איזה מין חיים יש לך?

נילי פירסט

נילי פירסט צ'צ'יק, יועצת אישית, זוגית וסקסולוגית, מדברת על ספרה "לחיות מתוך אורגזמה", שנולד מתוך סיפורם האמיץ של נשים, גברים וזוגות שהגיעו אליה לקליניקה לתהליך הדרכה, ליווי וריפוי: "באתי לעולם עם עוצמה של אהבה, אני מאמינה שבזכות אהבה אפשר לרפא רבות מן הבעיות"

מאת זהר נוי

 

'לחיות מתוך אורגזמה', ספרה השלישי של נילי פירסט צ'צ'יק, יועצת אישית, זוגית וסקסולוגית נולד מתוך סיפורם האמיץ של נשים, גברים וזוגות שהגיעו אליה לקליניקה לתהליך הדרכה, ליווי וריפוי. הזוגות עברו מסעות פנימיים ומרתקים לשיפור והטבה בחייהם האישיים והזוגיים – תהליכים להם הייתה עדה. "הספר עוסק באנשים שעסוקים באהבה, חוסר ממנה, בעיות בזוגיות, יחסי מין, דימוי גוף, שקשה להם לקבל את עצמם, ביקורת, שיפוטיות, בעיות סדר ובלגן בבית, בגידות, אהבת נשים, אהבת גברים, אתגרי הגיל המבוגר ומחלה וסיפורים רבים נוספים. אני מספרת על פגישות, תהליכי טיפול והצעות לקירוב מחדש".

למה אורגזמה?

"אורגזמה היא תדר גבוה בו מצויה שמחת חיים, אופטימיות, אני מעזה לומר אושר. אני מודעת לבעייתיות שסובבת את המצב של אושר ועל כן כתבתי מעזה לומר. בספר כל אות, מילה ומשפט נכתבו באהבה – אהבת אדם. מי שמכיר אותי מקרוב יודע שהעניין שלי באנשים הוא עניין של אהבה. אני מביטה, מתבוננת וקולטת את האדם בתוכו. ילד, ילדה גבר ואישה. אני רואה ומבינה מה מתחולל שם. המבט לתוך העיניים הוא שנותן לי את המידע המיוחד והבטן שלי מעבירה את החוויה הזאת לתוכי. אחרי עשרות שנים בהן אני מייעצת ומטפלת באנשים הרגשתי קריאה לכתוב את סיפורי האנשים שמגיעים אליי לקליניקה. כל הסיפורים בספר אמיתיים רק השמות בדויים – סיפורים של אומץ, ריפוי, מיניות ואהבה".  

נילי פירסט צ'צ'יק עם שחרורה מהצבא למדה חינוך מיוחד. במקביל ללימודיה היא עבדה בהרצליה עם נוער במצוקה, משוטטים, סמים, זנות, חסרי בית ועם ילדים ונוער במצוקות אחרות – צרכים מיוחדים. "כשלמדתי מיניות האדם ללימודי תואר, שמתי לב שלילדים בעלי נכויות אין התייחסות למיניות שלהם מגיל צעיר. הבנתי שעליי לחקור את הנושא. היות שבקושי היו חומרים כתובים ובוודאי לא בשפה העברית, החלטתי ליזום ולכתוב בעצמי. ריתק אותי לעבוד עם אנשים שיש להם בעיות – משהו בבעיות ובידיעה שאני יכולה לעזור ולהוביל אותם לתהליכי ריפוי משמעותיים. יש בתוכי שמחת חיים, אהבה ואופטימיות. באתי לעולם עם עוצמה של אהבה, אני מאמינה שבזכות אהבה אפשר לרפא רבות מן הבעיות".

לאחר שהחלו לימודי טיפול מיני בארץ נרשמה אליהם נילי פירסט צ'צ'יק והחלה מסע מרתק לעומק המיניות. "לאחר לימודי טיפול מיני למדתי דמיון מודרך, NLP, עבודה עם קלפי טיפול, שחזור גלגולים, קבוצות לימוד טיפוליות כמשתתפת וכמנחה, מטפיזיקה רגשית ועוד".

למה כתבת את הספר?

"מהרצון שאנשים ייעזרו בסיפורים וילמדו על עצמם ועל הזוגיות שלהם כדי שיוכלו ליהנות מזוגיות יותר טובה, פורייה וכייפית. יש הרבה תהליכים בספר שכתבתי עליהם שאלות ותהליכים. סיפורי חיי שלי, מהי אהבה, מהי זוגיות, ה"ביחד", היעדר אהבה, כעסים, מתחים, ענייני גוף, דימוי עצמי, יחסי מין, מיטת מוות, שעמום, קשיים, הורות משותפת, ענייני כסף ואחרים. הבנתי שעליי לתרום את הידע שלי, את ההבנה ואת התובנות נוסף לגישה רוחנית-הוליסטית שרק התגברה ועטפה את הכתיבה שלי ליותר ישימה ומובנת".

"גיבורי הסיפור 'שבר והתרסקות' שרה וגיל הגיעו לאחר משבר שטלטל את חייהם – בגידת הגבר שקרתה כך פתאום ללא תכנון מוקדם או בלי רצון גלוי מצידו. בסיפור אנחנו מנסים להבין מה קרה בחיים שהוביל את גדי לבגוד. עם פרימת החיים שלהם, כשנערמו התובנות נגענו בתחושת הבגידה, הסליחה וההשפעות על הזוגיות. בעבודה עם קלפי טיפול ודמיון מודרך אפשר היה להתקדם ברצון לחיזוק הזוגיות.

"אני מספרת על חשיבות הבערת אש החיים תמיד. נותנת בתוך כדי הסיפורים רעיונות שונים לשמירת האש. לצאת להרפתקאות 'מבעירות' תשוקה – זה הסוד".

מה הסיפור שהכי השפיע עליך בספר ולמה?

"בסיפור 'אחרי ארוחה אני לא יכולה להיכנס אתו למיטה' אני מציגה את קולן של נשים רבות שעסוקות במשקל גופן, בחוסר שביעות רצונן ובבעיה עם הנראות שלהן. אני רואה שרוב הנשים רוצות להשיל כמה קילוגרמים ממשקלן כדי להרגיש שהן יותר סקסיות. ממתי נוצרה התפיסה הזאת לפיה רזה זה יפה? רק לפני כמה עשרות שנים, אבל רבות של הנשים וגם הגברים כמובן נישבו בסוג של קסם בעקבותיה, דבר שיוצר תסכול, חוסר רצון להיחשף – לא להיות באינטימיות של קירבה פיזית. גם אני הייתי מתוסכלת בנושא המשקל כמו רוב הנשים בעולם. היום אני מבינה שזאת הטעיה מכוונת", היא מבהירה.

את מרגישה שאת מנרמלת את כל נושא המיניות בספר?

"מאוד, כי אני מדברת בפתיחות ויש הרבה סיפורים בהם החוויות משותפות להרבה אנשים מהם אפשר להבין שאני לא היחידה שסובלת ושלא טוב לי או למשל הרבה גברים שלא יודעים איך לגעת בבשר ודם מרוב פורנו וגם על זה אני כותבת – אפשר ללמוד המון".

יש הרבה הסתרה סביב נושא המיניות שאת פורסת על השולחן?

"כי סיפרו לנו וחינכו דורות על כך שעל מין לא מדברים. החינוך בבית הספר לוקה בחסר, אם מדברים עם בנות על המחזור החודשי מוציאים את הבנים מהכיתה. כל נושא הקהילה הלהט"בית הוא מורכב. עצם המילה 'אורגזמה' עליה אני מדברת בחופש רב ומספרת הרבה סיפורים עליה כי היא דבר חשוב. כל האנשים עסוקים בה או לא, ואם מדברים עליה זה הרבה פעמים בבדיחות גסות ובסגירות. לא שואלים בבוקר 'איך הייתה האורגזמה שלך?'".

מה לא הצגת בספר?

"הצגתי את הכול, האנשים שמגיעים אליי לא מגיעים סתם. כל אדם שאנחנו פוגשים אנחנו המראות שלו, כלומר אנחנו משקפים בכל פגישה מחשבות, דעות, רגשות ותפיסות עולם. למשל יש לי מטופלת שמנוהלת על ידי ילדה פנימית שיושבת בתוכה ומחזירה את אימא שלה ואת רגשי האשמה על רצונה שאימה תהיה שמחה. היא מספרת ואני אומרת לה: 'מה שאת מספרת אלה חוויות שאני עברתי ואני יכולה לטפל בזה הכי טוב בעולם".

איזה חוויות אישיות הצלחת להציג בסיפורים?

"הצגתי חוויות מהחיים האישיים ומחוויות של ילדים שעבדתי איתם שהיו אמפטיים מאוד ואהבו להקשיב לי – מהם למדתי המון על התמודדות, יש לי חסד נעורים אליהם. כפי שאני לימדתי אותם להתמודד למדתי מהם המון. היינו בשלב הלמידה – בגלל שהם כל כך פגועים בגוף סיפרתי להם שאיבר המין הגדול שלנו הוא בראש, כל תא בגוף שלנו יכול להגיע לאורגזמה והרבה אנשים רגילים לא יודעים זאת והם מתמקדים בלצאת להיכנס ושלום, הגוף הוא שדה של תאים שרוצים לשמח אותנו".

כמה זמן מתוך היום את עוסקת במיניות?

"התקופה של שלושת השנים האחרונות לקחה אותי למקומות אחרים והייתי עסוקה בתהליכים אחרים ובהתפתחות פנימית נוספת. עליתי לדרגות עליונות, תמיד הייתי מחוברת לבריאה, למדתי המון בשנים האחרונות, חפרתי, נכנסתי לעומקים, גיליתי בשנה האחרונה שאני מציירת, גיליתי שיש לי קול שמגיע מתוך הנשמה וכך אני שרה. אני לא עובדת כל יום, אני מקדישה הרבה זמן להתפתחות אישית".

כל היום להתעסק במיניות, לא נמאס לך לפעמים?

"זאת הסיבה שאני עובדת בפינצטה, עבדתי המון בעבר ועכשיו אני עושה גם הרבה דברים אחרים".

יש משהו שלא הצלחת לגלות במיניות?

"עכשיו מסקרן אותי לעבוד עם קבוצות. גם בעבר עבדתי עם קבוצות ועכשיו התעורר בי שוב הרצון.  יש לי הרבה מה לתת וכך יש לי אפשרות להגיע ליותר אנשים. אני רוצה לעבוד בעיקר עם נשים על המיניות שלהן, על נושאים כמו דימוי גוף, שחרור הילדה הפנימית, חשק ותשוקה, להיות מלכה ונושאים אחרים. יש בספרייה שלי הרבה ספרים וכשאני חוקרת נושא מסוים  אני אוהבת לעלעל, לבדוק ולבנות סדנא או שיעור או דיבור".

יש לך סוד ?

"התחלתי לכתוב את הספר הרביעי ושמו בלות = הבלות. ספר שאני בראשית כתיבתו. בספר אראיין נשים בגילים שונים, גם אצרף ציורים שלי בהתאם לנושאים שיעלו.

 

הספר "לחיות מתוך אורגזמה" זמין בחנויות הספרים המקוונות

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן