קונצרט סיום העונה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון

האנסמבל הקולי הישראלי. קרדיט דורון עובד (1)

ג'יימס ג'אד ינצח בקונצרט סיום העונה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בקונצרט האחרון בניצוחו כמנהלה המוסיקלי של התזמורת.

התזמורת תבצע שתי יצירות מופת: הסימפוניה מס' 6 של צ'ייקובסקי ("פתטית") והרקוויאם של מוצרט.
בביצוע הרקוויאם ישתתפו הסולנים דניאלה סקורקה, ניצן אלון, איתן דרורי ועודד רייך, האנסמבל הקולי הישראלי, מקהלת עדי ומקהלת שחר.
ראשל"צ 24.6, 26.6, ת"א 25.6, רחובות 27.6
קונצרט סיום העונה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון יתקיים בניצוחו של ג'יימס ג'אד. זה הקונצרט האחרון בניצוחו כמנהלה המוסיקלי של התזמורת. הקונצרט יתקיים בראשל"צ (24.6, 26.6), ת"א (25.6) וברחובות (27.6).

בתוכנית הקונצרט שתי יצירות מופת: הסימפוניה מס' 6 ("פתטית") של צ'ייקובסקי והרקוויאם מאת מוצרט. לביצוע הרקוויאם תארח התזמורת את הסולנים: דניאלה סקורקה (סופרן), ניצן אלון (מצו סופרן), איתן דרורי (טנור) ועודד רייך (בריטון). שלוש מקהלות אשר כבר שיתפו בעבר פעולה עם התזמורת, יופיעו יחדיו על הבמה ביצירה זו: האנסמבל הקולי הישראלי, מקהלת עדי ומקהלת שחר.

ג'יימס ג'אד, מנצח
מנהלה המוסיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, ניהל לאורך הקריירה שלו בין היתר את התזמורת הסימפונית של ניו זילנד במשך שמונה שנים, את התזמורת הפילהרמונית ואת האופרה של פלורידה במשך ארבע-עשרה שנים והיה מנצח אורח ראשי של תזמורת לִיל בצרפת. את התזמורת מניו זילנד הוביל לסיורי קונצרטים בפסטיבלים באוסקה ביפן בפסטיבל אוקלנד בניו זילנד ובמשחקים האולימפיים בסידני אוסטרליה, ולהופעה מיוחדת עם הזמרת קירי טה-קנאווה וכן לאירופה כשבמרכז המסע הופעות בפסטיבל "פרומס" בלונדון ובקונצטחבאו באמסטרדם. ג'יימס ג'אד הוא בוגר "טריניטי קולג' למוסיקה" בלונדון ולחשיפתו הבינלאומית הראשונה זכה כששימש מנצח משנה לצד לורין מאזל בקליבלנד. בהמשך שימש לצד קלאודיו אבאדו כמנצח עמית על תזמורת הנוער של הקהילה האירופית. ג'אד ניצח על הפילהרמוניות של ברלין, ישראל, רוטרדם וסיאול, על הסימפוניות של סנטה צ'צ'יליה-רומא, בייג'ין, ההונגרית הלאומית, גוונדהאוס-לייפציג, הלאומית צרפת, פראג, טונהאלה-ציריך, מונטה קרלו, NHK טוקיו, שוויץ המערבית, ירושלים, ראשון לציון, פיטסבורג, סינסינטי, דאלאס, בולטימור, מונטריאול, סיאטל, יוטה, ריו דה ז'נרו, סאו פאולו ואינדיאנפוליס. ג'אד מוכר היטב כמנצח תזמורות צעירים בארה"ב ובאסיה. ניצח באופרה הלאומית האנגלית ובפסטיבל גליינבורן. הקלטותיו לסימפוניות של מאהלר, בעיקר עם תזמורות של צעירים,זכו להערכה רבה בקרב מוסיקאים ומבקרים כאחד והקלטותיו ליצירות וולטון, ברנשטיין, קופלנד, ווהן-ויליאמס ועוד מלחינים אנגליים זיכו אותו בפרסים בינלאומיים חשובים.
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
נוסדה בשנת 1988 על-ידי עיריית ראשון לציון. בתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית. עם חברי התזמורת נמנים מיטב הנגנים הצעירים בישראל ומיטב הנגנים מקרב העולים החדשים שהגיעו לישראל בשלהי שנות השמונים. מכלל תרבויות הנגינה שהביאו חבריה גיבשה התזמורת צליל אישי שזוכה בכל פעם מחדש להערכת מאזיניה והביקורת המקצועית.
התזמורת מציעה לקהלה מגוון רחב של יצירות מכל התקופות בתכניותיה הכוללות סדרות קונצרטים למנויים, קונצרטים רבים לכל המשפחה, מופעים מוסיקליים לקהל צעיר, קונצרטים מיוחדים לגיל הזהב, קונצרטים של מוסיקה אנדלוסית ועוד. התזמורת זכתה בפרס אקו"ם על עשייתה יוצאת הדופן והצטיינותה בביצוע מוסיקה ישראלית מקורית, בהפצתה ובקידומה. מייסדה ומנהלה המוסיקלי הראשון היה שמעון כהן. אחריו שימשו בתפקיד נעם שריף, אשר פיש, מנדי רודן ז"ל, דן אטינגר וג'יימס ג'אד.
התזמורת יצאה לסיורים באירופה כתזמורת האופרה וכן כתזמורת סימפונית עצמאית. בשנים האחרונות קיימה התזמורת שני סיורי קונצרטים בסין שזכו להצלחה רבה ולביקורות נלהבות. אולמות הקונצרטים בצ'ינדאו, בבייג'ין ובשנחאי (שם השתתפה התזמורת בפסטיבל שנחאי וניגנה קונצרט שהוגדר כאירוע מרכזי של הפסטיבל) היו גדושים בקהל שקיבל את התזמורת בתשואות רמות. בקיץ 2008 בפתח עונת העשרים החגיגית יצאה התזמורת למסע הופעות מוצלח במיוחד בארגנטינה ובברזיל.
החל בשנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית. עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010), "אאידה" (בשנת 2011), "כרמן" (בשנת 2012), "לה טראויאטה (בשנת 2014), "טוסקה" (בשנת 2015) בניצוחו של דניאל אורן והפקה בימתית של "כרמינה בורנה" בניצוחו של ג'יימס ג'אד.

דניאלה סקורקה, סופרן
החלה את לימודיה בקונסרבטוריון למוסיקה בכרמיאל. שירתה בצה"ל כמוסיקאית מצטיינת, וסיימה את לימודיה לתואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם זכתה במקומות הראשונים בתחרות הלידר ובתחרות מנדלסון. הייתה חברה במיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית. דניאלה היא זוכת מלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל, קרן רונן, מלגת הצטיינות מקרן אמא, וזכתה במלגות המכון הישראלי לאמנויות הקול. ב-2015, זכתה במקום השלישי בתחרות הבינלאומית לשירת בארוק ע"ש פייטרו אנטוניו צ'סטי באינסברוק, בפרס הראשון ע"ש מיכל אורן בתחרויות האביב בזמרה ובפרס על ביצוע מצטיין ליצירה ישראלית, תרומת מירה זכאי לזכר הוריה אווה וגיאורג קויגן.
דניאלה הופיעה כסולנית עם תזמורות והרכבים רבים בארץ, ביניהם הפילהרמונית הישראלית, המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה בירושלים והקאמרטה הישראלית. בשנים האחרונות, הופיעה בסיבוב הופעות בינלאומי עם תזמורת הבארוק הצרפתית Les Arts Florissants, בניצוח וויליאם כריסטי, וכן עם התזמורת Les Talens Lyriques בניצוח כריסטוף רוסה.

ניצן אלון, מצו סופרן
למדה באקדמיה למוסיקה בירושלים ובאקדמיה למוסיקה על שם פליקס מנדלסון בלייפציג, גרמניה. היא זוכת מלגת "חבס" למוסיקאים צעירים מבטיחים, זוכת מלגת המכון הישראלי לאמנות הזמרה וזוכת המקום השלישי בתחרות הלידר (2010-2011) ע"ש צ'ארלס שניידר. היא הופיעה כסולנית בקונצרטים בארץ ובחו"ל, עם תזמורות רבות, ביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, הסימפונית ראשון לציון, הסימפונית ירושלים, סימפונט רעננה, סינפונייטה ישראלית באר שבע ועוד.
בין השנים 2013-2015 היתה חברה ב"מיתר אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית. בעונה הקרובה תשיר את תפקיד קורנליה באופרה “יוליוס קיסר” מאת הנדל, בהפקת האופרה הישראלית, ואת תפקיד אבואלה באופרה “החיים הקצרים" מאת דה-פאייה, בהפקת “הקשר הווקאלי, וינה- תל אביב”.

איתן דרורי, טנור
בוגר מגמות מוסיקה ותיאטרון בביה"ס תפן שבגליל. למד זימרה בהדרכת מירה זכאי וסיים את לימודיו בכיתתה של מרינה לויט באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
הופיע כסולן בכנסיות ואולמות רבים ברחבי הארץ עם התזמורות: קאמרית ישראלית, רמת-גן, סימפוניות חיפה, ראשון לציון, ירושלים ואחרות. השתתף בפסטיבלים שונים כגון:: החג של החגים חיפה, צלילים במדבר ואחרים.
בשנת 2003 נמנה עם מקימי "נביאי הקווינטה" – רביעיית זמרים גברים, המתמחה במוסיקה עתיקה מימי הביניים ועד הבארוק.. האנסמבל זכה במלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל לשנת 2006-2007. כמו כן, זכה אישית בשש מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בזמרה, מלגת קרן רונן, מלגת קרן בוכמן-היימן, ובארבע מלגות המכון הישראלי לאמנויות הזמרה. זכה במקום השני בתחרות האקדמיה לזמרה.
עוֹדֵד רַייךְ, בָּרִיטוֹן
נולד בישראל, למד באקדמיה למוסיקה בירושלים ובין השנים 2011-2013 היה חבר ב"מיתר אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית. כיום מופיע בקביעות באופרה הישראלית ושר בבתי האופרה ובתזמורות המובילות בארץ ובאירופה כגון בית האופרה הלאומי של בוקרשט, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אופרה פואוקו בפריס ותזמורות נוספות בגרמניה, הולנד ואיטליה.
בשנת 2017 ביים את האופרה "בחירתו של פאריס" (ד. פרסל) בביצוע עם אנסמבל בארוקדה בה שר בנוסף את תפקיד מרקוריוס. בשנת 2002 ייסד את "נביאי הקווינטה", אנסמבל של זמרים גברים המתמחה במוסיקה עתיקה מימי הביניים ועד מוסיקה מהבארוק והיה חבר באנסמבל עד שנת 2007.
האנסמבל הקולי הישראלי
האנסמבל הקולי הישראלי נוסד בשנת 1993 ע"י המנצח והמנהל המוסיקלי יובל בן עוזר, ועד מהרה היה לגוף הקולי הקאמרי המוביל בישראל. מאז הקמתו האנסמבל שם דגש על מצוינות ורמה אמנותית גבוהה, קידום יצירה ויוצרים ישראליים והפצת המוסיקה הקולית לקהל רחב ככל האפשר. באנסמבל 17 זמרים מקצועיים והוא מופיע במיטב האולמות והפסטיבלים בארץ, בסדרת קונצרטים משלו וכן עם התזמורות המובילות בישראל: הפילהרמונית , הקאמרטה, סימפונית ירושלים ונתניה הקאמרית הקיבוצית. לצד ההופעות תחת שרביטו של בן עוזר, האנסמבל מופיע עם מנצחים מן השורה הראשונה בעולם: פרידר ברניוס, ג'ון פול, אנדרו פארוט ואנתוני רולי.
רפרטואר האנסמבל רחב ומשתרע ממוסיקת ימי הביניים ועד למוסיקה בת זמננו ובכלל זה יצירות אוונגרדיות והקלטות פס-קול לסרטים. האנסמבל זכה בפרסים ראשונים בתחרויות בינלאומיות למקהלות. האנסמבל משתתף באורח קבוע בסדרות קונצרטים בערים הגדולות בארץ והוא נטל חלק בביצועי בכורה בפסטיבל ישראל,. כמו כן הוא השתתף בפסטיבלים בינלאומיים.
עדי – מקהלה ישראלית צעירה, ליד האנסמבל הקולי הישראלי, בהדרכת עודד שומרוני
הוקמה בשנת 2006 על ידי ישי שטקלר וגוני בר סלע ומונה כ-25 זמרים צעירים. בשנת 2009 החלה לפעול בחסות "האנסמבל הקולי הישראלי" בניהולו של יובל בן עוזר ובניצוחו של המנצח עודד שומרוני. רפרטואר המקהלה כולל מגוון רחב של יצירות החל מהרנסנס ועד למוזיקה בת-זמננו, כאשר שירת א-קפלה עומדת בראש סולם העדיפויות שלה. מאז כניסתו של עודד לתפקיד משתתפת המקהלה בסדרות המינויים של הסימפונית ירושלים, הסימפונית הישראלית ראשון-לציון, הקאמרית הישראלית והבארוק ירושלים.
המקהלה הופיעה בתכנית א-קפלה בפסטיבלים אבו-גוש, ירושלים לאמנויות, ימי מוסיקה יהודית וברבים אחרים. בשנת 2013 ייצגה המקהלה את ישראל בפסטיבל הבינ"ל Music Edict המתקיים בסרביה.
עוד השתתפה המקהלה בהקלטת שני אלבומים; "העיקר זו המוסיקה" של יוני רכטר בהשתתפות יהודית רביץ, רונה קינן ושלומי שבן, וב -"2023" של איה כורם ואדם בן אמתי.
מקהלת שחר
נוסדה בשנת 1994 על ידי גילה בריל, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של המקהלה עד היום. למקהלה מתקבלים זמרים צעירים בלבד, לרוב בגילאי 18-30. זמרים שהתמידו לשיר בה הרחיבו את הכשרתם בשירה ובמוזיקה במסגרת פעילותם במקהלה, וכך נוצר הצליל הצלול והרענן האופייני ל"שחר". המקהלה פועלת ברחובות, אך זמריה מגיעים מכל אזור המרכז. בין בוגרי המקהלה זמרים שהמשיכו בקריירה סולנית בארץ ובעולם.
רפרטואר המקהלה רחב ומגוון ובמיוחד אוהבים זמרי "שחר" לבצע מוזיקה מתקופת הבארוק, המתאימה לקולות קלים ודורשת היכרות טובה עם הסגנון. כמו כן נהנית המקהלה לבצע מוזיקה אמנותית מודרנית ומוסיקה פופולארית. כמו כן מרבה המקהלה להופיע עם תזמורות.
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון קונצרט מס' 9 – אחרון בעונה
מנצח: ג'יימס ג'אד James Judd
דניאלה סקורקה, סופרן Daniels Skorka
ניצן אלון, מצו סופרן Nitzan Alon
איתן דרורי, טנור Eitan Drori
עודד רייך, בריטון Oded Reich
האנסמבל הקולי הישראלי Israeli Vocal Ensemble
מקהלת עדי Adi Choir
מקהלת שחר Shachar Choir

בתוכנית:
צ'ייקובסקי: סימפוניה מס' 6 בסי מינור אופ' 74 – "פתטית".
מוצרט: רקוויאם, ק' 626.
Tchaikovsky, Symphony No. 6
Mozart, Requiem

מועדי הקונצרט

ראשון לציון, היכל מאיר ניצן לאמנויות הבמה
מוצ"ש 24 ביוני בשעה 21:00.
יום שני 26 ביוני בשעה 20:30.

תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה
יום ראשון 25 ביוני בשעה 20:00.

רחובות, בית העם
יום שלישי 27 ביוני בשעה 20:30.

רכישת כרטיסים: טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת.
מחיר כרטיס: 110-285 ₪.
מחירי הכרטיסים נקבעים לפי המושבים באולם, הנחות לגמלאים, תלמידים, סטודנטים וקבוצות.

לפרטים נוספים, עדי שטרסמן, ענת מרומי יחסי ציבור 052-8564444 ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן