בכתבות קודמות דיברנו על תוכנית עסקים, למה היא חשובה לעסק ואיך ניתן באמצעות תוכנית עסקית נכונה להגדיל את המחזור ואת הרווחיות…
דיברנו על ההון האנושי ועל העלויות הכרוכות במציאת הון אנושי איכותי וטוב העוזר להגדיל מחזור ורווחיות.
דיברנו גם על הגדרות תפקיד להון האנושי העוזרות לעובדים למצוא את מקומם בעסק ולמצות מהם את הטוב ביותר עם חיוך על השפתיים.
והיום נדבר על חזון לעסק, מהו חזון ולמה כל עסק חייב חזון ובמה החזון תורם להגדלת מחזור ורווחיות…
אם הולכים לויקיפדיה הגדרת החזון היא זו: "מבט צופה פני עתיד. בעסקים מושג זה מתייחס לתמונת המציאות הרצויה שאותה הארגון מבקש להשיג או לקדם כחלק מן האסטרטגיה העסקית הכוללת שלו"
בואו נפשט את המילים אשר בהגדרה…
"מבט צופה פני עתיד" – איפה אנחנו רוצים להיות עם העסק בעוד תקופת זמן, בד"כ שנתיים עד שלוש מהיום.
איך אנו רוצים שהעסק שלנו יראה, מה אנו רוצים שהלקוחות והקהל הרחב יחשוב ויגיד על העסק שלנו.
בצעו לעצמכם דמיון מודרך על איך יראה העסק פיזית…
האם אנו רוצים להצטייר כעסק יקר, איכותי, עסק מקצועי, עסק זול ונגיש לכמה שיותר קהלים או לשכבת אוכלוסייה מסוימת. למי אנו מקדים את המוצרים או השירותים שלנו…
איך אנו מבקשים שהעסק שלנו יראה פיזית – איך תראה הכניסה לעסק, איך יראה המשרד, קליניקה, סדנא או כל דבר אחר. איפה ממוקם השולחן, פינת הקפה, איך נראה כל דבר ודבר בעסק…
מהי הדרך בה נקבל לקוח, רק בברכה, נמזוג לו כוס קפה או שתיה חמה אחרת, פקיד או פקידה יקבלו את פניו.
תראו לעצמכם בדמיון אילו פריטים מונחים כל המדפים, אילו שירותים אנו נותנים ללקוחות שלנו, באילו צבעים צבועים הקירות וכך הלאה והלאה, רדו לרזולוציה כמה שיותר קטנה.
ככל שהדברים יהיו ברורים יותר, כך אנו נהיה ממוקדים יותר ונדע מה אנו מבקשים להשיג…
ככל שנבנה את החזון בצורה מדוייקת יותר, כך יהיה לנו קל יותר לממש אותו ולהשיג אותו.
וככל שנשיג יותר מהחזון, כך גם יהיה לנו קל יותר להשיג את הלקוחות המתאימים, למכור להם יותר ולהרוויח יותר.
חשוב שבתוכנית העסקית ותוכנית העבודה נדגשי את החזון ואת המשימות אותן אנו צריכים לבצע כדי להגשים את החזון. כל יהיה הדבר תמיד מולנו ונוכל להתמקד בו ולממש אותו.
רק טיפ קטן אחד – אל תחששו ואל תהססו לבצע לעצמכם דימיון מודרך על החזון… זה עובד על באמת. קחו דף ועט, כתבו וציירו את החזון וצרפו אותו לתוכנית העסקית ותוכנית העבודה.
בהצלחה לכולכם
ענבל יפת
יועץ ומאמן עסקי
לנהל ולא להתנהל.