אנשים רבים שונאים שינוי.
הם נצמדים למה שיש וממשיכים איתו עד הסוף, מה נקרא "הולכים עם הראש בקיר". הסיבה לכך שהם שונאים שינוי היא כי הרבה פעמים השינוי מגיע מבחוץ בצורת דברים ש"לא משחקים" לטובתם, המציאות משתנה ומביאה בשורות רעות. דוגמאות בעסקים: לקוח גדול שעוזב, עובד מרכזי שעוזב, לקוחות שמפסיקים לקנות את המוצר המרכזי.
בניגוד למה שמקובל לחשוב, זה שדברים משתנים, לפעמים זה גם טוב.
איך אפשר למצוא את הטוב כשהמציאות משתנה?
להשתמש בחדשנות, כלומר למצוא פתרונות חדשים, עם ערך מוסף, לבעיות או צרכים. כמובן שיש המון יצירתיות בחדשנות, כי יוצרים משהו חדש, שלא היה קודם.
לפי ויקיפדיה, ישנם שני סוגי חדשנות: חדשנות תוספתית, שמשנה ומשפרת את הקיים, וחדשנות משבשת, רדיקלית, שנותנת פתרון שמחליף לגמרי את מה שיש.
לדעתי חדשנות תמיד הייתה צריכה להיות מצרך נחוץ בחיינו, ובמיוחד היום עם המגיפה.
במקום לחכות שמשהו יקרה בחוץ, להיות תלויים בסגר, בידוד או הנחיות חדשות, אנחנו משנים את זווית החשיבה שלנו ויוזמים או יוצרים משהו חדש.
החדשנות גם מונעת מבעיות להיווצר.
אני יועצת עיסקית ושיווקית, מרצה ויזמת. אז אם ללקוח שלי יש רק שני לקוחות קבועים אני עובדת איתו על יצירת לקוחות נוספים, כדי שאם לקוח יעזוב אותו, העסק יהיה יציב כי ישנם לקוחות נוספים. אני יכולה לעבוד איתו גם על מוצרים חדשים, כדי שלא יהיה תלוי רק במוצר אחד.
אשמח לתת עוד דוגמאות לחדשנות בעסק שלכם בטלפון, בשיחה לא מחייבת. 050-7751701