בלאק פריידיי כיום הוא אחד הימים הכי עמוסים ברשת האינטרנט. זהו עונת השופינג שבין חג ההודיה בארצות הברית לחג המולד. זהו יום שיא של הצרכנות בארצות הברית. אבל המנהג תפס בכל העולם וגם בישראל. המשפט אוהבים לקנות ובשפע
מילולית הוא נשמע יום שישי השחור אבל הקונוטציה אינה שלילית אלא הוא מבוסס על הביטוי
"in the black"
שמשמעותו להרוויח.
משמעות הביטוי נעוצה במוסכמה מתוך עולם ראיית החשבון.
כבר מתחילת עידן האינטרנט הבלאק פריידיי תפס מקוס חזק מאד, ורשתות הפרסום התמלאו בפרסומים מטורפים וחגיגת שופינג אם זה באינטרנט ואם זה בחוץ הייתה חגיגה משמחת.
מתחילת עידן הקורנה האינטרנט היווה את מקור ההכנסה הגדול ביותר לכל חברה וחברה בעולם בתקופת הבלאק פריידיי. כל חברה הכינה תכנית אסטרטגית שיווקית דיגיטלית כמה חודשים מראש לקראת יום הקניות המטורף.
ימים כאלו הם חד פעמיים, אבל אם באים אליהם מאד מוכנים, הם יכולים לשנות את מאזן ההכנסה של החברה והעסקים. ימי שופינג וחגים הם משאת נפשם של כל עסק ועסק בעולם. עידן הקורונה לא עצר את הקניות אלא, ההיפך הוא פתח עידן חדש והפיל את הענפים המסורתיים שהיינו רגילים אליו.
בשנת 2018 נשבר בישראל שיא של רכישות ברשת, שעמדו על סך 3.19 מיליארד שקל, לא כולל רכישות במזומן בחנויות פיזיות.