צריך לדעת לחרוש (לחשוב) אחרת

DSC_7624

מאת: אפרת ננר – ייעוץ ארגוני ואימון לעסקים 050-9282798

מנהיג טוב מבין שהבלתי אפשרי אינו אלא מה שעדיין לא התנסה בו. או כפי שקבע חלוץ ישיש כשספר למוקי צור על בעיה שנתבקש למצוא לה פיתרון.

…."צריך ללמוד לחרוש אחרת. חריש על פי קווי הגובה ימנע סחף מן הגבעה לעמק".

אחת מדמויות המנהיג ההרואיות של כל הזמנים היא דמותו של משה רבנו אשר יצא אל הלא נודע מתוך אמונה שגם אם התכנית לוטה ערפל, הנסתר עולה על הגלוי והשינוי המצופה מהעם וממנהיגו עוצמתי ודרמטי, הדבר אפשרי.

זה מה שקרה ליריב, בעל עסק לקידום עסקים הרשתות החברתיות. יריב התנהל בחברה כמי שידו בכל. כל מהלך עבר את הבקרה שלו. העובדים (שלושה במספר) עבדו ללא לקיחת אחריות, ללא בחינת המוצר בראיה כוללת. ויריב, יריב זנח את היעוד שלו כמנכ"ל והוא, פיתוח העסק וקידומו. האפיון הניהולי הדומיננטי של יריב הוא תחום היזמות והפיתוח וככל שעבר זמן ותחומי העניין שלו התרחקו ממנו, כך חש מתוסכל וממורמר, הן בשל תחושת אי מימוש עצמי והן כי העסק דשדש במקום. ועמידה במקום פרושה נסיגה. ליריב נחוצה היתה היכולת והביטחון לשחרר, להסכים להיות לא יודע ולהיות בטוח בידיעה ובמקצועיות של עבדיו. להסכים להיות באי ודאות ולהישאר בטוח.

שלום חברים/ות
אחרי פורים הכול אחרת. אף על פי שהורדנו את המסכות וחזרנו להיות אנחנו, יש משהו אחר, שונה, נעלם…. באוויר, באדמה, הימים מתארכים, באנשים, כולם חשים ומגיבים לזמרה אחרת, ועם זאת תמיד, כל פעם מחדש, אנחנו מופתעים.
הזמן שבין הזמנים, שבו מתרחשים שינויים סביבך, יש סבירות גבוהה שישפיעו גם עליך, על המשפחה על הזוגיות וכן, גם בעבודה, בעסק או בארגון שאליו אתה שייך.

תמיד אחרי פורים פורץ לו האביב ותמיד אנחנו מופתעים. מה, זהו, נגמר החורף? תוך גמגום וחוסר רצון מסיר הוא את נוכחותו. טפטוף פה, טפטוף שם. עבים פה ושם ושקיעות מרהיבות כמו שרק עונות המעבר מזמנות לנו. הן קצרות ומבלבלות, עונות המעבר, עד כי גם יודעי דבר (החזאים) טועים. כל העולם וגם אנחנו מצויים באי ודאות כשהנסתר מכסה את הידוע ומתעתע בנו. זהו זמן של בין הזמנים.
זו העת לשאלות, זו העת למחשבות חדשות…. אחרות.
מצב של אי ודאות מכניס אותך, כמו רבים כמותך, לתלתלה ולאי ידיעה שמביאה עימה מן הסתם תחושות אי נחת ולחרדה. למה חרדה? כי כאשר אין מספיק ידע אודות העתיד, אין ודאות, זה מפחיד. וכשהפחד מצטבר, משנה הוא את עוצמתו ומתגלגל לחרדה.

מצב של אי ודאות זו גם הזדמנות והיא יכולה להיות שלך כאשר תאפשר/י לה להתקיים בך. איך? הבט/י על המצב ממקום של יכולת, ממקום של יכולת השפעה. שים/י עצמך במקום של השפעה ולא במקום של דאגה. או אז יפתחו לך כל האפשרויות להרגיש, לחשוב ולעשות אחרת.

הזמן שבין הזמנים, בו שמתרחשים שינויים סביבך, יש סבירות גבוהה שישפיעו גם עליך. תפוס את השור בקרניו ונהל את השינוי בעצמך. התנגדות רק תחמיר את מצבך. הצטרף/י אליו ואפשר/י לעצמך להרגיש אחרת, להיות מופתע/ת, להיות ספונטני/ת, להתנסות תוך לקיחת סיכונים (מבוקרים). להיות משפיע זה לדעת לשחרר את הקיים, ללמוד לחיות בעמימות, באי ודאות וגם ליהנות ממנה. לדעת להקשיב, לדעת לבחון, לדעת להסכים גם אם אינך מסכים/ה. לדעת לחמול ובעיקר, לקחת אחריות על ההחלטה ולקדמה תוך שיתוף וקבלה.

יריב הבין את המצב שבו היה שרוי העסק שלו והחליט להיעזר באיש מקצוע. הוא היגיע בהיסוס לגבי העזרה שיקבל ואם בכלל המצב ניתן לשינוי. יריב היה בטוח והחלטי בדבר אחד. כך אסור שהדבר ימשך. במהלך שבעה מפגשים בני שעה ורבע הצליח יריב לשחרר את הצורך שלו בשליטה לוחצת, הסכים להסתכן ולא לדעת, להיות באי ודאות, לא לרדת לפרטי פרטים, ופינה לעצמו זמן לעסוק בדבר שאותו הכי אהב, ליזום, לפתח ולקדם את העסק ולפתוח חברה בע"מ. תוך שלושה חדשים שילשה החברה את מספר לקוחותיה, גויס עובד נוסף והרווח הכספי זינק והכפיל את עצמו. בקרוב עוברת החברה למתחם גדול יותר באזור תעשייתי מרכזי. ההצלחה של יריב היתה מטאורית אך לא כאן המקום לפרט את הסיבות לה. יש ותהליך השינוי איטי ומתמשך לזמן ארוך יותר אך אין ספק באפשרות לשנות ולהצליח לממש כל יעד וכל רצון שבו את/ה חפץ/ה.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן