על הגינות וחוסר שוויון בעסקים

איש עסקים באדום עם כסף עף

לכל עסק יש מחירון לפריטים או לשירות שאותו הוא מוכר ונותן.

מטרת המחירון היא ליצור שקיפות ללקוח. שקיפות, משמעה, המחיר גלוי לכל, ידוע לכל ואחיד לכולם.

יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם אנו מוסיפים הנחה למחיר הנקוב, וההנחה היא חסויה, לכל לקוח הנחה משלו.

ההנחה היא "היחס המועדף" אותו אנו מקנים לכל אחד מהלקוחות שלנו ע"פ ראות עינינו.

בד"כ, אנו מבקשים מהלקוח לא לספר על ההנחה שקיבל, כיוון שזהו מחיר מיוחד בשבילו!

עצם זה, שלכל לקוח הנחה משלו, יוצרת איפה ואיפה בין לקוחות העסק.

אם לקוח מסוים יגלה שלקוח אחר מקבל הנחה גבוהה יותר, הוא ירגיש מרומה, חוסר שביעות רצון ואף עלול לנטוש אותנו.

לכן, את ההנחות יש לתת במשורה, בצורה מחושבת וכלכלית.

נכון… הנחה יוצרת חוסר שוויון בין הלקוחות השונים, אך לכל לקוח כושר קניה שונה הן בכמויות והן במרווחי הזמן בו הוא רוכש.

לכן, לכל לקוח יש לבנות סל הנחות המותאם לו אישית בהתאם לאותו כוח קניה. בנוסף, ניתן לבנות לכל לקוח מדרגות הנחה, כך שידע כמה הנחה הוא יקבל בעבור כל כמות אותה הוא רוכש.

בניית סל הנחות יכולה אף לעודד את הלקוח לרכוש יותר וכך נגדיל את מחזור המכירות והרווחים שלנו.

כאשר לכל לקוח סל הנחות משלו, הלקוח יכול לתכנן ולבנות תוכנית רכישה ואנו יכולים להתאים מלאים וזמינות מוצרים.

כאשר לכל לקוח סל הנחות משלו, אנו מונעים מצב של לקוחות לא מרוצים אם ייוודע להם סל הנחות של לקוח אחר. תמיד אפשר להתאים סל לקוחות בין הלקוחות השונים בהתאם לכמויות רכישה ובהתאם לתוכנית סל ההנחות.

כך כל לקוח מרגיש מרוצה ומסופק, לא מרומה כיוון שקיבל את ההנחה המתאימה ע"פ כוח הקניה שלו.

בנוסף אנו קיבלנו לקוחות מרוצים אשר מכירים את שיטת העבודה שלנו ויודעים איך לעבוד איתנו.

אז למען השקיפות וההגינות, פרסמו מחירון ולמען השקיפות וההגינות בנו לכל לקוח סל הנחות משלו בהתאם לכוח הקניה שלו.

כך יוצרים Win Win situation ומגדילים את כמות הלקוחות המרוצים והן את מחזור ורווחיות העסק.

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 129
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן