קיץ קיץ כמה חםםםםם!!

כשאני חושבת על יולי אוגוסט אני מתחילה להזיע. אני ומרבית תושביה של מדינת ישראל. וזה לא ממה שכולכם חושבים….לא, לאו דווקא מהחום. אם כי גם ממנו. בעיקר מהמחשבה שאוטוטו מתקרבים להם חודשיים!! ח ו ד ש י י ם !! של חופשת הקיץ. שהילדים אינם במסגרת כמעט 60 יום….למעט קייטנות או מחנות פה ושם… רק מהמחשבה לחץ הדם עולה!! במיוחד לאור העובדה שזו התקופה הכי עמוסה בהוצאות למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.
חופש מהעבודה, נסיעות מרובות וכמובן קייטנות, בילויים ומטפלות יוצרים הר של הוצאות שהעננים בשמים הכחולים מסתירים את פסגתו. אם יש לו פסגה וסוף בכלל.

איך עוברים את החודשיים האלה בשלום???
אנחנו לא 'נעבור' ולא 'נעביר' אותם. אלא ננצח וננציח אותם!!
בעזרת שני כלים שהם קריטיים לכל מי שרוצה לנהל נכונה את חייו:
1. שינוי בתפיסה – הילדים בבית?
זה הזמן לתת להם זמן איכות ולבנות איתם זיכרונות ילדות של חופשה שלא תישכח מהם!! לעולם!! שנבין ונדע שאלו הסיפורים שהם יספרו לילדים שלהם עליהם ועלינו. שהם יתרפקו ויזכרו בערגה על כל ניואנס ושטות שעשינו יחד. זה הזמן שלנו לעצב אותם. דרך החוויות, הכיף והאתגרים שהיציאה מאזור הנוחות מציבה בפניהם.

איך עושים את זה?
2. בעזרת תכנון.
קודם כול חובה עלינו לתכנן לחודשים האלו תקציב. כמה שיותר מוגדל.
ולכן בתחילת השנה נחלק את התקציב השנתי ל 10 חודשים. הוצאות קבועות כמו ארנונה, שכר לימוד, רישיון וביטוח רכב. נשלם מספטמבר ועד יוני את הוצאות השנה כולה, כך שביולי ואוגוסט שהם החודשים הקשים נשאר תקציב מוגדל לחופשה.
עכשיו כשידוע לנו בדיוק מה 'גובה ההר' שאליו אפשר להעפיל בהוצאות, עכשיו ניתן לתכנן חופשה!!!!
וניתן לתכנן חופשה בכל תקציב.
אם אתם מהאחוז הקטן מאד שיכול להרשות לעצמו כל חופשה לחודש לאחד מהיעדים המפנקים בעולם, ברכותינו לכם! אשריכם ותסבירו לילדיכם כמה זה לא מובן מאליו. שיעריכו!!
בתקציב גבוה אך מוגבל מעט, תוכלו לטוס לאחד האיים הקרובים בים התיכון ולשהות במלון. יש המון חופשות כאלה שהן זולות מחופשה בישראל. עדיין רוצים לחסוך מעט? – שכרו צימר או בית. קחו אתכם מצרכי יסוד ובשלו ארוחות חופשה בחצר או בטבע. שתפו את הילדים בהכנות ובחוויה.
בתקציב מצומצם יותר מתכננים חופשה מהבית. מתכננים ימי פעילות משפחתית מגבשים וכייפיים. יום לים. יום לטיול בצפון. יום "על האש" בבית עם "חפשו את המטמון" ברחבי השכונה. יום קמפינג ואוהלים בסלון עם צ'יזבטים והצגות עם תחפושות בלילות. יום קומזיץ סיפורים ושירים מסביב למדורה במקום בטוח. יום ביקורי משפחה וחברים. בזמנים האלו העבודה והניידים מונחים בצד ואנחנו כל כולנו עם בני המשפחה. אושר בהתגלמותו. שלא ניתן לקנותו בעד כל הון שבעולם.
חברה טובה סיפרה לי שבילדותה גדלה בארה"ב. כל חבריה לכיתה נסעו בקיץ ל"קמפ" בהרי הקטסקילס. אבא שלה הכריז שהם משפחה הכי קולית שבעולם. הוא היה מעמיס את בני משפחתו במכונית המשפחתית והם היו עושים טיול אוהלים מחוף לחוף. קיץ שלם כמעט. בעצירה במוטלים בחלק מהלילות….ובשאר הם עברו חוויות מדהימות בחיק הטבע שהלך והשתנה מיום ליום עם כל יעד שהם הגיעו אליו. הם חיכו לטיול הזה כל השנה כולה. ורק לאחר שנים רבות היא הבינה את הסיבה האמיתית למה הם לא הלכו לקמפים…- מחוסר תקציב. זה לא הפריע לה בכלל. כי היא ידעה שההורים שלה אנשים מיוחדים במינם! הם הפכו אילוץ ואתגר לניצחון וחוויה משפחתית מדהימה!!!
אז לכו תסתערו על תכנון החופשה המדהימה שלכם, יהיה התקציב שלה אשר יהיה. זה לא משנה לתוצאה בכלל!! והכי חשוב-
זכרו לשתות הרבה מים. זה בריא ונחוץ בשמש הקופחת. שמרו על הילדים ותיהנו מהקיץ!!

אור טרזי, מנטורית כלכלית. 'אור כלכלי' 054-6434552

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן