זה לא סוד שכל עסק מתחיל ברעיון, אבל מה שמשמר אותו, זו הדרך בה הוא מסתגל ומתקשר עם הלקוחות שלו. כל אחד מאיתנו מבקש לחוש גאווה במה שהוא עושה, ובמיוחד כשמדובר בערכים שאיתם אנו תופסים את העולם. אבל השאלה היא: האם אנו רואים את ההתנהגות הזו גם בלקוחות שלנו?
בתור בעלי עסקים, אנחנו לעיתים מבקשים לראות בלקוחות יותר ממשהו מחוץ לעצמנו. אנחנו רואים בהם המראה של הערכים שאנו מקדמים. אם נבחין, למשל, שהלקוחות שלנו מחפשים תוצר ידידותי לסביבה, זה יכול לשקף על כך שהערך של אחריות סביבתית אכן תופס מקום ראשון בנושאים שאנו מחזיקים לנכון.
לעיתים, לקוחות שלנו מגיעים אלינו כי הם רואים את התמורה שאנו מציעים ואת האיכות האמיתית שמאחורי המוצרים או השירותים שלנו, שוב, זה מצביע על הערכים של מקצועיות ושאיפה למצוינות שאנו מנהלים.
אבל איך אנחנו באמת מוודאים שאנו שולחים את המסר הנכון? זה יכול להיות משימה מאתגרת. הדרך אותה אנו בוחרים לתקשר, את השפה שאנו משתמשים בה, התמונות שאנו מראים, ואפילו הדרך בה אנו מתמודדים עם קשיים ומשוב מלקוחות – כל אלה משקפים את הערכים שאנו מייחלים להטמיע בעסק שלנו.
לפעמים תהליך הבנה זה יכול לקחת זמן, וזה בסדר. החשוב ביותר הוא לשאול את עצמנו שאלות כנות כדי לבדוק האם אנו באמת חיים לפי אותם ערכים שאנו מעוניינים שישקפו אותנו. ואז לקבל את הפידבק מהלקוחות שלנו כדי לשפר ולהתקדםבעסק שלנו.
בסופו של דבר, לקוחות הם כמו מראה שמשקפת לא רק את מי שאנחנו היום, אלא גם את הפוטנציאל למי שאנחנו יכולים להיות מחר. הם יכולים לעזור לנו לצמוח, ללמוד ולשקף בצורה הטובה ביותר את הערכים שאנו מאמינים בהם. אז תחשוב, האם הלקוחות שלכם הם אכן המראה של הערכים שלכם?
דף הבית » זמן משפחתי » האם הלקוחות שלנו משקפים את הערכים שלנו?
האם הלקוחות שלנו משקפים את הערכים שלנו?
- לחצו לקריאת עוד מאמרים של >> זמן משפחתי, יהודית לוטואק