קונצרטיול במנזר בית ג'מאל – תשוקה ספרדית – כינור הקסם של סרסטה

gal1

 שבת, 30 בינואר בשעה 12:30

גל אקשטיין – סולן בכינור   (פרטים על הסולן בהמשך)
ולדמיר ריידר, דורה פינמן, אנדריי טישין, דימיטרי גורמן – כינורות
משה צינמן – ויולה, הירש פרידמן צ'לו, טטיאנה ריידר פסנתר
בתכנית: סרסטה- פתיחה, מבוא ורונדו קפריצ'יוזו סרסטה- פנטזיית כרמן סרסטה- ציגונרוייזן טנגו- לה קומפרסיטה, ליברטנגו, אל צ'וקלו.

מחיר הקונצרט –  60 ₪. לתושבי האזור 50 ₪ וילדים עד גיל 10 חינם.

לפרטים ולהזמנת כרטיסים: אלינור: 054-6276690

קונצרטיול  בחיק הטבע במנזר בית ג'מאל בו מתקיימים  מדי שבת קונצרטים של מוזיקה קלאסית וג'אז ושילובים ביניהם.

הכנר הצעיר גל אקשטיין יהיה הסולן בקונצרט של מוזיקה ספרדית ודרום אמריקאית של טובי המלחינים. הקונצרט : תשוקה ספרדית: כינור הקסם של סרסטה יכלול מוסיקה מספרד עד ארגנטינה, מפבלו סרסטה ועד ריקודים דרום אמריקאים, מוסיקה ספרדית, ואלסים וטנגו דרום אמריקאי מאת אסטור,  פיאצולה, קרלוס גרדל ועוד.

מנזר בית ג'מאל הוא פינת חמד האופיינית לחבל טוסקנה הציורי שבאיטליה. יש במקום חנות יין שמציעה למכירה גם את יין הבוטיק של המנזר וכן שמן זית המיוצר במקום. לפני הקונצרט ניתן להצטרף לסיור מודרך חינם המתקיים במנזר בית ג'מאל, בכנסיית סטפנוס הקדוש וגם במנזר נזירות בית לחם הסמוך אליו. עוד ניתן לבקר בחנות הקרמיקה ולהתבונן או לרכוש יצירות וכלי קרמיקה שמכינות האחיות במנזר או לטעום ולרכוש שוקולד שהן מייצרות.

גל אקשטיין (יליד קרית טבעון 1991) השתתף בפסטיבלים רבים ביניהם פסטיבל ישראל למוסיקה מודרנית, ופסטיבל ע"ש המאסטרו יורי אהרונוביץ'.

כמו-כן ניגן בכיתות אמן של טובי הכנרים, ביניהם מרים פריד, יונתן בריק, ואדים גלוזמן, עברי גיטליס, יאיר קלס ושמואל אשכנזי.

בשנת 2005 ניגן עם התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של גיל שוחט, ועם התזמורת הקיבוצית הצעירה בניצוחו של שוחט. בשנת  2009-2010 הוביל ככנר ראשון את התזמורת הפילהרמונית הצעירה.

בשנת 2008 ניגן כנגן ראשי ב"אנסמבל הצפוני", ושימש ככנר ראשון ברביעיית המיתרים 'לביא' שפעלה בקרית טבעון.

בין הופעותיו הבולטות בשנים האחרונות שני קונצרטים חשובים ברומא, האחד בנוכחות ראש העיר, והשני במסגרת אירוע הוקרה לכבוד האגודה היהודית, קונצרט בMussee des Invalides  בפאריס, מטעם קונסרבטוריון הסדנה בירושלים.

גל השתתף במספר פרוייקטים יחודיים, בין היתר בפרוייקט משותף של שגרירות ישראל בגרמניה והמרכז למוסיקה "משכנות שאננים", פרוייקט אשר הפגיש נגנים גרמנים וישראלים. שיאה של חוויה מוסיקלית מיוחדת זו היה בשני קונצרטים אשר התקיימו במרכז למוסיקה בירושלים, ובקונצרטהוס בברלין.

פרוייקט נוסף בו השתתף גל התקיים בבית טרזין בקיבוץ גבעת חיים, ובו ניגן מספר יצירות של מלחינים יהודיים אשר נספו בשואה. כמו-כן, במהלך חשיפתו לנושא מעניין זה של מוסיקה בתקופת השואה, זכה גל לנגן בכינור של ניצול שואה אשר ניגן בתזמורת היהודית בגטו וורשה בזמן מלחמת העולם השנייה. בעקבות פרויקט זה, צולם גם סרט בנושא, בו הוא ניגן . ובו השתתף הכנר הישראלי הידוע שלמה מינץ.

גל הקים וייסד את פסטיבל "מיתרי הצפון" אשר מזמין נגנים מהאקדמיות הגבוהות בארץ ובחו"ל.

גל ניגן את הקונצ'רטו של צייקובסקי עם סימפונית חיפה כסולן, וזה עתה זכה בתחרות קונצ'רטו מטעם האקדמיה למוסיקה,

וינגן כסולן קונצ'רטו זה עם התזמורת הסימפונית ע"ש "מנדי רודן" של האקדמיה, בקונצרט מכובד באולם הנרי קראון בירושלים.

זוכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל מאז שנת 2004. כמו-כן זכה בפרס הראשון בתחרות "מאסטרו" מטעם אמנות לעם, והעפיל לגמר תחרות בינלאומית לכנרים צעירים בבוקרשט, רומניה, בשנת 2005.

כנסית סטפאנוס בבית ג'מאל

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן