קונצרט  פתיחת העונה

נגנים בהופעה

 אנסמבל המאה ה-21 פותח את העונה ה-28 בסדרת "תגליות" עם קונצרט בו יתארח לראשונה המנצח הספרדי ארטורו טאמיו, מהחשובים בעולם בפרשנות מוסיקה בת זמננו. יצטרף אליו הפסנתרן הנפלא, דימיטרי ואסילקיס, שיופיע גם הוא לראשונה עם האנסמבל.

בתכנית: ליאון שידלובסקי    קונצ'רטו קאמרי – בבכורה עולמית,

מרטין מטלון  Trame IV" "  לפסנתר ואנסמבל,

 ג'רג' ליגטי  "אטיודים  לפסנתר"

 ו"Phlegra" (פלגרה) של יאניס קסנאקיס 

  

מנצח: ארטורו טאמיו

דימיטרי ואסילקיס – פסנתר

13 באוקטובר 2018 מוזיאון תל אביב לאמנות בשעה 20:00

14 באוקטובר 2018 מרכז המוסיקה ירושלים משכנות שאננים בשעה 20:00

 עונה חדשה לאנסמבל המאה ה-21 ולסדרה "תגליות" בניהולו המוסיקלי של המלחין דן יוהס, תפתח ב-13-14 באוקטובר עם הקונצרט הראשון לעונה ה-28, שייערך במוזיאון תל אביב לאמנות ובמרכז המוסיקה ירושלים משכנות שאננים.

תכנית הקונצרט כוללת קונצ'רטו קאמרי מאת ליאון שידלובסקי  בבכורה עולמית, Trame IV" " של מרטין מטלון לפסנתר ואנסמבל, "אטיודים" של ג'רג' ליגטי  ו"Phlegra" (פלגרה) של יאניס קסנאקיס.

בקונצרט יארח האנסמבל לראשונה את המנצח הספרדי ארטורו טאמיו (Arturo Tamayo), מאחרוני דור הנפילים, מהחשובים בעולם בפרשנות מוסיקה בת זמננו. במשך יותר מ-30 שנות פעילותו ניצח טאמיו על בכורות רבות של יצירות שכתבו מלחינים חשובים (ג'ון קייג', וופלגנג רים). קריירת הניצוח שלו החלה ב-1977 וכוללת עבודה עם כמה הרכבים אירופאים מרכזיים כמו אנסמבל מודרן, סינפונייטת לונדון ואחרים.

לראשונה יופיע עם אנסמבל המאה ה-21 גם הפסנתרן הנפלא, דימיטרי ואסילקיס (יווני-צרפתי), סולן אנסמבל אנטרקונטמפורן הפועל בפריז. ואסילקיס הוא מהפסנתרנים הבולטים בפרשנות מוסיקה עכשווית ומופיע כסולן עם תזמורות ואנסמבלים מובילים וברסיטלים בכל רחבי העולם. יצירותיו של ליגטי נחשבות למאתגרות במיוחד ווסילקיס הקליט והופיע איתם ברחבי העולם את כל רפארטאור יצירותיו של ליגטי לפסנתר קהל המבקרים ייהנה מחוויה ייחודית ונדירה לשמוע את האטיודים בביצועיו

"כבכל קונצרט, גם התכנית הנוכחית כוללת שילוב של יצירות שכבר הפכו ל"קלאסיקה" מול יצירות חדשות, כדי להראות לקהל ההולך וגדל שגם במוסיקה עכשווית שישנן יצירות שהן כבר "יצירות רפרטואר", בדיוק כמו ברפרטואר הקלאסי" אומר דן יוהס, המנהל המוזיקלי של אנסמבל המאה ה-21 ומוסיף: "יצירותיהם של קסנאקיס וליגטי הן יצירות "קלאסיות" שכבר הפכו לחלק מהרפרטואר. יצירתו של ליאון שידלובסקי היא יצירה חדשה שנכתבה בשנים האחרונות ותבוצע בביצוע בכורה".

ביוגרפיה

טאמיו נולד בספרד, למד משפטים, פסנתר, כלי הקשה, הלחנה ותיאורה וקיבל פרס ראשון בהלחנה. הוא למד בביה"ס האוניברסיטאי למוסיקה בפרייברג עם קלאוס הובר וולפגנג פורנטר,  פייר בולז וויטולד רוביצקי, וקיבל תואר בניצוח מוסיקלי. מ-1979 עד 1998 הוא היה מורה לפרשנות של מוסיקה מהמאה ה-20 באותו מוסד בו למד. קריירת הניצוח שלו החלה ב-1977 וכוללת עבודה עם הרכבים אירופאים מרכזיים כמו אנסמבל מודרן, לונדון סינפונייטה ואחרים, כמו גם תזמורות חשובות כגון הסימפונית של ה-BBC, התזמורת הלאומית של צרפת, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית אוסלו ואחרות.

קונצרט פתיחת העונה:

ארטורו טאמיו  מנצח

דימיטרי וואסילקיס  פסנתר

ליאון שידלובסקי "קונצ'רטו קאמרי" בכורה עולמית

מרטין מטלון Trame IV  לפסנתר ואנסמבל

ג'רג' ליגטי  אטיודים

יאניס קסנאקיס     פלגרה

Arturo Tamayo  conductor

Dimitri Vassilakis  piano

Leon Schidlowsky

Martin Matalon  Trame IV

György Ligeti     Etudes for piano

Iannis Xenakis Phlegra

 

 

פרטים לרכישת כרטיסים:

מוצ"ש ה-13  באוקטובר 2018, במוזיאון תל אביב לאמנות ב 20:00.
מחיר כרטיס: 110 ₪ | סטודנט: 55 ₪ | טל' להזמנת כרטיסים: 03-6077070.

יום ראשון ה-14 באוקטובר 2018, במרכז למוסיקה ירושלים משכנות שאננים ב 20:0

0.
מחיר כרטיס: 40-60 ₪ | טל' להזמנת כרטיסים: 02-6241041.

 

לפרטים נוספים- יהב אשד "ענת מרומי יחסי ציבור" 0507-238755

ענת מרומי, 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן