כשהייתי קטן חשבתי שיש באמת קוסמים. האמת – קסמים קיימים כל הזמן
ולכן מוזיקאים יקרים הגיע הזמן להתקדם למאה ה־21.
בשנת 2003 גלגלצ היתה התחנה המואזנת בישראל, וככזאת, גם המצעד שלה הפך לפופולרי ביותר,
אם אתה לא שם אתה לא קיים.
אנשי יחסי הציבור של הזמרים עבדו שעות נוספות כדי לחדור לרשימה
והזמרים עשו הכול כדי להתברג במקום הכי גבוה שאפשר,
זמרים מפורסמים היו מתקשרים לדרוש בשלום העורכים מדי שלישי
ועל הדרך מנסים לברר באיזה מקום הוא דורגו השבוע.
השיא נרשם במצעד השנתי. כולם רצו להיות במצעד החשוב ביותר בישראל. אם אתה שם – אתה קיים, ואם לא, אתה בבעיה.
18 שנים עברו מאז. 18 שנים שבהן חלה מהפכה בצריכה של המוזיקה, יוטיוב וספוטיפיי באו לעולם, ותהילתם של המצעדים דעכה לגמרי.
בחלק מהמקומות תלויים המצעדים במספר העוקבים באינסטגרם, שדוחקת את הזמרים המבוגרים הצידה ואינה משקפת כלל את השנה שהיתה במוזיקה. רוב תוצאות המצעדים זהות, מה שמוכיח שאין פילוח.
תחנות הרדיו חייבות להתאים את עצמן לרוח התקופה, לשחרר את היריבות ולחבור לשיתוף פעולה עם יוטיוב (שיכול להיות גם בעייתי, כי יש זמרים שקונים צפיות) או עם ספוטיפיי. אמנם החגיגיות סביב המצעדים נעימה, והיחצנים עדיין אוהבים להתהדר בהישגים, אבל הגיע הזמן לפרמט את המצעד מחדש. כי הכלי שאמור להיות הכי רלוונטי שיש, איבד רלוונטיות מזמן.