שמחת החיים

Always Look on the Bright Side of Life

Some things in life are bad,
They can really make you mad,
Other things just make you swear and curse,
When you're chewing life's gristle,
Don't grumble,
Give a whistle
And this'll help things turn out for the best.
And…
Always look on the bright side of life.
[whistle]
Always look on the light side of life.
[whistle]
If life seems jolly rotten,
There's something you've forgotten,
And that's to laugh and smile and dance and sing.
When you're feeling in the dumps,
Don't be silly chumps.
Just purse your lips and whistle.
That's the thing.
And…
Always look on the bright side of life.
[whistle]
Always look on the right side of life,
……….[whistle]
מונטי פייתון

זהו שיר אופטימי וריאלי גם יחד.
וכך הם החיים, יש בהם שמחה, הפתעות טובות, נחמה, שגרה, לצד קשיים, טרדות, מכאובים, דברים המעיבים על חיינו ושמחתנו.
לתפיסת העולם שלנו, אשר לא תמיד אנו מודעים לה, יש השפעה קריטית על הלך רוחנו.
תפיסת עולם שהחיים יפים וכדאי לחיות, המקפלת בתוכה את ההבנה שהחיים מזמנים אתגרים נוחים יותר או פחות, קשיים ומכאובים, לצד תחושת מסוגלות עצמית להתמודדות עם קשיים.
הינה תפיסה שמאפשרת לנו לחיות בטוב.
בשונה, תפיסת עולם המייצגת ראייה שהחיים רצופים מכאובים, ותחושת המסוגלות אינה איתנה, מקשה לראות ולשהות בנקודות השמחה שבחיים.

דמו בנפשכם זברה. זברה עם פסים,
כמטאפורה לתפיסת עולם. מה אתם רואים? זברה לבנה עם פסים שחורים, או אולי זברה שחורה עם פסים לבנים.
האם החיים לתפיסתכם טובים= זברה לבנה. ומפעם לפעם יש קשיים אתם נתמודד.
או שהחיים הם מדכדכים =זברה שחורה. ומפעם לפעם יש דברים טובים, אך, הם זניחים.

כיצד מתפתחות תפיסות עולם? כיצד נבנית תחושת מסוגלות אישית?
תפקיד ומשקל מרכזי לכך מצויים במשפחה, בבית בו גדלים ובסביבה.
ויותר מכל התפקיד המשמעותי הוא של ההורים. ההורים המהווים את המרחב הראשוני והמשמעותי עבור התינוק הנולד ומתפתח לאדם בוגר ועצמאי.
להתנהגות, אמירה, ארשת פנים, מעשים, לכל זאת ועוד, השפעה משמעותית.
קבלת הילד בשמחה עם התעוררותו בבוקר, עם שובו מהמסגרת החינוכית או ממקום אחר.
דבר קטן לכאורה, אך חשוב, ותורם לבנית תחושה של רצוי, אהוב.
הכוונה של ילד להתמודד עם אשר צופנים לו החיים. דרך התייחסות לקורה לו, לדברים שמשתף, דרך ניתוח והכוונה.
לדוגמא: האם הולכת עם בנה בן ה-4 לגן השעשועים. תפקידה לבדוק את הגן ולראות שאין בו גורמים מסכנים ומכאן, לתת לילד להתנהל בחופשיות בגן.
והיה אם בתור לנדנדה, ילד אחר דחף אותו או עקף אותו, לא להתערב, לצפות בהתמודדותו ולחזק אותו בהמשך על התמודדותו.
אם הילד מגיע בבכי אל האם. מוצע לחבקו, להרגיעו, לשאול מה קרה? לבטא השתתפות "לא נעים שדוחפים אותך…." ולהציע לו לחזור למשחקים בגן.
ההתנהלות בבית, בחיים, מודעות למה אנו רוצים לשדר והבנה מה אנו למעשה משדרים בטון, במסר ובהתנהגות.
אם בשיחה על החיים, או על השכנה, או על עבודה, על כל נושא וענין, יש לכך השפעה על ילדינו. על תפיסת עולמם ותחושת מסוגלותם.
כדאי להנהיג ברמה האישית, הזוגית והמשפחתית. ציון של לפחות דבר טוב אחד שארע לך, שחווית היום. אין צורך לערוך טקס של ציון אירועים. אלא, באופן חופשי להתרגל להכניס זאת לשיח היומי. בתחילה אולי זה ירגיש מלאכותי ובהמשך אם תתמידו זה יהפוך לטבעי.
כי כבר נאמר: Always look on the bright side of life.
בהצלחה.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב print

השארת תגובה

גיליון החודש
שער מגזין 95
המלצות החודש
פרסומות
צור קשר
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן