כשותף ובכבוד, אם לא, חגורת האשראי תתהדק מייד ללא כל התרעה.

ליוויתי בעבר עסק ובו שני שותפים. העסק היה יציב ואיתן והבנק הציע לעסק לקחת הלוואה בתנאים טובים ומועדפים, הבנק אוהב לעבוד עם עסקים חזקים. העסק לקח את ההלוואה כאשר במקביל ללא עדכון הבנק, אחד השותפים ביקש לפרוש מהשותפות בשל סיבות אישיות. השותפות פורקה ואנו פנינו לבנק לשחרר את השותף מההתחייבויות הכספיות של העסק. הייתם צריכים לראות את הפרצוף של מנהלת המחלקה העסקית באותו הרגע בו אמרנו לה את מבוקשינו. היא דרשה בתוקף להחזיר מייד את ההלוואה אשר נתנה רק חודש קודם לכן ובנוסף לצמצם את מסגרת האשראי בחצי. כלומר להחזיר את ההלוואה וכן עוד כמה מאות אלפי ₪ של מסגרת האשראי.

היא צעקה עלינו כי בגדנו בה, שקרנו לה, היא שותפה שלנו ולא ייתכן כי היא כשותפה תקבל מידע מסוג זה בהפתעה.

יצאנו מהבנק בבושת פנים וחסרי עצות ופתרונות לבקשותיה.

עברו כמה ימים, ניתחתי את הפגישה הלא נעימה מול מנהלת המחלקה העסקית ומצאתי לעניות דעתי פתרון.

קבעתי איתה ועם הלקוח פגישה בסניף הבנק והנחתי את הלקוח לעשות את אשר אני מבקש.

דבר ראשון, התנצלנו על היחס כלפיה כשותפה והבטחנו להיות שקופים בהמשך הדרך מולה.

בהמשך השיחה פרסתי בפניה תוכנית לפירעון המסגרות וההלוואה שאותה ביקשה שנפרע ללא פגיעה במסגרת האשראי, בתזרים המזומנים ובפעילות החברה.

מנהלת המחלקה העסקית נרגעה, ראתה כי אנו מתנהלים בשקיפות מלאה כפי שהבטחנו וקיבלנו את מבוקשנו והיא את מבוקשה.

לדרך בה פעלנו מלכתחילה היתה סיבה, אך את הבנק הסיבה לא מעניינת, הבנק מחפש שקיפות, אמינות ויושרה.

לכן, כדי לשמור על מסגרות האשראי שלנו ואף להגדילן בהתאם לצורך, אנו חייבים לפתח מול הבנק מערכת יחסי אמון מלאה. בנק לא אוהב הפתעות. חשבון המנוהל בצורה רשלנית, מפוזרת ולא אחראית, יהיה קשה לקבל בו הגדלת מסגרת אשראי ו/או הלוואות בעת הצורך.

על יחסי אמון מול הבנק תקום ותיפול מסגרת האשראי אותה אנו מקבלים מהבנק.

מכל הסיפר הזה חשוב כי תזכרו את הדברים הבאים – הבנק נותן מטריה ביום שמש. הבנק מקפל את המטריה מיד עם הודעת החזאי על מזג אוויר סגרירי. הבנק אוהב לעבוד עם עסקים חזקים, שקופים ואמינים, בנק לא אוהב סיכונים.

 

בהצלחה לכולכם

ענבל יפת

יועץ ומאמן עסקי

לנהל ולא להתנהל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן