פריצת דרך בהבנת פעילות DHA במוח

כף עץ אבקת אצות אומגה 3

לאחרונה פורסם מחקר מדעי מקיף המראה פריצת דרך משמעותית המסבירה כיצד תוספי תזונה חיוניים מסוג חומצות השומן DHA אומגה 3 עשויים להוביל לטיפולים יעילים במחלות כגון שבץ, אלצהיימר, ניוון מקולרי הקשור לגיל, מחלת פרקינסון, מחלות רשתית ומחלות ניווניות אחרות.
"המפתח לפתרון הוא להיות מסוגל להתערב בשלבים הראשונים של המחלה"; זוהי המסקנה עימה יצא צוות המחקר בראשות ד”ר ניקולה בזן MD – PHD וד”ר אסטריאן ארם PHD חוקר בפוסט דוקטורט במכון למצוינות של בית הספר לרפואה באוניברסיטת לואיזיאנה.
הבנת פעילות ותפקוד DHA אומגה 3 במוח האנושי מאפשרת הצבת מטרות ובהמשך ייצור תרופות (תוספי מזון כתרופות) עבור מספר מחלות חסרות טיפול ממשי כיום.
המחקר פורסם במגזין המקצועי והחשוב
Journal of Biological Chemistry בגיליון יולי 2017.

המחקר
צוות המחקר בראשותו של ד”ר בזן, זיהה שחומצת השומן DHA אומגה 3 מייצרת "מולקולות איתות ייחודיות, SIGNALING MOLECULES", בשם "דוקוסנואידס DOCOSANOIDS", אשר מזהות פגיעה ראשונית באיזון תאי המוח, כתוצאה ממחלות דוגמת אלצהיימר, שבץ ופרקינסון.
Neuroprotectin D1 (NDP1) הוא סוג של DOCOSANOIDS שגילה צוות המחקר של ד”ר בזן.
מולקולות ייחודיות אלו מגינות על מערכת העצבים במוח ובעין על ידי שליטה וכיוון של גנים ייחודיים המגיבים לתקלות במערכות אלו.
המולקולה Neuroprotectin D1 (NDP1) גורמת לחוקרים להאמין שהיא מסוגלת להיות הנתיב לריפוי חולים במערכת העצבים במוח ובעיניים.
"תקוותינו", כותב ד"ר בזן, "שהידע החדש יתרום לניהול נכון של טיפול (בעיקר מניעה) בקדם מחלות כדוגמת שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דמנציה ואירועי מוח חמורים אחרים".

אומגה 3
אומגה 3 EPA-DHA נמצאת בעיקר בדגי ים ובאצות ים המהוות את המקור הבסיסי לייצור אומגה 3 ולצריכתה על ידי בני האדם.
אומגה 3 נחקרה רבות ונמצאה מועילה בטיפול ובמניעת מחלות לב וכלי דם, איזון שומנים בדם, הורדת טריגליצרידים, שיפור תפקוד מערכת הראייה ומערכת העצבים אצל תינוקות ומתבגרים, שיפור מערכת הרבייה אצל גברים ואף הקטנת הסיכון למוות מכל סיבה.
לפי אינדקס אומגה 3 שפותח על ידי הפרופסורים פון שאקי מגרמניה והאריס מארצות הברית, רמת אומגה 3 של 8% ומעלה בכדוריות הדם האדומות מקטינה באחוזים ניכרים את הסיכון למחלות לב ומחלות חמורות אחרות, ואף את הסיכון לתמותה מכל סיבה.
רמת אומגה 3 של 4% בכדוריות הדם האדומות חושפת אותנו כמעט לכל המחלות הדלקתיות ומעלה את הסיכון לתמותה מכל סיבה באחוזים גבוהים.

מולקולת DOCOSANOID NDP1, כאמור, מזהה, מדווחת ואף עוסקת בבלימה ראשונית של אלצהיימר ושבץ מוחי. בנוסף מתברר שהמולקולה מקטינה את הנזקים הסביבתיים לתאים המקיפים את האזור הפגוע, מונעת נמק תאים ואת החרפת התהליך הדלקתי באלצהיימר.
המחקר גם מראה כי זיהוי ראשוני של אלצהיימר כיום מגיע לאחר היווצרותה של דלקת ולאחר שנוצר ומתגלה כשל של העברת נתונים בין תא לתא. המחקר מוכיח כי בכול המקרים בהם זוהתה מחלת אלצהיימר באופן רגיל על ידי בדיקות רפואיות נמצא חסר משמעותי מוכח של אומגה 3 DHA, אשר לא איפשר את ייצור הנויורופקטין D1 (NDP1) ולפי כך לא יכול היה להתפתח כל תהליך האיתות והבלימה של המחלה.

האם DHA יכול למנוע מוות של תאים במוח?
קבוצת החוקרים האמריקאית מאוניברסיטת לואיזיאנה מאמינה ש NPD1’S עוזרים לשמירת האיזון הביולוגי של התא, מסייעים להחלמת תאים פגועים ומונעים אפילו מוות של תאים!
"מות התא נחשב כהפיך עד לנקודת 'אל חזור'", אומר ד"ר בזן, "עד לתהליך נמק שהוא בלתי הפיך".
החוקרים חושבים ש NPD1’S מונעים את הגעת התא למצב "אל חזור", הן בתהליכים הדלקתיים של אלצהיימר והן בתהליכי הנמק שלאחר שבץ מוחי.

לסיכום, אומרים החוקרים: "הגענו להבנה שהמכניזם של מולקולת NPD1 הנוצרת מ DHA אומגה 3 תוביל אותנו בעתיד הקרוב לטיפולים אקטיביים בשבץ, אלצהיימר, דגנרציה והזדקנות של תאי הרשתית בעין ותאי מוח ובפרקינסון."

שאלות ויעוץ:

יש להתקשר אל ישראל גלמור במייל,
או בטלפון: 050-7447979

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן