איך סיפורים בראש הופכים למציאות?

סיגל גבאי כותבת במחברת

חורף 1983, השעה 14:00 בצהריים, השיעור נגמר וגשם זלעפות בחוץ. אני לובשת את המעיל דובון ויוצאת הביתה ברגל. מצב רוח ירוד, שיא העצב, מרגישה לא קשורה לכלום. הגשם ניתך על ראשי, יש לי 20 דקות הליכה עד הבית. צועדת ונרטבת עם מחשבות קשות ותחושות שאני לא אהובה. דופקת בדלת, אמא פותחת, מסתכלת עלי במבט אדיש ״בואי היכנסי, תחלצי את הנעליים שלא תרטיבי את הבית״. המחשבה מתעצמת ׳אני לא אהובה׳ מחשבה שמייצרת מציאות ומקצינה את בדידותי שמלווה אותי שנים. 

1998, סיימתי לימודי גרפיקה, חצי שנה בתחום, עובדת במשרד פרסום קטן בתל אביב. ׳את לא מספיק טובה׳, נאמר לי, ופיטרו אותי. צועדת הביתה עם דמעות בעיניים, בן זוגי מחכה לי בבית, מחבק אותי ומאמין בי. יומיים נפילה וקמה מחוזקת עם החלטה שאני מחפשת את העבודה הבאה. מצאתי! אז לא היה אינטרנט, ראיתי מודעה שהופיעה בעיתון דרושים, משרד גדול ׳פוגל לוין׳ מחפשים עובדת לסטודיו שלהם. הגעתי לראיון, כולי התרגשות. מנהל הסטודיו עושה לי מבחן קצר, לא עברתי. ואני בתוכי ממש רוצה את העבודה. הוא הציע לי לבוא שוב עוד שבוע ולהיבחן. התכוננתי כל השבוע, הגעתי אליו, ונחשו מה? עברתי. השלב הבא היה להיפגש עם צביה פוגל. אני זוכרת שישבתי מולה והיא שאלה אותי: למה שניקח אותך, הרי אין לך מספיק ניסיון? נשמתי עמוק ואמרתי לה ״תיקחי אותי לחודש ניסיון ולא תתחרטי, תמיד את יכולה לפטר אותי אחרי חודש״ צביקי הסכימה לשמחתי. עבדתי במשרד הזה 3.5 שנים שנתיים מתוכם כמנהלת סטודיו. מחשבה מייצרת מציאות, האמנתי בעצמי ויצרתי את המציאות שרציתי.

בשני הסיפורים הופיעו אמונות, אמונה אחת שהגבילה אותי ואמונה אחרת שקידמה אותי.

אז מה אמונות מגבילות גורמות לנו?

אמונות מגבילות מצמצמות את האפשרויות שלנו להתקדם. כאשר אנחנו מאמינים במשהו על עצמנו או על העולם סביבנו, אנחנו מייצרים מציאות שהיא לא בהכרח טובה עבורנו. לדוגמה:

  • "אני לא אהובה" או "אני לא מספיק חכמה /כשרונית“. אמונות שמפחיתות את הביטחון שלנו לגבי יכולתנו להשגת המטרות שלנו.
  • אמונות שליליות על אנשים אחרים עשויות להשפיע על התפיסה שלנו על האנשים הללו ולגרום לנו להרגיש לא בנוח סביבם ולבודד את עצמנו.

למה חשובה המודעות לקיומן של אמונות מגבילות?

כאשר אנחנו מבינים שאנחנו עם אמונות מגבילות, אנחנו יכולים לפעול לשנות את האמונות הללו ולהתחיל להתפתח ולהתקדם בצורה חיובית. זה מתחיל עם הבנת הגורמים שמשפיעים על האמונות הללו ופיתוח תכניות לטיפול בהן.

לדוגמה, אם אני מאמינה "שאני לא מספיק חכמה", אוכל לחפש את הגורמים שעשויים להביא לאמונה זו ולפעול להחלפתה באמונה חדשה וחיובית, כגון "אני משיגה כל דבר שאני רוצה עם עבודה והתמדה".

כשהסיפורים בראש משתנים המציאות משתנה

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן