סיורים "על כוס יין" בגן פסלים בבל עפרי ברמת הגולן: גבינות, יינות, אמנות ותרבות יהודית

IMG-20150521-WA0003

הסיורים מעניקים הצצה מיוחדת לאורח החיים של תושבי הגולן בתקופת התלמוד

ומתאימים הן למבוגרים והן למשפחות עם ילדים

 

 

החווה התיירותית "בל עפרי" ברמת הגולן עורכת סיורים מודרכים בגן הפסלים הייחודי שצופה אל נופי הרמה. הסיור נערך עם כוס יין ביד ומאפשר הצצה מיוחדת לאורח החיים של תושבי הגולן בתקופת התלמוד והכרות עם החקלאות המגוונת, יצירת יינות בעבר וכיום, אמנות מקומית ופילוסופיה יהודית.

 

את הסיור מדריכה תמי, בעלת תואר שני בפילוסופיה יהודית, שיוצרת את הפסלים והקימה עם בן זוגה בבי את המתחם המשחזר כפר תלמודי עתיק. הפסלים עוסקים בהיסטוריה המקראית כמו בריאת העולם, אדם וחווה והנחש, תיבת נח, לוחות הברית ועוד. הפסלים הם נקודת מוצא לדיון על נושאים שונים ביהדות שמעסיקים אותנו גם בימינו: שוויון בין בני האדם כערך מרכזי שלא בא לידי ביטוי, תרבות המחלוקת, יחסים בין בני זוג ובתוך המשפחה, כיבוד הורים, קדושת החיים ואהבת לרעך כמוך ועוד.

 

הסיור הוא הזדמנות לראות בניה אקולוגית. החווה כולה הוקמה מחומרים ממוחזרים וחומרי בניה מקוריים מרמת הגולן והיא כוללת את מרכיבי הכפר היהודי העתיק: גת לדריכת ענבים, אבן ריחיים, בית בד, תנור חימר, גורן וכן את יקב עין נשוט הממוקם מתחת לקרקע בבונקר סורי נטוש. עוד כולל המסלול טעימה מגבינות הבית של מגבנת נועם המייצרת גבינות גורמה ובמתחם התיירות ניתן להנות מהאומנות של בני הזוג בתחום הויטראז', הצורפות והפיסול.

 

בקרבת חוות בל עפרי התגלו שרידים של ישוב יהודי בשם עין נשוט, שתושביו עסקו בין השאר בייצור יינות. גם כיום רבים מתושבי האזור עוסקים בייננות ומייצרים מיליוני בקבוקים בשנה.

 

תוכן הסיור ורמתו מותאמים לפי המשתתפים: יחידים, משפחות עם ילדים בגילאים שונים או קבוצות. ניתן לשלב עם הסיור סדנאות קציר חיטים לילדים להכין לחם הנאפה בתוך תנור חימר. במסעדה ניתן לקבל בהזמנה מראש ארוחת דגים, חלבית או טבעונית.

 

הסיורים נערכים בכל ימי השבוע משעה 10:00-18:00 בתאום מראש בטל: 052-8805026 (תמי).

המחיר: 35 שקל למבוגר, כולל טעימת יינות וגבינות הבית.

 

עדכונים על פעילויות וסדנאות בעמוד הפייסבוק של בל עפרי: www.facebook.com/BellOfri.il

שתפו את הפוסט

השארת תגובה

מגזין מדור לדור - גיליון החודש
מגזין מדור לדור 127
המלצות החודש
לרכישה
לרכישה
לרכישה
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
לאתר המשחקים
צור קשר
advizy.me יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

יצירת שיתופי פעולה בין עסקים בלחיצת כפתור

משחקי חשיבה במבצע - מודעה
הפייסבוק שלנו
האוכל כמשחק
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן