עונת מנויים 2021-2022 20 שנה לאנסמבל סולני תל אביב

תזמורת כלי מיתר - אנסמבל תל אביב

אנסמבל סולני תל אביב פותח את העונה בקונצרט חגיגי בניצוחו של מנהלו המוסיקלי, ברק טל, ועם הצ'לן הבינלאומי הלל צרי כסולן.

 

בתכנית הקונצרט, "צ'ייקובסקי עם הלל צרי", יצירות מתקופות שונות:

 האנסמבל יבצע את יצירתו המפורסמת של צ'ייקובסקי “וריאציות רוקוקו”, לצד האדג'יו המפורסם והנוגה של ברבר, ואת הסימפוניה מס' 29 הנפלאה של מוצרט שהיא באופן סמלי היצירה שסיימה את קונצרט הבכורה של אנסמבל סולני תל אביב לפני 20 שנה!

בנוסף יבצע האנסמבל בבכורה עולמית, את יצירתו של יואב תלמי: קונצ'רטו לצ'לו, לכלי קשת ולכלי הקשה.

 

"אנחנו נרגשים מאד לפתוח את העונה החדש  בה אנו מציינים 20 שנות פעילות של אנסמבל סולני תל אביב", אומר ברק טל, המנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל אביב, “הטומנת בחובה מוסיקה תוססת ומלהיבה, סולנים וירטואוזים, הפתעות, חידושים ויצירות ישראליות מקוריות".


תל אביב: יום ראשון, 17 באוקטובר, הקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר) בשעה 20:30
עכו: יום שלישי, 19 באוקטובר, הקונסרבטוריון העירוני, בשעה 19:00

 

אנסמבל סולני תל אביב יקיים את קונצרט פתיחת של העונה ה- 21 שלו, ב- 17 באוקטובר בתל אביב, וב-19 באוקטובר בעכו, בניצוחו של מנהלו המוסיקלי, ברק טל, ועם הצ'לן הבינלאומי הלל צרי כסולן.

 

"אנחנו נרגשים מאד לפתוח את עונת הקונצרטים 2021-22, בה אנו מציינים 20 שנות פעילות של אנסמבל סולני תל אביב", אומר ברק טל, מנהלו האמנותי של האנסמבל, “אנו מאמינים שבעונה זו נחזור לחוויית הקונצרט החי כפי שהכרנו אותה לפני תקופת הקורונה – עם התלהבות ואנרגיה מצד הנגנים והקהל, מוסיקה תוססת ומלהיבה, סולנים וירטואוזים, הפתעות, חידושים ויצירות ישראליות מקוריות".

 

בקונצרט צפויים שילובים בין יצירות מתקופות שונות. לצד יצירתו המפורסמת והוירטואוזית של צ'ייקובסקי "וריאציות רוקוקו" לצ'לו ולתזמורת, והאדג'יו המפורסם והנוגה של ברבר, יבצע הצ'לן הלל צרי בבכורה עולמית, את יצירתו של יואב תלמי, קונצ'רטו לצ'לו, כלי קשת וכלי הקשה,  שכתב עבורו תלמי במהלך שנת 2020 כשהיה בביתו בשל מגפת הקורונה.

גם יצירה זאת מתכתבת עם מוסיקה מראשית המאה ה-18, כפי שמעיד יואב תלמי: “הפרק השני, ״מחווה לדומניקו״, מבוסס על הסונטה הנפלאה לצ׳מבלו בסי מינור מאת דומניקו סקרלטי. הנושא האיטי של סקרלטי מוצג תחילה עם הרמוניות עכשוויות ולאחריו מתפתח קטע יותר ריתמי בו נגני כלי המיתר הופכים בעצמם למעין כלי הקשה. לאחר קדנצה לצ׳לו וטימפני חוזר הנושא של סקרלטי בהירמונו המקורי של סקרלטי ובביצוע של רביעיית צ׳לנים: הסולן יחד עם שלושה צ׳לנים מהתזמורת כשהכול נבלע בערפילים צליליים".

 

הקונצרט יסתיים בסימפוניה מס' 29 של מוצרט, היצירה שסיימה את קונצרט הבכורה של אנסמבל סולני תל אביב לפני 20 שנה. "עבורנו זוהי סגירת מעגל לבצע בדיוק את אותה הסימפוניה בקונצרט הפתיחה של עונת הקונצרטים בה אנו מציינים 20 שנות פעילות לאנסמבל", אומר ברק טל. "יש בסימפוניה הנפלאה הזו מגוון של דמויות ורגשות בדיוק כמו באופרות של מוצרט, והיא מתאימה מאד לאנסמבל סולני תל אביב הן מבחינת גודל התזמורת, הן מבחינת האופי של המוסיקה והן מבחינת הרמה הוירטואוזית הנדרשת לביצועה.”

בעונת 2021-22 יבצע האנסמבל חלק מתכניות הקונצרטים שבוטלו בעונה הקודמת בשל הקורונה, וישוב לארח אמנים בינלאומיים כמו זמר הקונטרה-טנור אנדראס שול שיבצע את הסטבט מאטר של פרגולזי, הכנרת רייצ'ל ברטון פיין שתנגן את הקונצ'רטו לכינור של פגניני, הפסנתרן אלון גולדשטיין שיבצע שני קונצ'רטי של מוצרט בערב אחד, נגן החצוצרה הבינלאומי סרגיי נקריאקוב ועוד. "לצד יצירות קלאסיות אהובות ומוכרות, כמו הסימפוניה מס' 29 של מוצרט, הסרנדה למיתרים של צ'ייקובסקי, האדג'יו למיתרים של ברבר ואחרות, נבצע העונה לא פחות מחמש יצירות ישראליות, בהן קונצ'רטו חדש לצ'לו, כלי קשת וכלי הקשה של יואב תלמי שיבוצע על ידי הצ'לן הלל צרי, "מזמורי ירושלים" למרימבה, גיטרה ותזמורת של דניאל עקיבא, וכן יצירות של יורי ברנר, אלכס וסרמן וקארל ווליאנסקי”, אומר ברק טל ומוסיף "וכמו בעונות הקודמות, גם העונה נשלב כמה וכמה הפתעות בתכניות הקונצרטים שלנו”. בנוסף לכל אלה, יארח האנסמבל בתחילת פברואר את שלומי שבן בערב גאלה חגיגי ומיוחד לציון 20 שנות פעילות. אחד החידושים העונה יהיה קיום שני הקונצרטים המיוחדים של האנסמבל וקונצרט הגאלה באולם צוקר החדש בהיכל התרבות בתל אביב. הקונצרטים בסדרת המנויים הרגילה ימשיכו להתקיים באולם הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל אביב.

צ'ייקובסקי עם הלל צרי

אנסמבל סולני תל אביב, מנצח: ברק טל,  סולן: הלל צרי – צ'לו

התכנית:

ס.ברבר: אדג'יו לתזמורת כלי קשת
יואב תלמי: קונצ'רטו לצ'לו, לכלי קשת ולכלי הקשה .בכורה עולמית!!!
צ'ייקובסקי: וריאציות רוקוקו לצ'לו ולתזמורת
וו.א.מוצרט: סימפוניה מס' 29 בלה מז'ור, ק.201

 

יום א' 17.10.2021, שעה 20:30, קונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב, מחיר 125-140

יום ג' 19.10.2021, שעה 19:00, הקונסרבטוריון העירוני למוסיקה, עכו, מחיר 70 ש"ח

בטלפון 051-221-8088 ובאתר www.soloists.co.il

לפרטים: 'ענת מרומי יחסי ציבור': עידית בן ארי 050-5355079, ענת מרומי 052-8133813

 

 

ברק טל, המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001 הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה. כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, ביניהם הכנר מקסים ונגרוב, הצ'לן מישה מאיסקי, ורבים אחרים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ כולל הפילהרמונית הישראלית, וכן עם תזמורות בגרמניה, באוסטריה, בצ'כיה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בפינלנד, בסין, בקוריאה ועוד.
ברק מקדיש מזמנו גם לעבודה עם מוסיקאים צעירים ולחינוך מוסיקלי, כמנצח של תזמורות צעירות, וכחבר בסגל ההוראה של ביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב.

אנסמבל סולני תל-אביב, זוכה פרס לנדאו לאמנויות הבמה לשנת 2015, הוקם בשנת 2001 על-ידי המנצח ברק טל, מתוך שאיפה ליצור בארץ גוף תזמורתי קאמרי איכותי ברמה הגבוהה ביותר. הוא שם לעצמו למטרה להציג יצירות של מלחינים ישראליים, לקדם סולנים ישראליים צעירים, ולטפח אהבה למוסיקה קלאסית בקרב הדור הצעיר. האנסמבל הופיע כבר באולמות הגדולים בעולם בהם אולם קרנגי בניו יורק, הקונצרטהאוס בווינה, אולם הפילהרמונית בסט. פטרסבורג, עם גדולי הסולנים הבינלאומיים בהם הכנר מקסים ונגרוב, הצ'לן מישה מאיסקי, זמר הקונטרה-טנור אנדראס שול ועוד. האנסמבל זוכה לתגובות נלהבות ולשבחים מהקהל, מהמבקרים, ומהאמנים המופיעים איתו בקונצרטים. 

 

הלל צרי – צ'לו

"בראייתי הלל צרי חונן במעלותיו של עמנואל פויארמן הצעיר!"                                                                    ברנרד גרינהאוז – (שלישיית בוזאר – תלמידם של פויארמן וקזלס)

מחשובי המוזיקאים הישראלים, הצ'לן והמנצח הלל צרי אשר העיתונות הבינלאומית תיארה את נגינתו כהמשך ישיר למסורת הרומנטית, זכה במדליית הזהב בתחרות ע"ש קנלס בברצלונה וכן בשלל פרסים בתחרויות בינלאומיות כמו פרס דוטיו בתחרות רוסטרופוביץ', התחרות הבינלאומית CIEM – ז'נבה, תחרות סטראדיוואריוס, תחרות וויטקר- סנט לואיס וכן פרס ג'קסון בפסטיבל טנגלווד, כמו כן היה הצ'לן הראשון שזכה בתחרויות האביב (פרס שפירא).                                                                                                                                           זוכה במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, סיים בהצטיינות יתרה את לימודיו באקדמיה למוסיקה בת"א אצל עוזי ויזל והשתלם בארה"ב אצל ברנרד גרינהאוז. סולן עם תזמורות רבות בהן הפילהרמונית הישראלית, סימפונית דיסלדורף, תזמורת פסטיבל דרטינגטון, סימפונית ירושלים, הקמרית של פילדלפיה, הקמרית הישראלית, הקמרית הקיבוצית-נתניה, הסימפונית הסקוטית BBC ועוד תחת שרביטם של מהטה, שלון, ברבינס, וולקוב, סלואן, פאטרנוסטרו, שריף ורבים אחרים, הופיע בפסטיבלים רבים כפסטיבל ישראל, מרלבורו, דרטינגטון,  קשת אילון, סולסונה, טנגלווד, ירושלים ועוד. לזכותו הקף רפרטואר עצום המתפרש מ 6 הסוויטות לצ'לו מאת באך ועד יצירות בנות זמננו בהן בכורות ישראליות ועולמיות. בינואר 2008 הוזמן ע"י זובין מהטה להופיע כסולן באולם עצרת האו"ם בניו-יורק בקונצרט מיוחד ליום הבינלאומי לזכר השואה והגבורה.                                                                                                                                         כמלחין ומעבד כתב סוויטה וירטואוזית לצ'לו ותזמורת על נושאים מתוך האופרה כרמן, מחרוזת שירי לאדינו למיתרים, שלישיית מיתרים, ו"כרמל" – אוסף שירים ופסוקים לקול ואנסמבל קאמרי. כמנצח הופיע עם סימפונט רעננה, הקמרטה הישראלית , הפילהרמונית הצעירה ועוד. מקליט רבות ובין הקלטותיו דיסק אנתולוגיה וירטואוזית של מלחינים – צ'לנים בחברת "צ'לו קלאסיקס"  מלונדון שנבחר בינואר 2014 ל"דיסק השבוע" של הBBC. מחשובי הפדגוגים, מוזמן לשפוט בתחרויות בינלאומיות ולהעביר כיתות אמן בעולם, מכהן כפרופסור וראש המחלקה לכלי מיתר בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת ת"א.

 

 יואב תלמי  מנצח ומלחין

יואב תלמי, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2013 ופרס אקו״ם ע״ש אבידום ליצירת השנה 2018,  נמנה על צמרת המנצחים והמלחינים בישראל. הוא נולד בקיבוץ מרחביה והינו בוגר האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל אביב וביה"ס הגבוה למוסיקה "ג׳וליארד" בניו יורק בקומפוזיציה ובניצוח. 

תלמי הינו מנצח אורח מבוקש ומופיע עם מיטב התזמורות בכל רחבי העולם. הוא מחזיק בתואר דוקטור כבוד מטעם אוניברסיטת לאוול בקנדה, משמש מנצח אמריטוס  של התזמורת הסימפונית של קוויבק בקנדה ומכהן כראש תכנית הניצוח בבית הספר למוסיקה ע״ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב.

יואב תלמי כיהן כמנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של מינכן, כמנהל האמנותי של התזמורת הפילהרמונית של ארנהם בהולנד, הסימפונית של המבורג בגרמניה, הסימפונית של סן דייגו בארה״ב, הסימפונית של קוויבק בקנדה, התזמורת הקאמרית הישראלית והאופרה הישראלית החדשה שהיה בין מקימיה.

תלמי ניצח על מרבית התזמורות הגדולות באירופה, ובהן הפילהרמונית של ברלין, תזמורת הקונצרטגבאו באמסטרדם, ארבע התזמורות הגדולות בלונדון, התזמורת הלאומית של צרפת, תזמורת סנטה צ׳צ׳יליה ברומא, התזמורות הפילהרמוניות של אוסלו, ברגן, שטוקהולם הלסינקי, ורשה, וסנט-פטרסבורג. בצפון אמריקה: התזמורות של דטרויט, פיטסבורג, סנט לואיס, רוצ׳סטר, יוסטון, דאלאס, אינדיאנפוליס, קנזס סיטי, מונטריאול, אוטווה, ונקובר וסיאטל, ותזמורות ביפן, הונג קונג, ניו זילנד ודרום אמריקה. הוא מופיע בקביעות עם מרבית התזמורות בישראל.

יואב תלמי מרבה להקליט עבור חברות שונות בעולם. הוא הקליט עבור Naxos סדרה מיצירותיו של ברליוז, וכן הקליט עבור Chandos בלונדון, Decca בצרפת, Teldec בגרמניה, EMI בלונדון,  Arte Pro ו- Centaur Records בארה״ב, Analekta, Atma ו- CBC בקנדה והמכון למוסיקה ישראלית (IMI) בישראל.

יואב תלמי ידוע ברחבי העולם בעיקר כמנצח, אך מעולם לא זנח את מלאכת ההלחנה, העיבוד והתזמור. עם סיום לימודיו באקדמיה למוסיקה בתל אביב הוענק לו פרס בוסקוביץ' להלחנה ובגיל 19, בעת שירותו הצבאי, התפרסם כשחיבר את מארש צה"ל ("צה"ל צועד") שזכה בשנת 1963 במקום הראשון בתחרות המארשים הישראלית והפך למארש הרשמי של צבא ההגנה לישראל.

יצירותיו המקוריות, התזמורים והעיבודים הרבים שלו הודפסו במספר בתי הוצאה לאור ברחבי העולם וביניהם המכון למוסיקה ישראלית בתל אביב,  ׳קאלמוס׳, ו׳קארל פישר׳ בארצות הברית, ׳דוברמן איפאן׳ בקנדה, ו׳ברוּקמאנס ופאן פוֹפל׳ באמסטרדם. יצירותיו כוללות בין השאר את הסמפוניה לסופרן ותזמורת (״איכה ישבה בדד״), קונצ׳רטו לצ׳לו, מיתרים וכלי הקשה, ״ממעמקים״ (״דה פרופונדיס״) למקהלה ותזמורת, ״רגשות״ (״אנימי מוֹטוּס״) לתזמורת ומקהלת ילדים (או נשים), אלגיה למיתרים, טימפני ואקורדיון ("מחשבות על דכאו"), חמישייה לקלרינט וכלי קשת, דיברטימנטו לחמישיית כלי נשיפה, ״בצוק העתים״, רביעיית כלי קשת, מוסיקה לחליל ותזמורת כלי קשת, סוויטת שירים ישראלים לחליל ותזמורת קאמרית (או פסנתר), ״חלומות״ למקהלה אקפלה, שלוש הומורסקות למקהלה-אקפלה, שלושה מונולוגים לחליל סולו (בהתאמה גם לבסון ולצ'לו), וכן עיבודים ותזמורים רבים לתזמורת ולהרכבים קאמריים.

 

קונצ׳רטו לצ׳לו, כלי קשת וכלי הקשה

הקונצ׳רטו לצ׳לו נכתב עבור הצ׳לן הישראלי הלל צרי במהלך שנת 2020 כשהייתי צפון בביתי בשל מגפת הקורונה.

כמו בקונצ׳רטו הקלאסי, ליצירה שלושה פרקים:

Quasi improvisation 1.

הפרק הראשון, ״כמו אלתור״, פותח בקדנצה ארוכה וחופשית הנשמעת כאלתור של הסולן. עם סיומה, מציג הסולן

 מציג הסולן את הנושא המהיר במשקל חמש שמיניות. תחושת האלתור מופיעה שוב במרכזו של הפרק, אך הפעם בשיתוף של כלי המיתר וכלי ההקשה. לקראת סיומו, הופך הפרק יותר ויותר אינטנסיבי עד שהוא מגיע לשיאו ואז גוועת המוזיקה והפרק מסתיים בצלילים חרישיים.

Hommage à Domenico2. 

הפרק השני, ״מחווה לדומניקו״, מבוסס על הסונטה הנפלאה לצ׳מבלו בסי מינור מאת דומניקו סקרלטי. הנושא האיטי של סקרלטי מוצג תחילה עם הרמוניות עכשוויות ולאחריו מתפתח קטע יותר ריתמי בו נגני כלי המיתר הופכים בעצמם למעין כלי הקשה. לאחר קדנצה לצ׳לו וטימפני חוזר הנושא של סקרלטי בהירמונו המקורי של סקרלטי ובביצוע של רביעיית צ׳לנים: הסולן יחד עם שלושה צ׳לנים מהתזמורת כשהכול נבלע בערפילים צליליים.

Rondo .3

הפרק השלישי, ״רונדו״, מציג נושא שופע אנרגיה החוזר שוב ושוב – כמו בצורת הרונדו המקורי – אך כל פעם בלבוש שונה.    – תנועה נמרצת בלתי פוסקת.Perpetuo mobile הפרק נותן תחושה של

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן