הסונטות לפסנתר של מוצרט THE COMPLETE MOTZART SONATAS

בנימין בוכמן נשען על פסנתר

פרויקט מיוחד בחמישה קונצרטים עם הפסנתרן בנימין הוכמן

הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה יארח פרויקט מיוחד, עשיר ומגוון של הפסנתרן הישראלי הבינלאומי בנימין הוכמן, זוכה מענק הקריירה היוקרתי ע"ש איוורי פישר מטעם מרכז לינקולן ניו-יורק.

הוכמן מציע הזדמנות יוצאת דופן לשמוע את יצירותיו המרכזיות לפסנתר של מוצרט וינגן 5 קונצרטים בהם יבוצעו מכלול 18 הסונטות של מוצרט לפסנתר וכמה יצירות מופת קצרות: הפנטזיות בדו מינור וברה מינור, הרונדו בלה מינור, והאדג׳יו בסי מינור.

הפרויקט הוא חלק מתהליך מוסיקלי עמוק של הוכמן שמתמקד במוסיקה של מוצרט מתוך מאהבתו למלחין. באוקטובר האחרון יצא  לאור אלבום שני קונצ'רטי לפסנתר של מוצרט – בו הוכמן מנגנן ומנצח על התזמורת הקאמרית האנגלית וכבר זכה לתשבחות המבקרים:

Feels like a throwback to the golden age” :BBC Music Magazine The

הפרויקט יבוצע בישראל במקביל לקונצרטים בבארד קולג׳ בארצות הברית.

מוצרט: הסונטות לפסנתר – קונצרט מס' 1– יום שני, 23 דצמבר, בשעה 20:30

מוצרט: הסונטות לפסנתר – קונצרט מס' 2 – יום רביעי, 25 דצמבר, בשעה 20:30

הקונצרטים יתקיימו באודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה,
באוגוסט 2020 יתקיימו שלושת הקונצרטים הנוספים בסדרה.

הפסנתרן הישראלי הבינלאומי בנימין הוכמן יופיע בישראל עם פרויקט מיוחד, הסונטות לפסנתר של מוצרט. הוכמן ינגן 5 קונצרטים בהם יבוצעו מכלול 18 הסונטות של מוצרט לפסנתר לצד יצירות מופת קצרות. הפרויקט ייפתח בישראל ב-23/25 בדצמבר 2019 בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל-אביב, במקביל לעלייתו בבארד קולג' בניו יורק, ארה"ב.

 

הוכמן, המופיע דרך קבע באולמות החשובים בעולם מתרכז בשנים האחרונות במוצרט – על הבמה ומחוצה לה – פרויקט הנובע מאהבתו למוסיקה המופלאה של מוצרט. באוקטובר 2019 יצא לאור דיסק חדש בחברת ההקלטות Avie: הקונצ׳רטי לפסנתר מס׳ 17 ו-24 של מוצרט, בו הוכמן מופיע כסולן ומנצח עם התזמורת הקאמרית האנגלית, והוא זוכה לתשבחות המבקרים:
                                                 “Feels like a throwback to the golden age” :BBC Music Magazine     The        “There is no denying the quality of these performances The Times and The Sunday Times: "Classical music doesn’t get better than this"                             NY times on Benjamin Hochman:

התמקדותו של הוכמן במוצרט וההחלטה שלו לצלול לתוך נבכי המוסיקה של המלחין אפשרה לו להכיר טוב יותר את השפה המוסיקלית, הצורה והניואנסים שהיו במוסיקה המופלאה של מוצרט והתגמול כמוזיקאי כפי שמעיד הוכמן –  הינו עצום.

 

בפרויקט הנוכחי, הוכמן יוצר בחמשת הקונצרטים תמהיל של יצירות מתקופות שונות בחייו של מוצרט, במטרה ליצור נרטיב בו היצירות ידברו זו אל זו, ויתאימו גם ביחס לאורכן. זוהי הזדמנות יוצאת דופן לשמוע את מכלול יצירותיו המרכזיות לפסנתר של מוצרט, יצירות ידועות ופופולריות לצד יצירות שנשמעות לעתים רחוקות, 5 יצירות קצרות ויפות מכדי להחמיץ. שהמייחד את כולן הן השלמות, היצירתיות ומעל לכל האנושיות של מוצרט.

הוכמן
מוסיף, "מנעד הרגשות ביצירותיו של מוצרט עשיר במיוחד, אך הגדולה שלו היא בעירוב הרגשות המוארים לצד אלו האפלים. על פני השטח הסונטות נשמעות פשוטות להפליא, אך מבט שני והקשבה עמוקה יותר מגלים עושר מופלא, כפי שמוצרט העיד על עצמו במכתב לאביו: 'המוסיקה שלי כתובה כך שהמלומדים פחות אינם יכולים שלא ליהנות, אף שאינם יודעים מדוע'".

 

הסונטות של מוצרט הושפעו מעולמות מוסיקליים שמעבר למוסיקה ולפסנתר סולו. ניתן לשמוע בהן השפעות של אופרות בשירה ובהבעה, השפעת סימפוניות במרקם העשיר, והשפעת מוסיקה קאמרית ברב-שיח ובאווירה האינטימית, והשפעת קונצ׳רטי בתעוזה ובווירטואוזיות .
שש הסונטות הראשונות (K 279-284) פורסמו יחדיו כקבוצה, ומשקפות את עושר ההמצאה של מוצרט בן ה-19, כמו גם את השפעת הסגנון הקלאסי המוקדם, הסטיל גאלאנט. שבע הסונטות האמצעיות K 309-311) ו(K 330-333  מתקדמות יותר, ארוכות יותר ומלאות השראה ופיתוחים, הן בצורה והן בכתיבה לפסנתר. הסונטות המאוחרות (K 457, 533, 545, 570, 576) משקפות את מאפייני התקופה המאוחרת בכתיבתו של מוצרט, וביניהם השפעה של באך, דרמטיות חזקה מחד ופשטות מופלאה מאידך, ופיתוח רעיוני ממוקד ומבריק.

שתי הפנטזיות, בדו מינור וברה מינור, הרונדו בלה מינור, והאדג׳יו בסי מינור – הן ארבע יצירות מופת, כולן בפרק אחד ובסולמות מינוריים (בהם השתמש מוצרט לעתים רחוקות) ויש בהן אוירה, דמיון, והבעה יוצאים מגדר הרגיל. המינואט והג׳יג הינם זוג מיניאטורות הממחישות בזעיר אנפין את הגאונות והתעוזה שנבעו ממוצרט ללא מאמץ ועם תוצאות נפלאות.

מוצרט: הסונטות לפסנתר – קונצרט מס' 1

יום שני, 23 דצמבר, 2019 / 20:30

הפסנתרן הישראלי בנימין הוכמן:

סונטה מס' 1 בדו מז'ור, ק. 279
סונטה מס' 17 בסי-במול מז'ור, ק. 570
סונטה מס' 11 בלה מז'ור, ק. 331
סונטה מס' 8 בלה מינור, ק. 310

 

מוצרט: הסונטות לפסנתר – קונצרט מס' 2

יום רביעי, 25 דצמבר, 2019 / 20:30

הפסנתרן הישראלי בנימין הוכמן:
פנטזיה בדו מינור, ק. 475
סונטה מס' 14 בדו מינור, ק. 457
סונטה מס' 4 במי-במול מז'ור, ק. 282
סונטה מס' 16 בדו מז'ור, ק. 545
סונטה מס' 13 בסי-במול מז'ור, ק. 333

למידע מפורט על הסדרה כולה לחצו כאן

                                    
    פרטים לרכישת כרטיסים:
מינוי לחמשת הקונצרטים:
מנויי המרכז – 320 ₪ | גמלאים ותושבי ת"א – 340 ₪ | מחיר רגיל – 375 ₪.
כרטיס בודד: מנויי המרכז – 80 ₪ | גמלאים – 85 ₪ | מחיר רגיל – 94 ₪.
**עד גיל 21 – ללא תשלום | בני 22-29 – 35 ₪ | בני 30-34 – 55 ₪.
טל' לרכישת כרטיסים: 03-5466228 | או באתר הקונסרבטוריון

 

בנימין הוכמן, Benjamin Huchman (1980)

הוכמן מופיע דרך קבע באולמות החשובים בעולם כמוסיקאי מהמעלה הגבוהה ביותר: קרנגי הול בניו יורק, קנדי סנטר בוושינגטון, ברלין קונצרטהאוס, הקונצרטהאוס בוינה, הלובר בפריס, הקונצרטחבאו באמסטרדם, האודיטורי בברצלונה, אולם סנטורי בטוקיו ורבים אחרים. כמו כן הוא אורח בפסטיבלים כגון לוצרן, ספולטו, רוהר, מרלבורו, רוויניה, סנטה פה, ופסטיבל ישראל.

 

הוא הופיע כסולן עם התזמורות הפילהרמוניות של ניו יורק, לוס אנג׳לס, פראג, וישראל, התזמורות הסימפוניות של שיקגו, פיטסבורג, סן פרנסיסקו, ונקובר וירושלים, והתזמורות באוטווה ואיסטנבול, תחת שרביטם של מנצחים כגון פנחס צוקרמן, ג׳נאנדראה נוזדה, דייויד רוברטסון, טרבור פינוק, ג׳ון סטורגארדס, לאון בוטשטיין, וג׳ושוע וויילרשטיין.

 

בנוסף להופעותיו כפסנתרן, בשנים האחרונות הוכמן החל להוסיף ניצוח לפעילותו המוסיקלית.

הוא למד ניצוח בג׳וליארד עם אלן גילברט, שם זכה במילגה ע״ש ברונו וולטר ובפרס ע״ש צ׳רלס שיף. הוא השתתף בסמינר הניצוח בטנגלווד, וניצח בכתות אמן בהדרכת פאביו לואיזי ודייויד זינמן. הוא היה אסיסטנט של לואי לנגרה בפסטיבל Mostly Mozart ב- 2016 שם היה גם אסיסטנט של פאוו ירבי, תיירי פישר, וג׳פרי קהיין. כמו כן ניצח על תזמורות כגון התזמורת הקאמרית האנגלית, הפילהרמונית של אורלנדו, סנטה פה פרו מוסיקה, ובארד. הוא המייסד והמנצח של תזמורת רוזוולט איילנד בניו יורק.

 

הקלטתו הקודמת ב-Avie, “ווריאציות״, נבחרה בניו יורק טיימס כאחת ההקלטות המצטיינות לשנת 2015. ההקלטה כללה ואריאציות של המלחינים נאסן, בריו, בנ׳גמין, ליברסון, וברהמס. הקלטתו הראשונה ב-Avie התמקדה בשוברט: הסונטות D. 664 ו- 850 .D ויצירות בנות זמננו בהשראת שוברט של ירג וידמן וג׳רג׳ קורטאג. הקלטת הבכורה שלו יצאה לאור בחברת ארטק וכללה יצירות לפסנתר מאת באך, ווברן, וברג.

 

מוסיקה קאמרית מהווה חלק חשוב בחייו המוסיקליים של הוכמן. בין השאר ניגן עם רביעיות כגון קזאלס, בורומאו, מנדלסון, טוקיו, שנגהאי, וירושלים; הכנרים ליזה בתיאשווילי וג׳יימי לארדו, הצ׳לנים מיקלוש פרני ואפה בלטצ׳יגיל, והפסנתרנים יונתן ביס ושי ווזנר.

הוא היה חבר בתוכנית האמנים הצעירים של האגודה למוסיקה קאמרית בלינקולן סנטר.

הוכמן זכה בפרסים ומלגות יוקרתיות ברחבי העולם, מטעם וורביה, קרטיס, ג׳וליארד, תחרות מלבורן ושר התרבות בישראל. הוא מופיע דרך קבע באולמות החשובים בעולם, הקרנגי בניו יורק, הקונצרטהאוס בברלין, הקונצרטהאוס בוינה, הלובר בפריס ואחרים. ומתארח בפסטיבלים נודעים כגון לוצרן, ספולטו, רוהר, מרלבורו, רוויניה, סנטה פה ופסטיבל ישראל. בוכמן הופיע כסולן עם התזמורות הפילהרמוניות של ניו יורק, לוס אנג׳לס, פראג וישראל, התזמורות הסימפוניות של שיקגו ותחת שרביטם של מנצחים כגון פנחס צוקרמן, ג׳נאנדראה נוזדה, דיוויד רוברטסון, טרבור פינוק ועוד. בשנים האחרונות הוכמן החל לנצח, לאחר שלמד ניצוח בג׳וליארד אצל אלן גילברט. והוא המייסד והמנצח של תזמורת רוזוולט איילנד בניו יורק.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן