תחרות רובינשטיין חוזרת לבמה

ארתור רובינשטיין

נקבע מועד חדש לתחרות הבינלאומית ה-16 לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין

התחרות היוקרתית הייתה אמורה להתקיים במאי 2020 ונדחתה בשל התפשטות מגפת הקורונה בעולם וביטול אירועי התרבות.

התחרות תתקיים באביב הקרוב בתל אביב בין התאריכים 18 באפריל – 3 במאי 2021.

התחרות תתקיים בניהולו האמנותי של הפסנתרן אריאל כהן, לשעבר מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. כהן מונה לתפקיד המנהל האמנותי של עמותת רובינשטיין ומחליף את עידית צבי שניהלה את העמותה במשך 17 שנה.

 

התחרות הבינלאומית ה-16 לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין, אשר נדחתה בשל מגפת הקורונה, תתקיים בשנת 2021 בין התאריכים 18 באפריל – 3 במאי. התחרות היוקרתית הייתה אמורה להתקיים בתל אביב במאי האחרון אולם ביטול אירועי התרבות בארץ ובעולם בשל התפשטות מגפת הקורונה הביא לדחייתה.

 

התחרות תתקיים בניהולו האמנותי של הפסנתרן אריאל כהן, לשעבר מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון (תזמורת האופרה) אשר מונה לתפקיד המנהל האמנותי של עמותת רובינשטיין. כהן מחליף את עדית צבי, שכיהנה כמנהלת האמנותית של העמותה במשך 17 שנים.

 

"זהו שלב חדש ומרגש ברומן שלי עם התחרות שהחל בהתחרות הראשונה, אז הייתי תלמיד לפסנתר, נמשך בראיון ארוך שקיימתי עם ארתור רובינשטיין עבור גל"צ בתחרות השניה, ובכהונה כחבר הנהלה במשך 20 שנה וכיו"ר ההנהלה בתשע השנים האחרונות,"  אומר אריאל כהן, מנהלה האמנותי של עמותת רובינשטיין. "אני מודה לעדית צבי היקרה על שנים ארוכות בהן ניהלה אותה במסירות. עדית יצרה שיתופי פעולה חדשים לעמותת רובינשטיין והצעידה אותה קדימה לעבר מיזמים מוזיקליים בינלאומיים מעניינים, תוך טיפוח הדור הצעיר של פסנתרנים מוכשרים ברחבי העולם".

 

הוא הוסיף לגבי התחרות: "מגפת הקורונה שפרצה בסמוך לתחילת התחרות ה-16 שיבשה את התוכניות אבל כפי שהודענו, התחרות לא בוטלה, היא נדחתה למועד חדש. אני שמח שהצלחנו לתאם תוך פרק זמן קצר בין כל העוסקים בדבר – שופטים, מתחרים, נגנים, תזמורות ומנהלי אולמות – וקבענו מועד חדש לתחרות כבר באביב הקרוב. כל המתחרים שהתקבלו לתחרות שנדחתה הוזמנו להשתתף במועד החדש. שמחנו על כך שכולם, למעט אחד, אישרו את השתתפותם".

 

 

אירועי התחרות:

18/4 – פתיחת התחרות: בבוקר, הגרלת סדר המתחרים ובערב, קונצרט גאלה שיפתח רשמית את התחרות.

19/4 – 24/4  שלב א'  38 המתחרים בנגינת רסיטל בן 40-35 דקות. 16 מתחרים יעלו משלב זה לשלב ב'.

25/4 – 27/4 – שלב ב', 16 מתחרים שעלו לשלב זה בנגינת רסיטל בין 60-50 דקות.
בשלבים א' ו-ב' המתחרים חופשיים לנגן רפרטואר לבחירתם, בכפוף להנחיות מסוימות, כולל ביצוע של אחת משלוש יצירות ישראליות ששתיים מהן נבחרו מתוך 48 יצירות שהוגשו במענה לקול קורא שפרסמה התחרות בשיתוף פעולה עם המכון למוסיקה ישראלית, ויצירה אחת של המלחין סרג'יו נטרא שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה-96.
6 מתחרים משלב ב' יעלו לשלבי הגמר, כל אחד מהם ינגן בשלושה קונצרטים.

29/4 – 30/4 גמר א' כל מתחרה ינגן קונצ'רטו של בטהובן עם הקאמרטה הישראלית ירושלים, בניצוחו של אבנר בירון.

30/4 –1/5 גמר ב' מוסיקה קאמרית. כל מתחרה ינגן חמישיית פסנתר אותה בחר מתוך רפרטואר קבוע מראש.

2/5 – 3/5 –גמר ג' קונצ'רטו "גדול", עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. כל מתחרה ינגן קונצ'רטו לבחירתו, מתוך רפרטואר שניתן למתחרים מראש.

3/5 – טקס חלוקת הפרסים בתום נגינת המתחרים.

 

התחרות הבינלאומית לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין החלה את דרכה ב-1974, ומאז מתקיימת אחת לשלוש שנים, בתל- אביב. התחרות נחשבת לאחת מתחרויות הפסנתר המובילות בעולם ומהווה קרש קפיצה משמעותי לזוכיה, בדרכם להכרה בינלאומית. חלק נכבד מכוכבי הפסנתר של ימינו, החלו את דרכם בתחרות רובינשטיין, ביניהם: עמנואל אקס (ארצות הברית), גארהרד אופיץ (1977), אלכסנדר קורסאנטיה (1995), קיריל גרשטיין (2001), אלכסנדר גבריליוק (2005), בוריס גילטבורג (2011), דניל טריפונוב (2011) ועוד.

תחרות רובינשטיין היא לא רק תחרות פסנתר, אלא גם אירוע מוסיקלי מיוחד.  כל שלבי התחרות פתוחים לקהל הרחב, שמגיע בהמוניו, נהנה לשמוע את מיטב הכישרונות העכשוויים ומי שיהיו כוכבי המחר ומשתתף בבחירת "אהוב הקהל". גמר התחרות יוקרן וישודר בחמישה מוקדים שונים ברחבי הארץ, מה שיאפשר לתושבי המועצות האזוריות עמק יזרעאל ושער הנגב  והערים עכו, אור עקיבא ונתיבות לקחת חלק בחגיגות התחרות ולבחור בערב הגמר ב"אהוב הקהל" שלהם.

מכירת הכרטיסים לתחרות תחל בינואר 2021. בשבועיים הראשונים תתקיים מכירה מוקדמת לידידי ולנאמני התחרות.

 

לפרטים נוספים: מרומי יחסי ציבור, ענת מרומי 052-8133813  [email protected]

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן