שלושה צעדים בדרך לעצמאות ילדינו

כולנו רוצים שהילד שלנו יהיה עצמאי, שיידע לעשות דברים בעצמו. עם ריח האביב בחוץ וחופשת הפסח הארוכה שמתקרבת – הרי זהו חג החירות, בחרתי את אחד הנושאים שמאוד מעסיקים הורים, במיוחד לקטנטנים: איך מגדלים ילד עצמאי?
3 צעדים בדרך לעצמאות ילדינו
1. "אני לבד"!
נתחיל מלבחון מה הילד כבר עושה היום ונוודא שאנחנו לא עושים עבורו באופן קבוע ביומיום פעולות שהוא יכול לעשות לבד כמו: להתפשט, להתלבש, להתקלח, לצחצח שיניים. חשוב שהילד יידע לעשות פעולות בסיסיות בהתאם לגילו.
2. תנו להם להתנסות
גם אם זה מאוד מפתה לפעמים פשוט "לתקתק" את הדברים וכן ברור שאפשר מהר יותר, מוצלח, נקי יותר. אך אם נרצה שהילד ילמד לעשות דברים בעצמו, ושגם יאמין שהוא מסוגל, ניתן לו להתנסות, לחוות. להתקע עם היד בחולצה וליפול כשמנסה להוריד את המכנסיים- כמה פעמים עד שיצליח. לא נכעס כשתשבר צלחת שפינה מהשולחן או נשפכו המים כשמזג לעצמו אלא ננקה אתו יחד את השברים ונעודד אותו לנסות שוב. ושוב. כי ככה לומדים.
.
3. נלמד אותו שלכל מעשה יש תוצאה- זוהי אחריות אישית. והיא חלק חשוב ובלתי נפרד מהדרך לעצמאות ילדינו.
במקום להלחם אתו, קבעו את החוק ואת התוצאה לאי עמידה בו ומשם- צעד אחורה. תנו לו להרטב כי התעקש לא לקחת מטרייה, להתבאס שסידרת את הצעצועים אחריו כי הוא סרב ועכשיו לא נשאר לך זמן או כח להקריא לו סיפור. וכן, אפילו ללכת לישון רעב כי התעקש שלא רוצה לאכול עם כולם. ומה לעשות? זמן ארוחת הערב כבר עבר..
קוראים לזה תוצאה טבעית, והיא מהווה חלופה נהדרת לצעקות איומים ועונשים ומלמדת את הילדים מהי אחריות אמיתית למעשים שלהם. והכי נפלא, שם אתכם ההורים במקום מבין ותומך, ולא במקום נלחם, שנותן לילד את המקום שלו לחוות, לטעות, לשאת בעצמו בתוצאות. וללמוד מזה.

רוצים לשאול או להגיב? בשמחה.
הכנסו לעמוד שלי "זוגיות הורות ומה שביניהם"
בלינק https://www.facebook.com/www.Romeorevital.co.il/

רויטל רומאו – מלווה הורים בתהליכי שינוי עם ילדים עד גיל 9, 054-8312083

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן