עולם העסקים והסטרטאפים השתנה ונשאר זהה

ניר

אנו פותחים סטרטאפ כי יש לנו רעיון מבריק, חדשני שאנו חושבים שייתן ערך.

אנו פותחים עסק כי אנו משוכנעים שאנו טובים במה שעושים ורוצים לעשות לביתנו, לעבוד פחות ולהרוויח יותר.

לדאבוני רוב העסקים והסטרטאפים כושלים.

יותר מזה, בעוד ידוע שלהשיג השקעה לסטרטאפ הוא תהליך מאתגר, פעמים רבות היזמים מסתובבים עם משקפיים ורודים, מאמינים שהם יצליחו לבד, שאינם צריכים ייעוץ.

אני נתקל במצבים שהאגו מנהל ומקרים שהיזמים דורשים תנאי השקעה לא הגיוניים.

בקרב בעלי עסקים, גם כשתוצאותיהם העסקיות חלשות מסרבים לקבל עזרה.

יש אגדות אורבניות על השקעות אדירות בשלבים שלא היה אפילו POC. ((proof of concept.

מאוד קל לפתח עוסק מורשה או חברה. שלמו אגרה למדינה, לכו לעורך דין ולרואה חשבון ויש לכם אפילו חברה בע"מ.

ואז מה שהתחיל בקול תרועה יוצר מתחים רבים, בתוך הצוות, הרבה כסף מבוזבז, מתחים בין בני/ות זוג, ריבים, הביטחון מתערער וכאמור הרוב כושל.

מה כן השתנה בעולם העסקי וסטרטאפים:

היום קל מתמיד לייצר טכנולוגיה. חסמים נמוכים. הרבה רכיבים מוכנים. צריך לעשות אינטגרציה.

יש הרבה ידע נגיש.

יש נגישות לכל מקום בעולם.

מצד שני

העולם נעשה מאתגר מאוד.

ריבוי מסרים, עודף ידע, לא תמיד נכון…

סטנדרטים של השוק שעלו

אחוז ההשקעה ב early stage   במגמת ירידה.

משקיעים מחפשים בטחון שההשקעה תניב תשואה דרך השילוש הקדוש:

  • צוות: ידע ויכולות פיתוח, כימיה בין חברי הצוות, יכולות למידה ואגו במידה
  • שוק: שיש הוכחה שיש צורך למוצר בשוק
  • ניהול: להוכיח שיודעים להוביל תהליכים

ולכן מסתכלים דרך

  1. הצלחות קודמות
  2. הוכחת יכולות: מכירות, קשרים, letter of intent
  3. מגע ישיר לקהל היעד
  4. כימיה עם היזמים, תקשורת

מה שנשאר זהה גם בסטרטאפים וגם בעסקים: הדרך הכי בטוחה, הכי יעילה לשיווק היא מפה לאוזן. המלצות. תמיד אני נשאל, האם יש לי לקוחות מרוצים, ניסיון. כאשר יש הפנייה דרך לקוח מרוצה סיכויי העסקה להיסגר עולים.

דבר נוסף שלא השתנה: אין קיצורי דרך, אין גלולות קסם. עסק צומח בקצב מסוים.

לא ניתן לרוץ מרתון לפני שיודעים לרוץ 5 ק"מ.

לא תעזו לקפוץ לים עמוק לפני שאתם יודעים לשחות היטב.

לא תתחילו פרויקט חתונה בלי תכנון מפורט.

לכן, אל תתפתו שאפשר להיות מיליונרים בשנייה. הצלחה היא מתוכננת ואיננה מקרית.

אפשר להאיץ תהליכים ולהגיע לתוצאות גבוהות יותר כמו בכל תחום דרך ליווי צמוד. אבל צריך להתאמן, כדי להגיע לתוצאות.

פריצת הדרך תמיד תהיה מחוץ לאזור הנוחות.

 

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 126
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
מודעת פרסום של שי מזרחי - מלחמות ה- AI
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן