יום בלתי נשכח עם ניצולי נובה – שחרור מאשמה

חבורת צעירים מחזיקה את דגל ישראל

רציתי לשתף אתכם בחוויה עוצמתית ומרגשת שעברתי לאחרונה. יחד עם קבוצת הניצולים מנובה, שהשתתפו בפסטיבל בקפריסין בזמן התקיפה, יצאנו ליום שלם של ריפוי והתמודדות עם הטראומה שלהם.

האירוע התרחש ממש סמוך ל-7.10, והפרויקט נועד ליצור חוויה מרפאת משמעותית. החלטנו לחזור למקום שבו נקטעה המוסיקה ולעורר אותה מחדש. היה לי חשש אם המשתתפים יסכימו, אך הם בחרו להתמודד עם הפחדים והחרדות ולצאת למסע הזה יחד איתי.

בבוקר יצאנו לחניון רעים המקום שבו נרצחו רבים וממנו נחטפו חלק מהמשתתפים. זה היה המפגש הראשון אחרי האירועים הטראומטיים, מלא בהתרגשות וחיבוקים. גייסתי למהלך הזה את עדנה לשם, דרמה תרפיסטית מנוסה, כדי להבטיח שמירה על מרחב בטוח עבור כולם.

החוויה שהתרחשה הייתה מדהימה. כל אחד מהניצולים סיפר את סיפורו האישי, את מסלול הבריחה וההחלטות השניות שהובילו להישרדותם. הסיפורים היו מצמררים עוד יותר כששמענו אותם במקום עצמו, שם הכל קרה.

עשינו סיור בין התמונות ומקומות הזוועה, וגילינו סיפור אחר סיפור, כל אחד עם עוצמה רגשית גדולה מזו שלפניו. הפקנו טקס בקשת סליחה ושחרור מאשמת הניצול, וזה היה חלק קשה אבל כל כך חשוב בתהליך הריפוי הזה.

באמצע היום, חזרנו לבר הקטן שבו נקטעה המוסיקה והתחלנו לרקוד שוב לצלילי מוסיקת הטראנס שמשתתפי נובה כל כך אוהבים. החזרנו מחדש את החיים לשדה המוות הזה, והתחושה הייתה של סגירת מעגל לפחות חלקית.

בסוף היום הודו הצעירים המדהימים האלה זה לזה על ההזדמנות המיוחדת ליצור חוויה מרפאת עבורם. ואני, גם אני וגם עדנה, הרגשנו את הכבוד והזכות הגדולה להיות חלק מהתהליך הכל כך חשוב הזה.

התעוררתי למחרת עם תחושת הודיה גדולה ומשמעותית, חיוך גדול ועיניים בורקות. החיים, בסופו של דבר, חזקים מהכל.
חשוב שכולנו נזכור שהחיים ממשיכים למרות הכל.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 130
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן