פסטיבל הג'אז הבינלאומי “Super Jazz Ashdod”

Bill_Evans-Big_30_saxophon_USA

נגן הסקסופון האגדי, ביל אוונס, מגיע לאשדוד

פסטיבל הג'אז הבינלאומי “Super Jazz Ashdod”
גדולי אמני הג'אז מהארץ ומהעולם בפסטיבל שכולו חגיגה מוסיקאלית
פסטיבל הג'אז הבינלאומי "סופר ג'אז אשדוד" יתקיים זו השנה ה-9 וימשך חמישה ימים כשבשיאו 2 קונצרטי גאלה כפולים עם מיטב אומני הג'אז מישראל ומהעולם.
בין המשתתפים בפסטיבל, בניהולו המוסיקלי של לאוניד פטשקה: האחים בריל
נגני סקסופון מרוסיה, המתופף האמריקאי קורי רולס, הגיטריסט הברזילאי פרננדו סאייקס ולהקתו מברזיל, קו מיסטר סקסמן הסקסופוניסט מתיאלנד, הזמרת האמריקראית שרון קלארק מארה"ב, "הקארלינג פאמילי" משבדיה, ואמנים מובילם מהארץ בניהם לאוניד פטשקה, גיל שוחט, ורבים אחרים.
אורח כבוד של הפסטיבל הוא נגן הסקסופון הנודע ביל אוונס מארה"ב, אוונס היה מועמד פעמיים לפרס הגראמי והיה חבר בלהקתו של אגדת הג'אז מיילס דיוויס (Miles Davis)
פסטיבל "סופר גא'ז אשדוד" ה-9: "Super Jazz Ashdod", 26-30 בנובמבר, יתקיים ב-6 מוקדים באשדוד (פירוט בסוף הקומוניקט)
29-30 בנובמבר, האירועים המרכזיים: קונצרטי גאלה כפולים, במשכן לאמנויות הבמה באשדוד
הפסטיבל הבינלאומי "סופר ג'אז אשדוד" ה-9, בניהולו האומנותי של לאוניד פטשקה, המופק על ידי החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, יתקיים השנה בין התאריכים 26-30 בנובמבר, במשכן לאומניות הבמה באשדוד ובמוקדי תרבות נוספים בעיר.

האירועים המרכזיים בפסטיבל הם 2 קונצרטי הגאלה הכפולים שיתקיימו בתאריכים 29-30 בנובמבר במשכן לאמנויות הבמה עם מיטב אמני הג'אז מהארץ ומהעולם.
בין האמנים שיופיעו באירועים המרכזיים לצדו של הפסנתרן הבינלאומי לאוניד פטשקה: נגן הסקסופון הנודע ביל אוונס (Bill Evans ) שניגן בלהקתו של אגדת הג'אז מיילס דיוויס, הוציא 17 אלבומי סולו, והיה פעמיים מועמד לפרס הגראמי. יופיעו גם האחים בריל (Brill Brothers)– האחים התאומים נגני הסקסופון מרוסיה, הזמרת שרון קלארק (Sharon Clark) מארה"ב, נגן הסקסופון ריין סולטנוב (Rain soltanov) מאזרביג'ין, הגיטריסט גאסאן בגירוב Gasan Bagirov)) רוסיה, המתופף האמריקאי קורי רולס (Corey Rawls) ,הגיטריסט הישראלי יורם זרביב, זוכה תחרויות בינלאומיות וניגן כסולן ועם תזמורות בכירות מרחבי הארץ והעולם. בנוסף יופיעו גם הגיטריסט הברזילאי פרננדו סייקס ולהקתו (Fernando Seixas), קו מיסטר סקסמן (Koh MR. Saxman) הסקסופוניסט מתיאלנד ה"קארלינג פאמילי", (Carling Dixielend band) המשפחה המפורסמת משבדיה שמגיעה בהרכב מלא (שבדיה), הפסנתרן הישראלי גיל שוחט, הרכב המתופפים מישראל"Taiko Life" ואחרים.

הפסטיבל השנה יתפרש על פני 5 ימים עם מוסיקה טובה. כמיטב המסורת, יתארחו בו האמנים, הלהקות והזמרים המובילים בארץ ובעולם בסצנת הג'אז על סוגיה השונים.
"אשדוד גאה לארח כבר בפעם התשיעית את הפסטיבל המכובד המתקיים לצד פעילות התרבות הרחבה באשדוד", אומר בוריס גיטרמן, סגן ראש העיר והממונה על התרבות באשדוד, ומוסיף "הפסטיבל מאפשר לכל חובב מוסיקה בכלל וג'אז בפרט, למצוא את החיבור האישי שלו לעולם הג'אז, דרך הייחודיות של כל אמן, וההשפעות המוזיקליות והשילובים המוסיקליים המרתקים של אמני הג'אז על הבמה. מוכר וחדיש מול הישן והנוסטלגי, פשוט מחד ומתוחכם מאידך, ותמיד מרתק וסוחף."
בימים הקודמים לאירועים המרכזיים, בתאריכים 26-28 בנובמבר יתקיימו מופעים נוספים, הכוללים: הצגת ילדים מוסיקאלית "מי מה מוסיקה" של "תיאטרון שלנו" ב-26/11. המופע המוסיקלי מסביר ומדגים בדרך תיאטרלית, בהומור ובחן- מהי מוסיקה. בנוסף יתקיים ב-26/11 מופע מוסיקלי של לאוניד פטשקה ודני רונן, ערב שכולו חגיגת ג'אז אמיתית. ב-27/11 יתקיים ערב ג'אז ובירה עם יהודה הניק ולהקתו BLUEJAZZROCK שיופיעו עם ביצועים גרובים וקאברים מוכרים לשירים אהובים. באותו יום , ב-27/11 תתקיים גם הופעה של להקת "גנסטרים היהודים" בה חברים 8 נגנים וזמרים שיופיעו יחד על במה אחת עם שירים מכל העולם בסגנון הג'אז. ב-28/11 יתקיים מופע אינטימי של לאוניד פטשקה ויורם זרביב, כשקלאסיקה פוגשת ג'אז. בערב חד פעמי, בו יפגשו שני העולמות יחד לערב קסום של מוסיקה. באותו יום יתקיים גם ערב "ג'אם סשן", ערב שכולו אלתורים ווירטואוזים בו אמני הפסטיבל יפגשו את הקהל לערב אינטימי באווירה אחרת וייחודית של קסם הג'אז בשילוב של קולינריה משובחת.

מהמשתתפים הבולטים בפסטיבל: ביל אוונס: נגן סקסופון מארה"ב, היה חבר בהרכב של מיילס דיוויס, הקליט מעל 17 אלבומי סולו והיה פעמיים מועמד לפרס הגראמי. בשנת 2009 הוא הוציא אלבום שקיבל פרסים רבים בשם Bill Evans – Vans Joint
בפרוייקטים הסולו של אוונס הוא מנגן מגוון רחב של מוסיקה הכולל מוסיקת ג'אז, פאנק, ועוד.
הוא שיחק והקליט עם אמנים כמו Herbie Hancock, John McLaughlin, מייקל פרנקס, וילי נלסון, מיק ג'אגר, לס מקאן, מארק איגן, דני גוטליב, איאן אנדרסון, רנדי ברקר, להקת האחים אלמן ו מדסקי מרטין אנד ווד
בין האלבומים הבולטים שהקליט עם מילס דיוויס היו The Man With The Horn, We Want Miles, Star People, and Decoy.. הסגנון של אוונס מושפע ממייקל ברקר, בוב ברג, סוני רולינס , ג'ו הנדרסון ,ג'ון קולטריין , סטן גטץ , סטיב גרוסמן ודייב ליבמן .

"משפחת קרלינג" (שבדיה): להקה משפחתית הכוללת לוליינים, להטוטנים, ליצנים שהם כולם גם מוזיקאים המנגנים בכלי נגינה שונים ומשונים, מעין תיאטרון מנסטרלי הלהקה כוללת את בני הזוג קרלינג ואת ילדיהם: שני בנים ושתי בנות. במשך עשרים שנות הקריירה המוזיקלית שלהם, "קרלינג פמילי" עשו מהפכה של ממש באירופה המוזיקאלית. למרות מגוון רב של סגנונות מוזיקאליים שהם מבצעים, תמיד ניתן להרגיש את האינדיבידואליות החזקה של כל אחד מחברי הלהקה, אשר כל חבריה גם מנגנים במספר רב של כלי נגינה וגם שרים, רוקדים "סטפס" על הבמה וגם משלבים מופע אקרובטי. חשוב לציין שהגורם המאחד את יצירותיהם – זה הג'אז הישן.


https://www.youtube.com/watch?v=8RbVuDuCYMY חמת חלילים
לאוניד פטשקה- פסנתרן ברמה בינלאומית ומנהל אמנותי של הפסטיבל, החל לנגן בפסנתר בגיל 4, ומגיל 14 החל להופיע על הבמה המקצועית ונמנה עם נגני הג`אז הגדולים בבריה"מ. אלבום הבכורה שלו Flight of Fantasy , היה לרב מכר במושגים של ג'אז. בסגנונו לקח פטשקה את הג'אז לעולמות של מוסיקה אתנית והאלתורים, על בסיס הג'אז המסורתי וביסס את מעמדו כאמן – וירטואוז מבריק. לאורך השנים משלב פטשקה בעבודתו פסנתר קלאסי וחשמלי, סינטיסייזר וכלי הקשה מיוחדים ומופיע כסולן באולמות בכל רחבי העולם: בניו יורק, בוסטון, מוסקבה, לוס אנג`לס ומוסקבה. עם עלייתו ארצה (1990) זכה פטשקה ב 17 פרסי ג`אז לאומיים ובעיר מגוריו, אשדוד, הקים ויזם את פסטיבל "סופר ג'אז אשדוד".

פירוט האירועים

29-30 בנובמבר בשעה 20:00, אירוע קונצרטי גאלה כפולים
משכן לאמונות הבמה אשדוד
מחירים: 70-100 ש"ח
הזמנת כרטיסים בטלפון : 08-8648585 ובאתר ashow.co.il
ב-29/11 יופיעו: לאוניד פטשקה, אלי קיפניס, דרון קלארק, ריין סולטנוב, קורי רוולס, גאסאן בגירוב, קו מיסטר סקסמן, אלכס אקופוב, יורם זרביב, דני רונן, ואלרי ליפטס
ב-30/11 יופיעו: ביל אוונס, האחים בריל, ליאוניד פטשקה, יעקב יון מימון, מוזס סי, "הקארלינג פאמילי", גיל שוחט, "ואלי בוגהאן בנד", פרננדו סייקס ולהקתו, אלכס אקופוב, יורם זרביב, דני רונן, ואלרי ליפטס
קישור להזמנת כרטיסים:

http://ashow.co.il/show.php?id=4549

26 בנובמבר, 17:30: מרכז קילתי דיונה, הצגת ילדים מוסיקלית – "מי מה מוסיקה"/ תיאטרון שלנו.
מופע מוסיקלי ססגוני, הצגה מרהיבה ומלהיבה המסבירה ומדגימה בדרך תיאטרלית, בהומור ובחן – מהי מוסיקה… על הבמה תזמורת חיה (קלידים, תופים, והקשה גיטרות והכלי נשיפה) ושחקן, הם מבצעים יחד יצירות, שירים וסגנונות במוסיקה.
עלות: 15ש"ח
26 בנובמבר, 20:00: מרכז קהילתי בית לברון: Leonid Ptashka&Danny Ronen ַַַ

לאוניד פטשקה ודני רונן – חגיגת ג'אז אמתית עם הפתעות מוזיקליות.

עלות: 20 ₪

27 בנובמבר, 20:30: מתנ"ס עוזיאל: BLUEJAZZROCK & YEHUDA HENIK ַַַ
ערב ג'אז ובירה עם יהודה הניק, מנגן כבר שנים ג'אז במועדונים שונים ברחבי הארץ, ומגיע לאשדוד לפזר את הקסם הג'אזי עם להקתו. עם ביצועים גרובים, וקאברים מוכרים ואהובים.

עלות: 20 ₪ – כולל כוס בירה מהחבית.

27בנובמבר, 20:30 מתנ"ס דיונה: להקת "גנסטרים היהודים"

להקת "גנסטרים היהודים"- 8 נגנים וזמרים על במה אחת. ערב מוסיקה עם שירים מכל העולם בסגנון הג'אז.
עלות: 20 ₪.

28 בנובמבר, 18:00: בית האמנים (בית אריה קלנג): כשקלאסיקה פוגשת ג'אז- יורם זרביב ולאוניד פטשקה במופע אינטימי.
בערב חד פעמי נפגשים שני עולמות לערב קסום של מוסיקה. זרביב, גיטריסט פנומן שזכה בתחרויות בינלאומית, ניגן ברסיטלים וכסולן עם תזמורות בכירות מרחבי הארץ והעולם, חובר ללאוניד פטשקה הפסנתרן הבינלאומי עם הסגנון הייחודי ומייסד הפסטיבל- בהרמוניה מוסיקלית בין הקלאסי לג'אז ומה שביניהם.

-ללא עלות כניסה-

28 בנובמבר, 20:00:מסעדת "אטמוספרה": ערב ג'אם סשן

ערב שכולו אלתורים ווירטואוזים. אמני הפסטיבל פוגשים את הקהל לערב אינטימי באווירה אחרת.

חוויה ייחודית של קסם הג'אז בשילוב של קולינריה משובחת.עלות: 25₪ – כולל שליש בירה או יין.

למידע נוסף: ענת מרומי יחסי ציבור 03-5076032, יהב אשד 050-7238755, ענת מרומי 052-8133813

יהב אשד
נייד: 050-7238755
קווי: 03-5076032
פקס: 077-4623085
www.meromipr.com

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן