מפגש מוזיקלי מיוחד העוסק בהדי האיום הנאצי בשלושה מחזות- זמר: צלילי המוזיקה, קברט, והמפיקים
מספר ושר: אייל שרף
ליווי בפסנתר: אלון אביב
בימוי: אודי רצין
ההרצאה המוזיקלית הפופולרית שמאז מרץ 2020 התקיימה בזום ולקבוצות סגורות
מגיעה להיכל התרבות גבעת שמואל
יום שלישי, 3.8.2021, 20:30, אולם תרבות גבעת שמואל, רח' נחום 1
מחיר כרטיס: 70 ₪, הנחות לזכאים ובמכירה מוקדמת
כרטיסים בטלפון 03-5323258 | 03-5321749, ובלינק
שעות קבלת קהל: ימים א'-ה' 13:00 – 08:30, 19:00 – 16:00
בשנת 1959 יצרו המלחין היהודי ריצ׳רד רוג׳רס והתמלילן אוסקר המרשטיין השני את "צלילי המוזיקה" – כזכור, סיפור מלא חן על אומנת וילדים, אך גם הניסיון הראשון לעסוק באיום עליית הנאצים ובזמן שעדיין לא נהוג היה לדבר בזוועות שהם חוללו במחזות מוזיקליים.
ב-1966 המחזמר המהפכני "קברט" מאת ג'ון קֶנְדֶר ופרד אֶבּ, גם הם יהודים, כבר מעמיד את השואה במרכזו. ולא רק שאין בו כבר ה-happy end האמריקאי האופייני, אלא שהוא גם משתמש בדרכי ביטוי נועזות כדי לבטא את תעמולת השנאה הנאצית.
כעבור כמה עשורים, מל ברוקס סוגר מעגל כשהוא מעבד את סרטו "המפיקים" (1967) למחזמר, וכך מגשים את חלומו להתנקם בהיטלר תוך שימוש בנשק שהוא שכלל כל חייו – הומור. "המפיקים", שבמרכזו שני יהודים החוברים יחדיו להפיק מיוזיקל ששם ללעג את הצורר הנאצי (על נשיותו!), שבר שיאי זכייה בטוני כשעלה ב-2001.
אלו מחלוקות חריפות התעוררו בעניין הצגת צלבי קרס ומועל יד על במת "צלילי המוזיקה"? מדוע הואשמו היוצרים היהודים של "קברט" באנטישמיות? והאם בכלל יש מקום להתייחס בהומור לאותה תקופה אפלה?
שאלות אלה ואחרות יציג אייל שרף, זמר ומרצה, מומחה בתחום מחזות-הזמר, שגם כותב בנושא ב"הארץ". אייל הוא בעל תואר שני בביצוע ודרמטורגיה של התיאטרון המוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק. במסגרת ההרצאה אייל יבצע שירים מתוך מחזות-הזמר הנדונים, בליווי הפסנתרן אלון אביב.
לפרטים נוספים: הילה קומם – 03-3534666, 03-7316561