"עומק" תערוכה חדשה המתמקדת בעיסוק בחומר ובאובייקטים תלת ממדיים

חיות עשויות ממפות , ליאור פרייס קרדיט ליאור סונדרס

התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, בחרה לעסוק השנה בחומר, תוך עיסוק באובייקטים ממשיים, תלת ממדיים; כאלה שאפשר לגעת בהם, לתפוס אותם ולהרגיש אותם.
לצד העבודות המוצגות בתערוכה יתקיימו מדי יום רביעי בשעות הערב מפגשים בהם ידונו המשתתפים בנושאים הבאים לידי ביטוי במיצגי התערוכה וכמו כן, מדי שבת בבוקר יתקיימו פעילויות יצירה והעשרה לילדים בהנחיית מרצי המחלקה לתקשורת חזותית- הכניסה חופשית

מוזיאון יפו העתיקה 11.1.18-8.2.18, הכניסה חופשית
בתאריך 11.1.18 תפתח במוזיאון יפו העתיקה התערוכה "עומק " של המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. תערוכת "עומק" המתקיימת זאת השנה השלישיתברציפות מסמנת מגמות וכיוונים רעיוניים וויזואליים, ומשקפת את הלכי הרוח של דור סטודנטים מרתק, שגדל לתוך עולם דיגיטלי, דובר שפת האימוג’י כאילו הייתה שירה ומתנהל שעות בתוך מרחבים וירטואליים.דרך בחינה והסתכלות על העבודותאריזות, פסלים, כלים, בגדים, צעצועים, כלי בישול ועוד, ניתן לזהות כי קיימת מגמת חזרה מעניינת לעיסוק בחומר, ביצירת אובייקטים ממשיים, ועיצוב בתלת ממד; כאלה שאפשר לגעת בהם, לתפוס אותם, להרגיש אותם ולהרגיש דרכם.
לצד העבודות המוצגות בתערוכה יתקיימו מדי יום רביעי בשעות הערב מפגשים בהם ידונו המשתתפים בנושאים הבאים לידי ביטוי במיצגי התערוכה וכמו כן, מדי שבת בבוקר יתקיימו פעילויות יצירה והעשרה לילדים בהנחיית מרצי המחלקה לתקשורת חזותית.
השנה מוצגת התערוכה במוזאון יפו העתיקה . החברה לפיתוח יפו העתיקה חורטת על דגלה קידום וחשיפת אמנים ומעצבים צעירים בתחילת דרכם, לצד אמנים ומעצבים ותיקים, במטרה לשמר את יפו העתיקה כמרכז תרבותי מעורר השראה, המשלב אמנות ועיצוב .החיבור עם שנקר היה מהלך טבעי ומתבקש ותערוכה זו מצטרפת לתערוכות אמנות עכשווית רבות המוצגות בימים אלו ברחבי העיר העתיקה.
התערוכה כוללת עבודות שונות ומגוונות שנבחרו ונאספו משנות הלימוד השונות: איורים לטקסטים בתלת ממד, אריזות, פסלים, כלים, בגדים, צעצועים, כלי בישול, פריטים מתוך מיתוג, טקסטילים, ריצופים, דמויות מותג, בובות, ספרים, סבונים, אותיות תלת ממדיות, פרלינים, תכשיטים, סרגלים, תיקים, כלי תספורת ועוד.
המחשב אשר מהווה כלי עבודה מרכזי עבור הסטודנט לתקשורת חזותית, קיבל סוף סוף את מקומו ככליבעזרתו מרכז המעצב את מסקנותיו מהתהליך העיצובי ומשתמש בפונקציות הקיימות בתוכנה ככלי עזר להפקת הרעיון ממצב מופשט לחזותי. בהתאם לכך ״מתפנה״ הסטודנט לצאת מגבולות המסך ולהיחשף לשדות מקצועיים נוספים שאינם מופקים בסופו של דבר לכדי מוצר שהינו דו ממדי (מודפס או על מסך).
.

דבר האוצרות:
" לצד הגבולות המיטשטשים בין תחומי העיסוק המסורתיים של ענפי העיצוב השונים, המעניקים למעצב חופש לבחור בכלי או בחומר שאינם מארגז הכלים המידי לו, פונים הסטודנטים לעיסוק באובייקטים ובתלת ממד ככלי הבעה טבעי בתקשורת חזותית".
"התערוכה 'עומק' מבקשת להשתהות לרגע ולהתבונן בניסיון לחוות עומק רגשי וחיבור משמעותי דרך העיסוק באובייקט ממשי. הפעולה בתלת ממד איננה באה להחליף את העשייה בדו ממד או במסך. היא מבקשת להעשיר אותה ולהוסיף לה עומק".

תערוכה "עומק"
פתיחה: יום חמישי, 11.1.18, 19:30
נעילה: יום חמישי, 8.2.18
שעות: רביעי, בין 10:00-21:00 חמישי, בין 10:00-17:00שישי, בין 10:00-14:00 שבת, בין 1:00-17:00
הכניסה חופשית
אוצרות : הילה שאלתיאלי, מיכל פאוזנר
כתובת :מוזיאון יפו העתיקה, רח' טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה.

רבי שיח- מדי יום רביעי בשעה 19:30 – הכניסה ללא תשלום
• בין עטיפה לאריזה
כיצד ניגשים לעצב על גבי גופים תלת ממדיים. מה ההבדל בין עיצוב גרפי לתלת ממד לעיצוב גרפי לדו ממד. מתי שם המעצב דגש על עיטוף לשם הגנה, או על אריזה לצורך אפיון המוצר ובידולו מול מוצרים אחרים.

• בין האדם למכונה
בחינה ודיון בסוגיית האדם והמכונה בהקשר של ייצור ויצירה של אובייקטים. האם יצירה הנעשית בידי אדם מכילה ערכים נוספים לעומת ייצור המוני. ובמידה וכן, מהם אותם ערכים? האם ייצור אובייקט באופן ידני/המוני הוא חלק מתהליך החשיבה של מעצב?

• בין השימושי לקישוטי
מה הופך חפץ לאובייקט נחשק? ובאילו ערכים משתמש המעצב בכדי ליצור אובייקט שכזה? מקומו של המעצב הגרפי בתהליך פיתוח ועיצוב מוצר?

• בין הממשי לווירטואלי
בעולם שבו הדיגיטציה הופכת להיות נוכחת יותר ויותר בחיינו, מה הצורך באובייקט ממשי? היכן המעצב הגרפי נתקל בצורך זה במסגרת תהליך העבודה שלו? כיצד מתרגם המעצב את המציאות הממשית למציאות וירטואלית?

פעילויות לילדים-מדי שבת ב 10:30- הכניסה ללא תשלום
20.1- מנייר לרובוט
איך הופכים נייר שטוח לרובוט תלת ממדיבהנחיית אופיר ליברמן

27.1- Candy Crush
אריזה חדשה לסוכריות בהנחיית רחל דהן
3.2- "דוקטור איכואב"
יצירת דמויות ספוג בהשראת הסיפורבהנחיית בתיה קולטון

לפרטים נוספים:
ענת מרומי יחסי ציבור
ענבר מאיוזרימאני 054-7366505 /ענת מרומי 052-8133813

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן