גיבורי העל של היצירה

יצירה בצמר

גיבור על מי הוא? ויקיפדיה, מריאם-ווסבטר ודיקשנרי-דוט-קום, כמו מקורות מקוונים אחרים יגידו לכם שגיבור על, הוא מי שלא רק שיש לו כוחות מיוחדים מעבר ליכולת של כל בן תמותה, אבל גם משתמש בכוחות אלו כדי להילחם ברשע ולעשות טוב בעולם. ובהערה קטנה יוסיפו שאלו בדרך כלל דמויות דמיוניות. אז בואו ניראה:

סופרמן כמובן עונה על ההגדרות – הוא אפילו לא אנושי, שכן נולד בכוכב לכת דמיוני. באטמן גם מזוהה בקלות עם ההגדרה: אמנם אנושי אך הוא מתאמן עשורים כדי לחדד את כל היכולות הקרביות שלו עד לרמה עליונה על כל בן אנוש אחר.

ואז באים עיתונאים ומשווים כל מיני מקצועות – במיוחד אחיות ורופאים בשנה אחרונה – לגיבורי על. ואפילו אמירות אלה מובנות לנו, שכן בסיפורים בעיתונים מראים את הצד המיוחד, הפועל מעל יכולות רגילות של כל אחד, לעזור לאנשים במצב קשה.

ולא רק אנשים הם גיבורי על. בעולם הפירסום מדברים על רכבים, תזונה ואף מוצרי חשמל ביתיים כעל גיבורי על. ובהשוואה להגדרות המקובלות, אלו רכבים/מאכלים/מוצרי חשמל בעלי יכולות גבוהות הרבה יותר מהרגיל ושמשתמשים בכוחות אלו לעזור לאנושות.
אם כך, תרשו לי להציג לכם את גיבורי העל של עולם מלאכת היד. 2 מלאכות שלא רק שהן בעלות יכולות שאין למלאכות רגילות, אבל גם משתמשים ביכולות אלו לעזור לבני האדם ליצור ולתחזק חיים איכותיים יותר, עם יותר אנרגיות טובות ועם יותר אושר.

תופים בבקשההה-הה: המקרמה והדקופאז'. אמנם המקרמה עתיק יומין כמעט כמו האנושות והדקופאז' הוא רק בן כ-500 שנה, שניהם מלאכות יד בעלות יכולות מדהימות שכל איש ואישה ייטיבו להכיר.

מה אנחנו נירצה ממלאכת יד? בטח שיהיה קל ללמוד ושלא יעלה הרבה. חברים ולקוחות אומרים לי: וגם שנוכל ליצור דברים קטנים (פרויקטים שמסתיימים בשעה – שעה וחצי) או גדולים, וגם שנוכל להשתמש בחומרים שנמצאים בכל בית, וגם שנוכל ליצור דברים שימושיים או אומנות למוזיאון, וגם שיהיה ביכולתם של אנשים רגילים או כאלה עם מוגבלויות, שזה יהיה מתאים גם לילדים וגם לאומנים גדולים. ושיהיו כל אלה בשירות האנושות.
אז גם המקרמה וגם הדקופאז', עונים על כל השאלות. עבור מקרמה צריכים רק חוט ומקל – ואם החוט הוא כותנה שנשארה מסבתא מלפני 50 שנה והמקל זה כף עץ מהמטבח, אדרבה! מיחזור מצויין. כדי לעסוק בדקופאז' זה עוד יותר פשוט: דבק, פיסת קרטון נקי, דבק לבן וכמה ניירות צבעוניות והשמיים הם הגבול – או הדמיון של כל אחד. מסימניות ותחתיות לכוסות ועד פרטי לבוש (מקרמה) ורהיטים (דקופאז'). מלאכות היד האלו מספקות כל מה שתבקשו מטכניקה שתאמצו.

ואיך זה יעזור לכם לשפר/לתחזק איכות חיים? בואו נשים בצד לרגע את החיסכון בכסף מכך שתוכלו ליצור לעצמכם חפצים קטנים, במקום לרוץ לקנות. בואו גם נתעלם לרגע מהעובדה ששתי מלאכות היד האלה מאפשרות מיחזור ומקטינות את כמות הפסולת וכך משפרות את איכות הסביבה. תנו לי להזכיר לכם שוב שכל יצירה עוזרת לנו לתחזק/לשפר מוטוריקה עדינה, ויכולת המישוש והבריאות של כפות הידיים, בו בזמן שהיא משפרת את הבריאות הנפשית שלנו, את התפקוד הגבוה של המוח והכי חשוב: מונעת אלצהיימר וניוונים נוספים של המוח!

מוזמנים לערוץ היוטיוב החדש שלי, לראות כמה פרויקטים קטנים ושימושיים: https://www.youtube.com/channel/UCpbF7INzxH-yMvRccsgSeKg

יצירה של גיבורים שתהיה לנו!

אירינה דלח – מדריכה למלאכות יד

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן