האנסמבל הקולי הישראלי חוגגים 30!

משתתפי האנסמבל הקולי הישראלי

האנסמבל הקולי הישראלי פותח את העונה

ה- 30 לפעילותו עם "באך, באך, באך",

תוכנית שכולה מוזיקה קולית מאת יוהן סבסטיאן באך

האנסמבל, בניצוחו של יובל בן עוזר ובשיתוף תזמורת הבארוקדה וסולנים אורחים יבצעו את המיסה הלותרנית בלה מז'ור לצד שני מוטטים

"בסתיו 1993 עלינו על בימת מוזיאון תל אביב, שנים עשר זמרים נרגשים אחרי שנה של עבודת הכנה ואנסמבל קולי חדש נולד, מאז גדל האנסמבל והפך למקהלה קאמרית מובילה עם סדרת קונצרטים וקהל נאמן, היודע להעריך את האיכות שמביא אתו האנסמבל. את הקהל הזה אנו מזמינים לחגוג 30 שנה לפעילותו של האנסמבל"  

מספר יובל בן עוזר המנצח והמנהל המוסיקלי של האנסמבל

רעננה, שישי ,21 באוקטובר, חיפה,  שבת 21 באוקטובר, תל אביב ,שני 24 באוקטובר אולם המקוון, שידור ישיר: שני 24/10/2022 | 20:30

 

האנסמבל הקולי הישראלי פותח את שנת ה-30 לפעילות ואת העונה החדשה של סדרת "החוויה הקולית", ב-21, 22 ו-24 באוקטובר, עם תוכנית שכולה מוזיקה קולית מאת יוהן סבסטיאן באך. בקונצרט יבצע האנסמבל הישראלי את המיסה הלותרנית בלה מז'ור לצד שני מוטטים,  יחד עם תזמורת בארקודה וסולנים.

 

"בסתיו 1993 עלינו על בימת מוזיאון תל אביב, שנים עשר זמרים נרגשים אחרי שנה של עבודת הכנה ואנסמבל קולי חדש נולד מספר יובל בן עוזר המנצח והמנהל המוסיקלי של האנסמבל,  מאז גדל האנסמבל  והפך למקהלה קאמרית מובילה בישראל. מאות קונצרטים, בארץ, בעולם, בפסטיבלים נחשבים, עם כל התזמורות החשובות בארץ, עם סדרת קונצרטים שנתית ועם קהל נאמן היודע להעריך את האיכות שמביא אתו האנסמבל הקולי הישראלי.  את הקהל הזה אנו מזמינים לחגוג אתנו את שנת ה 30 לפעילותו של האנסמבל בעונת קונצרטים שיש בה את מה שמאפיין אותו: רפרטואר מגוון באיכות ביצוע גבוהה".

 

 

 

המיסה בלה מז'ור, היא אחת מארבע המיסות הלותרניות הקצרות שכתב באך וכמו השלוש האחרות, היא  נמשכת לא יותר מאשר קנטטה ממוצעת וכתובה לטקסט של שני הפרקים הראשונים במיסה: ה Kyrie וה-Gloria. זוהי מיסה brevis, שפרושה בלטינית קצרה.  לא פעם חוסות המיסות הקצרות בצילה של המיסה בסי מינור,  אך יש בהן את היופי והקסם שיש באחותן הגדולה. המיסה בלה מז'ור כתובה למקהלה, סולנים והרכב מיתרים עם שני חלילים.

יחד עימה יבוצעו שניים מתוך ששת המוטטים: הראשון, המוטט לשתי מקהלות "שירו לאדוני שיר חדש".  מסורת הכתיבה לשתי מקהלות קשורה למבנה הארכיטקטוני של הכנסיות באירופה שהיו בהן שתי מרפסות משני צידיו של הקהל. מסורת זו, החלה בתקופת הרנסנס והגיעה לשיאה עם מלחיני משפחת גבריאלי ועם קלאודיו מונטוורדי בכנסיית בן-מרקו בוונציה.

 

הכתיבה לשתי מקהלות מאפשרת צירופים רבים ומגוונים של קולות שמגיעים מכיוונים שונים, משמונה קולות נפרדים, שתי מקהלות במעין הד רספונסוריאלי, שירה יחד ועוד. זהו מוטט חגיגי המהלל את האל במילים מספר תהילים, ממשיך בכורל לותרני ומסיים בחלק "אמן" מבריק ווירטואוזי.

 את הקונצרט יפתח המוטט בארבעה קולות: "הללו את אדוני כל העמים", גם הוא טקסט מתהילים. שלושה חלקים המתחילים בפוגה כפולה, ממשיכים בחלק שקט ומופנם המתאר את חסדו של האל, ומסתיימים גם הם ב"אמן" מבריק. 

שילוב יפהפה של שלוש יצירות קוליות: אתנו תזמורת בארוקדה שיוסיפו גם שני קטעים כליים קצרים: הנושא מתוך וריאציות גולדברג ואדג'יו ופוגה ברה מינור מאת ווילהלם פרידמן.

 את קטעי הסולו במיסה ישירו שלושה סולנים צעירים: לירון גבעוני (סופרן), ניצן אלון (אלט) ויואב וייס (בריטון).  קונצרט שהוא חגיגה לכל חובב מוזיקה וגם לנו, המבצעים. 

כמו בעונה הקודמת, גם בעונה הנוכחית, יוכלו מאזיני האנסמבל לצפות בקונצרטים לא רק באולמות אלא גם באולם המקוון של האנסמבל- פלטפורמה איכותית המותאמת אישית לאנסמבל ולקהלו לשידור קונצרטים בשידור חי. הפלטפורמה מאפשרת שידור וידאו וסאונד איכותיים ביותר, בכוונה להמשיך ולשפר את חוויית הצפייה שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמציאות החדשה.

 

המשכן למוסיקה ואומנויות, רעננה: שישי 21/10/2022 | 13:00

הכנסייה הקתולית, חיפה : שבת  22/10/2022 | 12:00

מוזיאון תל אביב לאמנות: שני 24/10/2022 | 20:30

האולם המקוון, שידור ישיר: שני 24/10/2022 | 20:30

 

מחירי כרטיסים:

תל  אביב-רעננה-חיפה- 115-135 ש"ח,

מנוי ל-4 קונצרטים: 340-360 ₪

האולם המקוון 70 ₪ (מנוי שנתי 250 ₪)

כרטיסים בטלפון-

לינק לאתר- https://ivocal.co.il

לפרטים נוספים: עידית בן ארי , מרומי יחסי ציבור, 0505255079

אמנים אורחים

תזמורת הבארקודה  – בניהולו המוסיקלי של עמית טיפנברון, הוקמה ב-2007 על ידי קבוצת נגנים סולנים שהשתלמו באקדמיות יוקרתיות למוסיקה עתיקה בחו"ל ושבו לישראל כדי כאן תזמורת בארוק אותנטית. עם

 

 

נגני הבארוקדה נמנים בוני כלים תקופתיים ואף בנו את כלי הקשת המשמשים את נגני ההרכב. ההרכב פועל ללא מנצח. לכל נגן יש קול משלו , והמוזיקה היא תוצר אורגני של דיאלוג מפרה בין הנגנים.

לירן גבעוני, סופרן – בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, לירון משתתפת בשנים האחרונות כסולנית וכזמרת אנסמבלים בהפקות תזמורת הבארוק ירושלים, האנסמבל הקולי הישראלי, אנסמבל ״נארי״, תזמורת בארוקדה ועוד. חברה מייסדת באנסמבל הבארוק "נארי" משנת 2019 איתו היא מופיעה ברחבי הארץ, ביצעה את התפקידים רבקה, רחל ובילהה באופרה אימהות מאת דוד זבה ושרה באופרה הגננית המתחזה מאת מוצרט בתפקיד סרפטה, בהפקות האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים.

יואב וייס, בריטון – התחיל את דרכו המוזיקלית כנגן אבוב. זכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל.

היה חבר ביחידת הנגנים הצעירים "משכנות שאננים". ניגן ושר עם מיטב התזמורות והמקהלות בישראל לרבות התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת ראשות השידור, התזמורת הקאמרית הישראלית והמקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני. שר כסולן תחת שרביטם של זובין מהטה, פיליפ פיירלו, ואנדרו פארוט.

 

ניצן אלון ,מצו סופרן –  זוכת מלגת "חבס" למוסיקאים צעירים מבטיחים, זוכת מלגת  IVAI וזוכת המקום השלישי בתחרות הלידר ע"ש צ'ארלס שניידר. הופיעה כסולנית בקונצרטים בארץ ובחו"ל, עם תזמורות רבות, ביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת ראשון לציון, התזמורת הסימפונית ירושלים, תזמורת סימפונט רעננה, תזמורת סינפונייטה באר שבע ועוד, תחת שרביטם של מאסטרו אנדרס מוסטונן, מאסטרו דניאל כהן, מאסטרו יוסטוס פראנץ, מאסטרו רודיגר בון, מאסטרו ג’יימס ג’אד, מאסטרו סטנלי ספרבר, מאסטרו איתן שמייסר,מאסטרו אבנר בירון ואחרים. השתתפה בהפקות אופרה שונות, בין היתר שרה את תפקיד הוורד בבכורת האופרה L'absence"" מאת שרה נמצוב, בביאנלה 2012, במינכן, גרמניה; את תפקיד קורנליה באופרה “יוליוס קיסר” מאת הנדל; ואת תפקיד המכשפה באופרה "דידו ואניאס" מאת פרסל, על במת האופרה הישראלית.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 128
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן