עשרת הדיברות שלי

תמונת ראש אישה מחזיקה ציור של חיוך לפני פיה

כידוע, בני ישראל קיבלו במעמד הר סיני את עשרת הדיברות. אני החלטתי לרגל יום העצמאות, יום השואה והזיכרון, לציין 10 דיברות שמאפיינות את מה שלדעתי יגרום לעולם שלנו להראות טוב יותר, ואלו הן:
1. להאזין ולראות האם יש אדם הזקוק לעזרה (טלפון של בעל מקצוע, טרמפ לסופר הקרוב, שכנה שצריכה בייביסיטר לשעה), להושיט יד מבלי לצפות לתמורה.
2. להיות קשובים לילדנו. להניח את הסלולרי בצד ולמשך לפחות שעה נתמקד בילדים. אם נדאג להשריש בהם את התחושה שאנחנו מתעניינים בהם, נזכה להכיר את האהבות והאכזבות מזווית הראיה שלהם, נזכה להיות שותפים לסודותיהם ובבגרותם יפנו אלינו לייעוץ.
3. נהיה יותר סבלניים בכביש. "נהגי שבת" יסעו בנתיב הימני או אמצעי ויאפשרו לתנועה לזרום.
4. נאזין לרדיו ונשיר במהלך הנסיעה (מי שאוהב). נבקש מאלו המצטרפים אלינו לנסיעה לשתף אותנו בטעמם המוסיקלי – מניסיון זה תמיד מפתיע !
5. נבקר יותר את ההורים, הסבים והסבתות שלנו. נשחק במשחקי קופסה/נטייל וניצור חוויות שישאירו טעם של עוד לכולנו.
6. נגשים את משאלות ליבנו. לא משנה איזה מאמץ נדרש לשם כך – לא נפסיק לחלום.
7. אין אדם שלא מעביר ביקורת. לעיתים היא נשמעת כמו המלצה חמה, אך היא עדיין ביקורת ואני מציעה שנעביר פחות ביקורת על הדרך שמישהו אחר פועל. כל עוד לא נתבקשנו לחוות דעה בנושא מסוים, נשמור אותה לעצמנו, גם אם 'בוער לנו' לבטא אותה.
8. נלך למופעי תרבות שאנחנו אוהבים, שימלאו את המצברים, נזכה לאתנחתא מהיומיום ובתחושה איתה יצאנו נשתף את מי שזה יכול לעניין אותו ללכת או להימנע מלהוציא כסף על מופע מיותר.
9. נגיד את האמת. למדתי במשך החיים שכשאני אומרת את מה שבליבי, בלי סינונים, מי שמקשיב מגלה פתיחות ואמפטיה. אף אחד לא אמר שחייבים להסכים איתי, אבל לומדים להכיר את הערכים שלי.
10. נדאג לבריאות שלנו. נמצא ענף ספורט מועדף ונתמיד בו. הליכה, ריקוד, שחיה, אופניים ועוד.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן