הצגות ומופעי מוזיקה בתיאטרון הסמטה- ינואר 2023

ציור מים של אישה

"עד ראיה"

מחזה ישראלי מקורי מאת יהושוע סובול

בעיצומה של מלחמת העולם השניה מקבל האיכר האוסטרי פראנץ יגרשטטר צו התייצבות לשרות מילואים פעיל בוורמאכט הגרמני. מכיוון שהיה עד ראיה לחיסול המוני של ילדים חריגים ע"י זרועות הביטחון של הרייך השלישי , הוא מסרב להתחייל וללבוש את מדי הצבא הנאצי. הוא נעצר מיד והועמד למשפט על סרוב לשרת בצבא בעת מלחמה. במשפט טען שכאשר מדינה הופכת למדינה פושעת , חובתו של האזרח לא לציית לחוקים , לתקנות ולפקודות שמוציא השלטון. סרבן הגיוס האוסטרי נדון למוות והוצא להורג בכלא בברלין. המחזה עד ראיה מפגיש את פראנץ עם שומר הכלא , רופאת הכלא , חבריו שמשרתים בניגוד אליו בוורמאכט , אהובת נעוריו , וכולם מנסים כל אחד בדרכו ונימוקיו לשכנע אותו להתפשר עם מצפונו ולהציל את חייו. רק אשתו פרנקה שמבינה לרוחו נמנעת מלהפעיל לחץ ותומכת בהחלטתו להיות נאמן לערכיו ולפעול .פרנץ יגרשטטר שהמחזה הנ"ל מבוסס על סיפור חייו היה אדם אמיתי שחי בתקופת מלחמת העולם השניה והוא נמנה עם עוד 500 גרמנים שהוצאו להורג בגליוטינה לאחר שסרבו לשרת בצבא הנאצי. המחזה עד ראיה מספר את סיפורו ההירואי והייחודי ושופך אור על רוח התקופה ואיש אמיץ אחד שחי לפי צו מצפונו נגד כל הסיכויים.

במאי אביב זמר.  ע.במאי נופר לוינגר.  מוסיקה אסי מסקין.  עיצוב תאורה שי סקיבא.  עריכת וידאו מיטל נר. שחקנים: תומר יעקובצ'ק , מיה כהן , ענת שגב , איציק דריי.  אושר בית הלחמי , גל ישראלי , שרון לנגר.

יום שני  2/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"נאלמת"
הדס מתחתנת היום. היא מתאמנת על נאום החתונה, אבל היא לא מצליחה להתרכז ולמצוא שקט. היא נזכרת שוב ושוב בהטרדות מיניות שעברה בילדותה ובנערותה. אותן הטרדות שהיא מבינה היום שהביאו אותה לגישה נוקשה ומתגוננת כלפי עולם המבוגרים, חוסר אמון בו וחוסר אמון בהחלטות של עצמה. האם אפשר לרפא את פצעי האירועים שעברה, והאם היא הולכת להתחתן היום?

מאת ובביצוע: אביטל זר אביב. בימוי ודרמטורגיה: אלירן כספי

יום שני  2/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"טאלנט"
קאט! מאחורי הקלעים, לפעמים כל מה שנוצץ זה פנס בפריים. וכשהפנס נכבה, נחשפת האמת שאור הזרקורים כל כך מתאמץ לסנוור.  דניאל הוא שחקן בן 28, שלאחר 3 שנים בבית ספר למשחק מוצא את עצמו מגיש תוכנית אירוח כושלת על מנת לסגור את החודש. יהל היא כוכבת ריאליטי ואושיית רשת בת 16 עם מיליוני עוקבים שעל פניו חיה מושלמים. מה הם יגלו אחד על השנייה? מה הם יגלו על עצמם? ומה יקרה כשעולמם יתחבר?

 מתוך פסטיבל "זרקור בימאים צעירים". כתיבה, בימוי והלחנת מוטיבים מוזיקליים: בר מרדיקס. שחקנים: שניר שיין, דנה כהן, עמית סיב, ויונתן תורג'מן. נגנים: ניב גרנות

 

 

 

ויואב חנוכה. הפקה מוזיקלית "שיר אידיוטי": מייק אילן. שירה וקריינות עיתונאית: דניאל הרוש. עיצוב במה ומנהל הצגה: בר מרדיקס. עיצוב תאורה: שי סקיבא

יום שלישי  3/1 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי 24/1 בשעה 20:00.

 

"ביבר הזכוכית"

ביבר הזכוכית:  2020 כשהקלאסיקה פגשה את המציאות" אני מחזיר אתכם לאותה תקופה משונה וקסומה… אמריקה של שנות השלושים" )מתוך המחזה). ביבר הזכוכית (1944) המחזה השני של וויליאמס, מיקם אותו כמחזאי מצליח ומוערך ביותר. הרקע החברתי למחזה הוא ימי השפל הכלכלי בארצות הברית: שנות ה-30 של המאה ה-20. אלה שנות ילדותו ונעוריו של ויליאמס, והמחזה מבוסס על זיכרונות הילדות שלו בסנט לואיס. כמחזה זיכרון, הדמויות והסיטואציות בו הן אסוציאטיביות וסלקטיביות. וויליאמס היה הראשון שטבע את המונח "מחזה זיכרון": מחזה שבו האירועים המוצגים הם זיכרון של אחת הדמויות. בביבר הזכוכית, הזוכר הוא טום שהוא שיקוף של דמות המחזאי, וויליאמס בעצמו. טום הוא "הזוכר" במחזה ואילו טנסי וויליאמס הוא "הזוכר" כמחזאי. השימוש בשם "טום" שהוא למעשה כינוי החיבה שהוריו העניקו לוויליאמס, מרחיב את טשטוש הגבולות בין עובדות, מציאות ודמיון, וממקם את המחזה לא רק כ"מחזה זיכרון" אלא גם כמחזה אוטוביוגרפי. ההצגה מעוצבת כמחסן זיכרונות של טום. לעומת יתר הדמויות שחיות בזיכרון בלבד, דמותו של טום חיה בשני מישורי זמן: בהווה ה"ריאליסטי" שבו הוא מספר את אירועי העבר, ובעבר הבדיוני שבו מתרחש רוב המחזה. מאת: טנסי ויליאמס. תרגום: מיכה לבינסון. בימוי: חנה רוז כהן משחקטום – איתמר ברפמן.  אמנדה- הדס מירון.  לורה – מנבר יוסף.  ג'ים – מריו – ראמי סאלמן. ההצגה עלתה באוניברסיטת תל אביב באוגוסט 2020 כפרויקט גמר בבימוי בהשתתפות שחקנים מהחוג למצטיינים במשחק ועוצב על ידי סטודנטיות לתואר שני לעיצוב תיאטרון וקולנוע.

יום שלישי  3/1 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"הרווק"

מה כבר גבר רוצה? כסף, תהילה ודוגמניות-על שעומדות בתור?
חביב סמר הוא סטנדאפיסט מצליח ורווק נהנתן שחייו נראים כמו החלום הרטוב ביותר. לכאורה, לא חסר לו דבר. אבל בזמן שכולם חולמים להיות כמוהו, הוא חולם להיות כמו כולם. חיי הלילה, ההצלחה והריגושים הזולים גובים את מחיריהם כי גם בעולם הזוהר- לא כל הנוצץ זהב, אבל ההצגה חייבת להמשיך.

הצגת היחיד "הרווק" מבוססת על סיפור חייו ושיריו של השחקן המגלם את דמותו של חביב.

משחק: אביב זמר – זוכה כשחקן השנה 2019.  מאת: אריאל הכהן ואביב זמר. בימוי: אלחנן שפירא. מוסיקה: מור נעמן. כוריאוגרפיה: נופר לוינגר. תאורה: שי סקיבא

יום שלישי  3/1 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שישי 20/1 בשעה 21:00.

 

"נראה אותך"

במה היא תבחר: אהבה או קריירה? קשה להחליט על פי דייט אחד מוצלח. בחור ובחורה נפגשים לדייט ראשון בפאב. זה היה יכול להיות דייט מושלם, אלמלא מייל קצר שמבשר לבחורה שהיא התקבלה לתואר שני ונכסף באנגליה. הבחור המאוכזב מאחל לה הצלחה ועומד ללכת ולסיים את הדייט שרק התחיל, אך היא מזמינה אותו לדרינק כפיצוי על בזבוז זמנו.  מהר מאוד מתפתחת ביניהם כימיה נדירה שמכה בהם בלי רחמים, כזו שחלמו עליה כל חייהם. היא אינה מסוגלת להתעלם מהאפשרות שמצאה את אהבת חייה, תוהה אם תמיד תרגיש כלפי הבחור את מה שהיא מרגישה עכשיו, ויחד הם צופים בעתיד שלהם כזוג זקנים. בסופו של דבר, רק אהבתם של הזקנים תוכל להביא לכך שהבחורה תישאר בארץ.

מחזאי – נמרוד עמית, במאית – עירית פרנק, מוסיקה – נדב רובינשטיין. שחקנים –  אמיתי קדר, אביב זמר, גל בן ארצי, עירית פרנק, שרון לנגר.

יום רביעי  4/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום חמישי 5/1 בשעה 20:00.

 

"צחוק זה עניין רציני"

שני שגב-מנשרי, כי היום כל אישה חייבת שם שני ועדיף מזרחי. אישה קטנה, על עקבים גבוהים, מזמינה אתכן לפיקניק צבעוני. מתוך הסל יצאו שלל נשים מפתיעות, מהחיים שלה ושל כולנו. איך הגעתי לפה? מה עשיתי שבע שנים באוניברסיטה? למה כולם סביבי בהריון? מין דארס'ה מחמוד? ומה זה בכלל מעקצץ? מופע קומי של אישה שמחה, המביטה על החיים דרך עיניים מחייכות.  כתיבה ומשחק: שני שגב מנשרי. דרמטורגיה ובימויאסף בלאו. חומרים השראה ומורלדנה ברין.

יום חמישי  5/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"אל תתערבו לי – הפותקאסט"

נשות אנסמבל קוקייה חושפות את האבסורד בסדר החברתי והמגדרי הקיים במופע 'אל תתערבו לי' – מחזמר ביקורתי הבנוי על רצף מערכונים ושירים קומיים המוגשים בטון מריר-מצחיק, המאירים את המציאות וההוויה הנשית היומיומית בכל מורכבותה ועוצמתה. ניהול האנסמבל, כתיבה, בימוי ותנועה: שרון שלומי. יוצרות משתתפות: אלה גרינבאום, מעין יוחנן ושרון שלומי. 'אל תתערבו', 'לא ליידי' – שותפות לכתיבה: ענת ניסני ושרונה בוטנרו.

יום חמישי  5/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"ביום בהיר אחד"

על פי מחזה מאת סלבומיר מרוז'ק. קומדיה על רצח והתאבדות. הצגה מערערת אצל הצופה את תפיסת העצמי, ומציעה מבט קומי ותפיסה יותר מפוכחת על החיים בכלל. באמצעותה הצופה זוכה לזווית חדשה של מבט על עצמו. במובן מסוים המחזאי מזהיר את הצופים מפני "בזבוז" החיים על התבצרות בתפיסת עצמי כזו שאינה מאפשר קשר אמיתי בין בני אדם, שאינה מאפשרת אהבה. נוסח עברי ובימוי: אריה אלדר עיצוב תפאורה ותלבושות: דלית ענבר מוסיקה : מקסים ולריסה קופמן שחקנים: אוהד ווינקלר, גל בן ארצי, נועם שנהב.

יום שישי  6/1 בשעה 21:00  תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.
           

"הצד האחר"

זוג מבוגר המתגורר בבקתה קטנה על גבול בין שתי מדינות השקועות במלחמה עקובה מדם מזה כעשרים שנה. הם נמצאים בבקתה כדי לאסוף את גופות הנופלים על הגבול ולקבור אותם עד שבבוא השלום יגיעו בני משפחותיהם לקחת אותם לקבורה במדינתם. לפתע פורץ השלום. אלא שאז מסתבר שבמסגרת הסכם שביתת הנשק שורטטו הגבולות מחדש והגבול עובר עכשיו בתוך הבקתה בה הם גרים. בהיותם כל אחד אזרח של מדינה אחרת, הם מופרדים על ידי שומר הגבול לשני צדי הבקתה. העלילה מסתבכת כאשר האשה מגיעה למסקנה ששומר הגבול שהקים את עמדתו בתוך ביתם הוא למעשה בנם שברח מהבית לפני שנים וכעת הוא מנצל את תפקידו כדי לשוב אליו. כשנראה שהכל מתחיל להסתדר המלחמה מחדשת. מאת: אריאל דורפמן, תרגום ובימוי: אוהד ווינקלר, משתתפים: אילנה קיוויתי, מיגל אורבך, גל שמעון בן עמרה, קול הכרוז: אוריה הירש, מוסיקה מקורית: עידן אלמלם, עידן אלמלם – עוד וכינור, שהם גבאי – קלרינט וניי, מידד כהן – קונטרבס, עיצוב תאורה: שי סקיבא, תפאורה ותלבושות: גילי קופר ושיר עדן, סאונד: דנה אייזן

יום שבת  7/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום ראשון  8/1  בשעה 20:00.
     

"פיוס"

בשכונה בעיירה קטנה, שתי חברות ילדות נפגשות מעל קברו של חבר ילדותן.לשתיהן יש איתו היסטוריה מורכבת. לילי, במאית מפורסמת, שכבר הספיקה לטייל בעולם פוגשת את גבי שנשארה מאחור בעיירה הקטנה, מחוסר ברירה, הן נאלצות להיפגש ומתחילות לפרום את התסבוכת שהפרידה ביניהן, כולל שקרים, סודות וקינאה. בסוף מגלות שחברות עומדת במבחן הזמן. מחזה מאת: לאשה שמשוני. בימוי: אלחנן שפירא. כוריאוגרפיה: נופר לווינגר. משחק: עירית גידרון ולאשה שמשוני.

יום שבת  7/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"אנטיגונה"

 הסיפור המוכר של סופוקלס כבר עבר כמה גילגולים. אחד הבולטים שהם הוא של המחזאי הצרפתי הנפלא ז'אן אנוי. בגרסה של אנוי אין אלים, אין נביאים יש בני אדם, חוק ותפקידים. המחזה הופך לסיפור של הפרט המורד כנגד השלטון. כל זה מקבל במה בישראל 2022- בתוך הנחיות הקורונה, בצל חילופי השלטון. מה הכוח של הפרט המורד ואיזה תפקיד אנחנו לוקחים על עצמנו בתוך החברה.

מאת: ז'אן אנוי. בימוי: רוני ברנט.  עיבוד: מתן דרעי-בדש.  עיצוב תפאורה ותלבושות: שובל שלוי. עיצוב תנועה: כרמל הרטמן .  מוסיקה מקורית: יהונתן הררי . עיצוב תאורה: יאיר סלמן

שחקנים: הגר פז, זאב שמשוני, בוניאל עופרי, אמיר אסולין. תמונות סטילס- שלומי פרין, טיזר- יואב בבלי, עיצוב גראפי- אסף שטרסלר.

יום שני  9/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"ג'רוזלם"
מנחה אחד ושני משתתפים – גבר ואשה, בסדנת העצמה אישית. לאט לאט נושרות המסכות ומתגלים עוד ועוד סודות מהעבר. כל משתתף חייב להישיר מבט ולגלות מה הדברים שמעיקים עליו ומפריעים לו להתקדם במסלול חייו, אבל לאט לאט אנחנו מגלים שגם מנחה הסדנה עצמה, מסתיר מאיתנו סודות, ובכלל לא ברור אם הסדנה הזאת התקיימה כבר כמה פעמים בעבר. מעל הכל מרחפת העיר ירושלים, שהקדושה שסובבת אותה (ולפעמים גם השיגעון והטירוף) משפיעים מאוד על כל מי שחי כאן.
כתיבה ובימוי: אודי בן סעדיה, משחק: אביב זמר, אייל צ'יובנו, מעין גושן, עיצוב חלל: יערה צדוק, תלבושות: נטשה מנטל, תאורה: יולי גרצ'יק.

יום שלישי  10/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"כל הדרכים וההוא"
מחזה מקורי, קומדיה אבסורדית
ברוכות וברוכים הבאים ללוטו החיים! הזוכות, הזוכים, יזכו בגלגולים! אבל קודם…
מיכאלה, אלי ומוטי אמנם לא מכירים אחד את השני, לא זוכרים דבר על עצמם או על האופן שבו הגיעו לכאן אך הם נקלעים למסע משותף בו הם מנסים להבין היכן הם נמצאים ומה עלה בגורלם. את מסעם בעולם שאחרי המוות מלווה דוד שמציג את עצמו כ"בייביסיטר המוות". ואיפה אלוהים? הקומדיה האבסורדית של רועי אלחני-לדני בבימויה של עירית פרנק נוגעת בפינות הכי רגישות של בני-האדם מזווית של אלו שאולי כבר איבדו את הכל.במת ההצגה נפרסת לאורך האולם כולו ומזמינה את הקהל להיות חלק מהחוויה הססגונית והפרועה שמפעילה את כל החושים.

מאת רועי אלחי לדני.  בימוי: עירית פרנק.  ע. במאית: נטע רודיך.  מנהל הצגה: דניאל ג'ונס.  שחקניםאירית סוקי, גל בן ארצי, רועי אלחי לדני, רפי רותם.

יום רביעי  11/1 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.  הצגה נוספת ביום חמישי  12/1 בשעה 20:00 וביום שישי  13/1בשעה 21:00.

"לפעמים השמש"

הצגה אינטימית על המלחמה בחרדה בעולמה של ילדה עם אילמות סלקטיבית
אבא: "את מפחדת. זה בסדר, כי את יודעת שלפעמים גם השמש-"
מיקה:"מפחדת מהחושך. אני יודעת. אז מה? אני רוצה לישון."
אבא:"כשהחושך מגיע גם לה אין יותר שליטה, ואת יודעת מה צריך לעשות? צריך להושיט אליה את הידיים, גבוה- גבוה ולחבק אותה קרוב, לתת לה את התחושה שפחד זאת רק מילה, כי אם לא נשמור על השמש שלנו, אף אחד לא ישמור עליה."

מיקה בת ה13 מתמודדת כשלוש שנים עם אילמות סלקטיבית, שלוש שנים של שתיקה מול כולם מלבד עם אביה, התקפי חרדה חמורים ובדידות שמכרסמת בנפשה. הוריה אשר נמצאים במאבק מתמשך על דרכי הטיפול מנסים להציל אותה מגורלה גם על חשבון בריאותה וללא אישורה. כשהכל סביבה מתפורר ומיקה סובלת מהתעללויות בבית הספר, היא מחפשת את הדרך לברוח מהמציאות אל עולם אחר שנותן לה רגע של שקט מכל הרעש שמסביב. אך האם זה מה שייתן לה את החופש שהיא כל כך זקוקה לו?
מאת ובבימויליאור ישראל. שחקנים יוצריםשחר ביטון, תומר פאר, כרמל סלע, מנור חקק/יואב בבלי, טל הרנץ/עדי זכאי.

יום שבת   14/1 בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"מנהל הבית"

על ההצגה מאת הבמאית מלכה מרין המחזה הגאוני הזה של הרולד פינטר, למרות היותו נטוע בלונדון של שנות השישים, הוא אוניברסלי ועל זמני. בחרתי למקם את הקומדיה הטרגית והגרוטסקית הזאת בתל אביב של עכשיו. שני אחים ממוצא אתיופי נוקטים בגישות שונות ביחס לחייהם כשחורים בישראל הגזענית והאלימה. האח הצעיר ציני, אכזרי וחריף שכל נטש כבר מזמן את האמון בבני האדם ונאמנותו היחידה נתונה לאחיו. האח המבוגר, עדין הנפש, נותן מחסה לקבצן קשיש, ישראלי וותיק שגורלו לא שפר עליו, ועוזר לו ככל יכולתו. חסר הבית הזקן, הנרגן והגזען שנאסף לביתם של האחים הוא אדם רדוף פחדים ואשמה. גם עברו המעורפל (המודחק?) תמיד מציץ מאחורי כתפו. אולי טראומה בשירות ביטחון כלשהו? מדוע למרות מצבו האובייקטיבי העגום הוא חושב שהוא יכול להשתלט על מצב העניינים בדירה, לסכסך בין האחים ולהשפיל את האח שהיטיב עמו?? האם הביטחון שנותן לו צבע עורו הלבן והוותק הישראלי שלו מאפשרים לו ללכת בדרך החתחתים הזאת? ההצגה מתמקדת בתהליך שעובר האח הבכור פגוע הנפש מיחס של נתינה וריצוי כלפי הקבצן הזקן לביטויי כעס ולניתוק ממנו כשזה האחרון פוגע במכוון בציפור נפשו. היכולת החדשה הזאת שלו לבטא את כעסו היא לב ליבה של היצירה כפי שאני רואה אותה והיא ביטוי לכעס האישי שלי נוכח המציאות החברתית והפוליטית שלנו כאן ועכשיו.
מחזה: הרולד פינטר.  עיבוד ובימוי: מלכה מרין.  תרגום: חיים מרין.  שחקנים: אורי אברהמי, עמוס איינו, עדי אלמו
יום שני  16/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"פוס משחק"

בשנת 2022 נרצחו בישראל 15 נשים על ידי גברים. המחזה 'פוס משחק' הוא דוקו-דרמה שנכתב בהשראת סיפורים דוקומנטריים של אלימות נגד נשים שהתרחשו בשנים האחרונות בארץ. ההצגה ממחישה לנו את סיפורן של נשים הנמצאות במערכות יחסים אלימות, מההתחלה הטובה והאוהבת ועד הסוף הקשה והמר. 

ההצגה מבקשת לבחון את ההתנהגויות הספציפיות האלה במערכות היחסים ומתמקדת בזיהוי דפוסי ההתנהגות האלימים. האם קיימים תמרורי אזהרה? באיזה שלב צריך לעצור? ואיפה עובר הגבול? מאת ודרמטורגיה: עדי שורצמן ודניאל ברקן ,בימוי: עדי שורצמן ,שחקנים: בן ילין, גיני גנני, רוני קידר0

יום שני  16/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי 17/1 בשעה 20:00.

 

"הגנב הכי ישר"

ערב חג. מפגש מקרי והזוי בן גבר לאישה יוצר שרשרת של מצבים קומיים ותסבוכות שבסוף מובילות לשותפות , חברות עמוקה ואף אהבה. מחזה רגיש על שני אנשים בתקופת משבר וטלטלה שמסתבכים משתפים מאתגרים זה את זו לקראת דרך חדשה.

מאת: אנה מריה במברגר. בימוי : אילן שני. נוסח עיברי: רמי ברוך. תפאורה: נאווה שטאר. עיבודים מוזיקליים מקורים: דר עמית ויינר. ע. למעבד המוזיקלי: שון פתאל
שחקנים: נטלי נאמן. דור לוי

יום רביעי  18/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"שדים"
משפחת ברנס עלתה מצרפת לישראל ואיתם גם כל הקשיים הכרוכים בכך. גם לאחר עשרים שנים של מגורים בארץ הם עדיין מחפשים את זהותם הישראלית. בכל שנה מגיע רפאל מצרפת לחגוג עם משפחתו את ליל הסדר בישראל. בכל שנה, כולם מצפים שהוא יישאר ויחזור לחיות עם משפחתו. במיוחד מצפה לכך ג'רמן, שעלתה לישראל לבדה עם ילדיה ושבריאותה הנפשית הולכת ומדרדרת. היחידה שלא מצפה לבואו ורוצה לנפץ את התקווה המשפחתית היא רוז. יום אחד פוקד את רוז חלום- זיכרון מסתורי בנוגע לאביה שמטלטל את חייה. היא צריכה להחליט. האם להתמודד עם העבר ולגרש את השדים שלא מפסיקים לרדוף אותה או לחשוף את האמת ולהשתחרר מהם אחת ולתמיד? ההצגה מבוססת על סיפור משפחתי אמיתי. מחזה מקורי מאת: אביטל זר אביב. בימוי: דניס שמע. עוזרת במאית ומנהלת הפקה: אורית אזרייב. מוזיקה מקורית וליווי פסנתר: מעיין טל.

יום חמישי   19/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"הפונדק"

שון בר-יהב חממי, צעיר תל אביבי גיי, נקלע במקרה לפונדק הדרכים "חגי תשרי" בבני-ברק כדי לבקש מטען לאחר שהסוללה בסמארטפון שלו נגמרה ונכבה לו הווייז בדרך לירושלים. כשהוא מגיע למקום הוא מגלה חבורה של אנשים מוזרים, יושבי המקום, שאומרים רק את האמת – גם אם היא בוטה וקשה. להפתעתו הוא מגלה שאף הוא אינו מסוגל להסתיר את מחשבותיו בשל כישוף מסתורי שהוטל על המקום לפני שנים רבות המונע מיושבי המקום לשקר. המופע הינו מחזה מוסיקלי-תיאטרלי מקורי, בסגנון קומי-סאטירי פרוע, ובבסיסו עומדת השאלה האם עולם בו אומרים רק את האמת הוא אוטופי ומוסרי יותר – או שאולי צביעות היא לפעמים דבר הכרחי ביחסים בין אישיים.

יוצרי המחזמר – רום ברדוגו, דניאל ויסמן ויותם קושניר מילים, לחנים, עיבודים וניהול מוזיקלי – רום ברדוגו .  ודניאל ויסמן בימוי ודרמטורגיה – יותם קושניר. זמרים / שחקנים: רום ברדוגו, שובל שוסטיאל, עומר הלל, בן ארנון, אבירם דגן, מנו סטרבורבדיס.

יום שישי 20/1  בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.  הצגה נוספת ביום שבת  21/1   בשעה 20:00.

 

"אקווס"

"מה שהמבט שלו אמר לי לאורך כל הזמן. 'אני לפחות דהרתי! מתי אי פעם את?…'"

אלן בן ה-17 מגיע לבית החולים הפסיכיאטרי לאחר שניקר לשישה סוסים את העיניים. הפסיכיאטרית חופרת בעברו של אלן ומגלה פרטים אפלים על מערכת היחסים שלו עם סוסים ועל הקשר עם בתו של בעל האורווה, ששינה את הכל. הפסיכיאטרית מוצאת את עצמה מערערת באידיאות שחיה דרכן, אל מול הילד הזה:  אם אדם אחד מתפלל ל-ה' אלוהי ישראל והאחר לאללה והאחר לסוס – מי הוא הנורמאלי?

מאת: פיטר שאפר . תרגום: דורון תבורי. עיבוד ובימוי: רוני דה-פיצ׳וטו. שחקנים: טל שדה, רויטל תמיר, יובל קרסל וזיו יוסל. עיצוב: במה ותלבושות: שיר גדול . דרמטורגיה: אודם רדאי.

יום שבת  21/1   בשעה 20:00   תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום ראשון  22/1   בשעה 20:00.

 

"ג'יספוטינג"

עיבוד חדשני ובועט של סרט הקאלט ״טריינספוטינג״. רננה היא בחורה בשנות ה20 המאוחרות לחייה שמכורה להרואין ולראשונה בחייה היא בוחרת להיגמל.  מכאן ואילך, היא תתמודד עם מאבק בלתי פוסק בין הרצון לבחור בחיים הנורמטיביים על פי תכתיביה של החברה, לבין הצורך לאסקפיזם בלתי נדלה בו סף הריגושים רק הולך וגדל .  לצידן של סופי ,בת חן ותמר, היא תעבור מסע הזייתי ללא מעצורים וללא גבולות עד שהן יתחילו לאבד צלם אנוש ויאלצו להתמודד עם שאלות מוסר חברתיות.
זוהי הצגה 'על ספידים׳ מלאה בהפתעות וגירויים אליהם אנחנו, בני ובנות העולם החדש, רגילים.ות כל כך וצורכים.ות ללא שובע. ההצגה משלבת בתוכה קטעי וידאו ארט ומוזיקת טכנו שתתנגן בלייב לאורך כל ההצגה.
מחזה ובימוי: נועה בן יונה.  שחקניות: אוריין קניגסבוך \ נועה בן יונה.  דנה יעקובי.  חן יוסף.  יולי מובצ׳ן.  תומר שאו. די ג׳יי: גל פרי.  מוזיקה ועיצוב תפאורה: נועה בן יונה

יום שני  23/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"גבר בסלון שלי"

דליה קידר, אישה קרייריסטית בת חמישים ושש יוצאת לפנסיה מוקדמת ומוצאת את עצמה מול האינטרנט ומול חשקיה ומאווייה שמתפרצים פתאום. בעודה גולשת ברשת, היא מכירה בחור צעיר שמציע לה להיכנס להרפתקה מינית סוערת. דליה, שאינה מכירה את העולם הווירטואלי, חושבת שמדובר ברומן – ואכן נסחפת, קצת יותר מדי, ללילה בלתי נשכח שיוצא לגמרי משליטה. קומדיה שחורה נשכנית ובועטת.

מחזה מאת: ציפור אייזין ליאור. בימוי: עמית ליאור. שחקנים: ציפור אייזין ליאור, לי שבתאי, עמית ליאור.

יום שני  23/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"מלכה": אישה בעקבות מגיפה וקריין חדשות.
אישה מקבלת התקף חרדה אובססיבי בעקבות מגיפה ומחליטה לא לצאת יותר מהבית. היא מקיימת דו-שיח עם הקול שבתוך הראש שלה שאליו חודר קריין החדשות מהטלוויזיה. הוא מצטט את ראש הממשלה והשרים, הוא חוזר על ההוראות של קופות החולים, הוא מפרשן מומחים ומצטט פסוקים. העולם החיצוני מתגלה ככפייתי ואובססיבי בעצמו ומניע את האישה לפעולה: מצד אחד היא חווה התקפי חרדה. מצד שני היא מאפשרת לעצמה לפרוק ולשחרר את החוקים והמגבלות של העולם הגברי והפטריארכלי.  מתוך הכאוס עולה מסעה של אישה: מחולשה לכוח גדול ומשם לאן?

כתיבה, בימוי ועיצוב: יעל פינקלשטיין. דרמטורגיה: בהט קלצ'י. שחקנים יוצרים: בהט קלצ'י, פז מגן. מוסיקה ונגינה: פז מגן.

יום חמישי  26/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"ובכל זאת צחקנו"

על תופעת ההומור בשואה. שום דבר הקשור בשואה לא היה מצחיק. הזוועות האיומות שחוו קורבנות השואה בגטאות ובמחנות הריכוז וההשמדה הן בהחלט לא נושא לצחוק. ובכל זאת: "הומור שואה" והומור על השואה הם תופעות קיימת בימינו, ומסתבר, שההומור היה דרכם המופלאה של רבים מן הקורבנות להתמודד עם המציאות הנוראה גם אז.

זוהי יצירה בימתית מקורית של קבוצת "תספיס", המציגה את תופעת ההומור בשואה ואת האופנים שהקורבנות השתמשו בהומור דווקא במצבים האנושיים הקשים ביותר כמנגנון הגנה הישרדותי. המופע משלב בין קטעי עדות של ניצולים – השוזרים את סיפורי הזוועה בהומור מקאברי – לבין הדגמות תאטרוניות "חיות" של הביטויים להומור ולצחוק, כפי שנחוו על-ידם; לצד אלה, מוצגים גם טקסטים תיאורטיים ופדגוגיים, העוסקים בכוחו המרפא והמשחרר של הצחוק ובתפקידו החשוב בשמירה על הבריאות הנפשית והגופנית שלנו.

המופע מתבסס על מחקרה האקדמי של ד"ר חיה אוסטרובר, העוסק בהומור כמנגנון הגנה בשואה, ועל ספרה "ללא הומור היינו מתאבדים" בהוצאת "יד ושם".

בימוי: מאיר בן סימון. תפאורה: זוהר אלמליח. תלבושות: רונה משעול. מוסיקה: מיכאל גוטליב. תנועה: עומר שמר.
יום חמישי  26/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"מקרה סוציאלי"

קומדיה בלשית – אור ומיכל מגיעות ללשכת הרווחה במועצה האזורית אפרסמון ליום עבודתן הראשון ונאמר להן שהן עדיין לא התקבלו. בכדי לזכות במשרה הן צריכות להתחרות ביניהן.במהלך התחרות הן מנסות לפצח מה קורה באמת בלשכה ומגלות סוד גדול. מחזה העוסק בשש נשים שונות, עובדות סוציאליות שמנסות כל אחת לשרוד בדרך שלה. מחזה אשר מביא לשולחן נושאים כמו: משכורת של נשים בשוק העבודה, התקדמות נשים לעמדות מפתח, מי טו, חברות בין נשים, העצמה ושחיתות מערכתית בישראל.

מאת גלי יחיעם. בליווי ויעוץ דרמטורגי של יהושוע סובול. בימוי: יהושוע סובול וגלי יחיעם. שחקניות: גלי יחיעם, דניאל הארוש, נועה אנגל, עמית פרטוק, שי כהן נעמן, הגר פז.

יום שישי  27/1  בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"גלגול נשמות"

שש דמויות מתרוצצות בבית משותף אי שם בארץ בניסיון נואש למצוא תיקון, סליחה ומחילה. חגיגה תיאטרונית מצחיקה אך גם נוגעת ללב שחוקרת את העצבים החשופים של חברה נגועה בחוסר סובלנות, גזענות וחוסר יכולת להתגבר על פצעי העבר. מחזה: חיים מרין. בימוי ודרמטורגיה: מלכה מרין. עיצוב במה ותלבושות: יערה צדוק. מוזיקה: דניאל אזולאי. עיצוב תאורה: נעה אלרן שחקנים: רויטל תמיר, לילך צור, שאול עזר, מיקי מרמור, אור שעשוע, יפתח קמינר.

יום שבת  28/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו הצגה נוספת ביום ראשון  29/1   בשעה 20:00.

 

"מופע פלייבק – משחק מהחיים"

תיאטרון סיפורי חיים ואימפרוביזציה.
חוויות הקהל והסיפורים האישיים של הצופים הופכים לרצף של סצנות תיאטרליות, דימויים ורגשות, בידי קבוצת שחקנים מיומנים ומנחה. הזדמנות נדירה וייחודית לראות את סיפורי חיינו מזווית קצת אחרת אשר תפתיע, תרגש, תצחיק, תיגע בכם ותיהיה בלתי נשכחת.
מנחהאביבה אפל.  שחקניםשירלי ליגום, שושה קסטנברג, נורית שושן, הלל שמעון.
מוסיקאים
איתי אורן , נעם רפפורט
יום שבת  28/1  בשעה 21:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

"סימביוזה"

דניאל שיאון הוא גבר כריזמטי וסמכותי. הוא מנהל שמורת טבע הררית בעזרת ענת, מדריכת הטיולים במקום, שהיא גם אהובתו, ובעזרת נסיב, דרוזי המתגורר עם משפחתו בכפר הסמוך. דניאל עורך בשמורה מחקר על יחסי הסימביוזה בין התאנה והצרעה.  שגרת החיים בשמורה מופרת, כשלמקום חודר נתי, בנו הדחוי של דניאל מנישואים שהתפרקו. בניסיון לקשור מחדש יחסים עם אביו, תוך זיהוי וחשיפת חולשותיו ופגמיו, נתי הצעיר, שנכשל בניסיון להכשיר עצמו כשחקן, יוצר פרובוקציות שמסבכות את יחסי אביו עם אהובתו ועם עוזרו הדרוזי. תוך העימות עם אביו, נקלע נתי עצמו למשבר חריף כשהוא מתאהב בנסיב. ברקע היחסים המחריפים אורבת פרשה אפלה של ספק רצח ספק התאבדות שהתרחשה ב"הוטה" – מערה מסתורית ומסוכנת שנמצאת בשולי השמורה. הפרשה ההולכת ונחשפת תוך הדרמה, מטלטלת את ארבע הדמויות, וגורמת לכל אחד מהם לנקוט פעולה קיצונית כדי לשמר את כוחו ואת אהבתו. דרך דמות הדרוזי – המופיעה לראשונה על במה ישראלית – ההצגה מעלה את השפעתם של מיתוסים הקשורים בטבע על יחסי שולט-נשלט, ועל ההתנהגות האנושית והחברתית בכללה. ההצגה "סימביוזה" מעלה באמצעים תיאטרוניים לא-שגרתיים את הדרמה של יחסי הסימביוזה בטבע ובטבע האדם. תוך שילוב של קומי ודרמתי, ושל ריאליזם עם שירה וריקוד, ההצגה חוקרת את השלכתם של יחסי הסימביוזה על מיניות, הורות והתיאטרון עצמו.
מחזה: ישראל המאירי.  בימוי: אריה אלדר.  כוריאוגרפיה: יהודה דרומי.  עיצוב: דלית ענבר.  מוסיקה: לריסה ומקסים קופמן. תאורה: שי סקיבא. שחקנים: נועם שנהב, איציק מלמד, בר לוי, אביב זמר.  רקדנים: יהודה דרומי, נופר יענקלביץ'.

יום שני  30/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה. הצגה נוספת ביום שלישי  31/1 בשעה 20:00.

 

"בית קטן, מי יודע?"

 

חוה הייתה אמנית צעירה ומאוהבת כשהתחתנה עם בחיר ליבה השחקן ובנתה עימו בית. זו טרגדיה מודרנית אוטוביוגרפית המתארת את חלום הזוגיות של שני אמנים, שהתנפץ אל מול המציאות: גיורא שמאי- שחקן, צייר ומשורר, חוה שמאי-  אמנית פלסטית וגננת. לפרנסת המשפחה היה לחוה גן ילדים בתוך סלון הבית. מדי יום הבית היה נעלם ותחתיו הופיע הגן, ומידי יום הגן היה נעלם וחזר הבית. לעיני הקהל נבנה הבית ומתחלף לגן ושוב לבית, עד שאין גן וכבר אין בית.   ההצגה נוצרה על ידי ביתם, מתוך חומרי ארכיון שהותירו: רשימות מחיי היום יום, הגיגים ושירים, מכתבים מהרשויות ושלושה קטעים קצרים מהמחזה של לואיג'י פירנדלו: ‘'האיש עם הפרח בפה', עליו עבד גיורא. במאית ויוצרת: יעל פינקלשטיין (שמאי) שחקנית יוצרת: בהט קלצ'י קולו של הגבר: בעז שמאי טקסטים: חוה וגיורא שמאי, עיבוד: יעל פינקלשטיין (שמאי) הפקה, תפאורה, בובה, תלבושות ואביזרים: יעל פינקלשטיין (שמאי).

יום שלישי  31/1  בשעה 20:00 תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

מופעי מוסיקה

 

אני נפוליאון, כמו הגבינה

שירים צרפתים מתורגמים לראשונה וסיפורים על פסנתר.

אני אוהב לפרש שירים עליהם גדלתי כראות עיני ולתת להם ניחוח אישי. המופע משלב שירים צרפתים מתורגמים לעברית לראשונה ושירים בצרפתית בעיבודים חדשים, בנסיון לייצר רגעים של מבט פנימה דרך שירים מעולם אחר. בין השירים משתלבים סיפורים מחיים של אדם בין שתי תרבויות, המביט (גם) בהומור על חוויות עולים מצרפת. מופע עדין עם חלומות גדולים. מאת ובביצוע יונתן ברנר

יום חמישי  26/1  בשעה 21:00  תיאטרון הסמטה סמטת מזל דגים 8 (סמטת הגלריות) יפו העתיקה.

 

מועדון הג'אז של תיאטרון הסמטה בניהולו המוסיקלי של דוקטור שלומי גולדנברג

סביב שולחנות עגולים ולאור נרות, הופך תיאטרון הסמטה למועדון ג'אז אפלולי ומלא אוירה שמזכירה מועדונים דומים בניו יורק , פאריז ואמסטרדם. מיטב המוסיקאים , ואמני הג'אז בארץ ומחו"ל מופיעים במסגרת ליין הג'אז שמנוהל על ידי הסקסופוניסט והמלחין הבינלאומי, שלומי גולדנברג.

יום רביעי 4 בינואר 2023  בשעה 21:00

ערב ג'אז רומנטי . עם: טל בביצקי קוורטט. טל בביצקי – קלידים ושירה , מרק רוזן  סקסופון . ישראל נחום  בתופים , צור בן זאב בבס. טל הוציא עשרה אלבומים ומופיע בארץ ובעולם, יוצר מוסיקה שמחברת סווינג עם פאנק , סול וברזילאי.

 

יום רביעי 11 בינואר 2023   בשעה 21:00

ערב Rhythm & Blues עם הקלידן דני עידן והרכב מחווה למוזיקת ה & Soul Motown , R&B  במופע שיקח אתכם מהקסם של שנות השישים לטירוף של שנות השבעים בביצועים חיים ובועטים. חברי ההרכב : שירה : יערה הרן , חלי טולדו , נטלי קרסנינסקי. גיטרה ושירה : טל בילו , קלידים:דני עידן. בס : איל שרף , תופים ושירה : דור סרוסי אורחת: הזמרת אורית נהרי.

 

יום רביעי 18 בינואר 2023 בשעה 21:00

הזמרת ג'ולי ורדי, ירוסלב אוברזוב – קלידים ולהקת הפיוז'ן ג'אז פרויקט אינטואיטיבי Intuitive Project מארחים את המתופף האסטוני המהולל , טנל רובין . טנל רובין הוציא כ50 אלבומי ג'אז וזכה בתואר מוסיקאי הג'אז המצטיין של אסטוניה. דימה ג'ו טרנוב – גיטרה בס , הזמרת ג'ולי ורדי ולהקת , ירוסלב אוברזוב – קלידים

 

יום רביעי 25 בינואר 2023 בשעה 21:00

Blues Straight Ahead גיטרה ושירה : נעם גולדנברג , קלידים:איליה פרלשטיין אורגן המונד : משה לוי בס : ג'ו טרנוב , תופים  : הנרי ורד, סקסופון : שלומי גולדנברג , אורחת מיוחדת הזמרת: רינת מסיקה. בלוזים מקוריים של שלומי גולדנברג בסגנון שיקגו וקנזס סיטי

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן